Inlägg från: Buba26 |Visa alla inlägg
  • Buba26

    någon mer än mig som väntar på svar om jobb?

    Det är så psykiskt knäckande att gå runt och vänta på svar. Det har gått 3 veckor nu. I fredags fick jag veta att de inte fattat nåt beslut ännu. Finns det nån mer som väntar på svar?

  • Svar på tråden någon mer än mig som väntar på svar om jobb?
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-08-31 21:39:39 följande:

    Jepp, väntar på ett som jag var på intervju igår. Svar oavsett den här veckan sade han, intervjuerna skulle hållas igår och nu är annonsen borttagen trots den gick ut i september.

    Hur tolkar man det? Att det är kört och någon fått det eller de är nöjda med oss som var på intervju. Såå svårt att veta och jag hatar den här väntan, mår ruskigt dåligt och tittar på telefonen som aldrig ringer.

    Var på en annan för ett tag sedan, den är tillsatt och fick inte ens ett tack även om det gått flera veckor sedan. Urdåligt!


    Ja, jag känner igen känslan. Jag väntar fortfarande på svar. Att de har tagit bort annonsen betyder bara att de inte vill fler sökande. De kanske är nöjda med er som varit på intervjun. Nu ska de bestämma sig. Så vänta och se.. Dra inga förhastade slutsatser.
    Jag var på intervjun för mer än 3 veckor sedan. Eftersom jobbet är inom myndigheten så måste de gå igenom säkerhetsprövningen mm, och det tar lång tid sa de. Men jag orkar inte vänta mer. Mår så dåligt.. Nu vet man inte längre om man fortfarande ska vänta eller de redan har valt ut sina kandidater! :(
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-09-01 10:30:35 följande:

    Nu när du säger det, jag tror de var nöjda med antal ansökningar och höll intervjuerna de ville ha i tisdags. Han sa innan intervjun att svar kommer oavsett i slutet av veckan, tror du han menar även om det är ja?
    Bara känns som de ringer direkt om man fått det, men klart, det kanske krävs lite betänketid.
    Det är som personlig assistent så det är kunden som kommer välja ut.

    Är du helt arbetslös eller har du jobb och söker nytt?


    Är föräldraledig fram till nästa vecka men har jobbat helger, är undersköterska och jobbar som vikarie, finns hur mycket jobb som helst men vill ha fast.


    Ja, jag tror att även om svaret är ja så får du den i slutet av veckan. Det brukar gå ganska fort bär man söker såna jobb. När jag sökte jobb som personlig assistent så fick jag svar veckan därpå. De känner av om kemin stämmer på en gång. Men såna här jobb som jag söker nu är knepigare. Många som har samma kompetens. Jag har redan ett jobb, men detta är verkligen drömjobb . Så jag hoppas! Men har väntat så länge nu. Blir galen.
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-09-01 11:49:40 följande:
    Ja, jag håller alla tummar att du får det!
    Detsamma. Hoppas du får jobbet!
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-09-01 11:49:40 följande:
    Ja, jag håller alla tummar att du får det!
    Jag fick inte jobbet. :( Det var tuff konkurrens sa de..
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-09-02 21:41:44 följande:

    Vad trist


    Samma här för övrigt. Hade fått det om jag haft körkort då de gillade mig båda två. Nog dags att ta tag i den saken snart....inte känt behov av det tidigare.


    Hm.. Vad tråkigt. Ja du, tydligen så är det alltid något som fattas. Helt ärligt så orkar jag inte söka fler jobb. Orkar inte gå igenom allting igen. Man kämpar och väntar och till slut så måste man ringa själv för att få reda på att man inte fått jobbet!
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-09-10 10:43:55 följande:

    Var på en intervju i torsdags som PA, men det var inget för mig. De ville att man skulle jobba två dygn i sträck framöver, inte en chans. Assistansbolaget de bytt till hade heller inget kollektivavtal. Så nej tack

    Fortsätter jobba som uska på boende så länge, jobb finns gott om men jag vill ha tillsvidaretjänst. Så man vet hur mycket man får ut och man är på ett ställe istället för flera och har fasta tider.


