• Anonym (olycklig)

    Hans son hatar mig

    Vi har varit tillsammans sen 2 år tillbaka och för 10 månader sedan flyttade vi ihop.
    Allt har fungerat bra med alla barnen, vi har alltid haft jätte skoj tillsammans,
    Men för en vecka sedan vände allt.
    Sonen (12år) krävde pappa ska flytta. Jag har ingen rött att älska honom. han ska ha pappa för sig själv.
    Jag försökte förklara för sambon att du kan inte acceptera att sonen beter sig på detta sätt, jag har aldrig gjort honom något ont. 
    Du har rätt att vara lycklig. Han kan inte styra och ställa hela ditt liv. (vilket han försökt i många år)
    Min sambo vill inte "förlora" sitt barn så nu tänker han flytta. Ge upp allt för att sonen inte kan acceptera att det bara är han som älskas.

    Hjälp.. vad gör man?

  • Svar på tråden Hans