    Jag var också på intervju som PA förra veckan. Tackade nej, tydligen så kan tanten vara lite negativ och vill styra och ställa. Så nej. Nu väntar jag på ytligare 2 svar , men det lär dröja. Som plit
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-10-05 07:49:11 följande:

    Hur går det för er?


    Jag jobbar på som vikarie, så där finns massor av jobb, men så vill jag inte hålla på länge till.

    Idag ska jag på en ny intervju, som personlig assistent, seriöst stort assistansbolag så det känns bra. Det är en hel ny arbetsgrupp som ska tillsättas och hon frågade ut mig massor redan i telefonen i förgår.
    Det verkade brådskande om att komma igång så hon frågade hur jag var bokad framöver, om det fanns möjlighet att ta bort tider, eller om jag kunde kombinera med "inskolning" som hon kallade det det.

    Det låter ju positivt men jag vet ju inte om jag får det, eller hur kunden är. Det får jag se idag antar jag, inga dygnspass så det är också bra känner jag.

    Enda "nackdelen" är väl 30 min pendlande, men å andra sidan är det ju många inom storstäder som har samma restid så ska väl inte gnälla.


    Jag var på en intervju igår. Vågar inte säga vad det är för jobb, men inom myndigheten. Intervjun gick hur bra som helst. Jag kommer få besked i slutet på nästa vecka. Hoppas verkligen. Jobbet innebär mycket ansvar, men man lär sig allt med tiden. Så är det bara. Jag måste också pendla i 30 min om jag får jobbet. När ska du få ditt besked?
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-10-08 07:51:01 följande:

    De behöver tillsätta en assistent till för att gruppen blir komplett men har inte hittat någon de tycker passade, så just nu är vi en man kort, men grundschemat kommer förhoppningsvis bli klart till 1 november och jag hoppas SÅÅ att det ungefär kommer se lika bra ut som detta. Endast en natt fick jag denna månaden, det är vaken natt och den låg mellan fre-lör så hinner ju sova på helgen när maken är hemma med dottern = hon slipper gå på dagis för att jag ska sova.
    Mer än nöjd!


    Hej. Men vad kul att du fick jobbet. Grattis! Jag har fortfarande inte fått något svar. Hon ringde i torsdags och sa hon hade fullt upp och hoppas att jag fortfarande var intresserad. Jag vet att de kontaktat mina referenser. Hoppas jag får ett svar snart. Vilka bra arbetstider du har. Skönt med såna arbetstider, speciellt när man har småbarn.
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-10-22 07:27:45 följande:
    Håller fortfarande mina tummar för dig, men det verkar ju lovande det är din tur nu.

    Ja, nu har jag fått grundschemat för kommande månader och det ser helt ok ut. ´Drygt en natt i veckan, men väldigt luftigt och fint så dottern kommer aldrig behöva vara på förskolan mer än högst 20 timmar per vecka. Blir jättebra! De försökte få mig att gå upp i mer % men är nöjd med drygt 70 då jag ju även pendlar, det tar ju sin extra tid särskilt då jag behöver invänta tåg som inte alltid går i närheten då jag slutar/börjar.


    Jag fick jobbet. Jag blev så otroligt glad när de ringde. Fattar fortfarande inte att det är sant. Har längtat efter sånt jobb väldigt länge. Jag börjar jobba nästa vecka nån gång. :) hur känns det för dig?
  • Buba26
    Gravitation skrev 2016-10-27 10:43:36 följande:
    Men vad roligt! Stort grattis spännande med nytt jobb.

    Det känns bra, jobbat 3 veckor nu tror jag. Trivs på jobbet även om det är psykiskt påfrestande emellanåt men det är helt ok .
    Tack.. nu känns det nervöst och spännande. Alla nya ansikten och så ansvarsfull jobb. Man vill så gärna vara omtyckt av alla.. sånt här är så jobbigt. :)
    Ja , jag kan förstå det.. det brukar bli psykiskt påfrestande på såna jobb. Håll ut.
Svar på tråden någon mer än mig som väntar på svar om jobb?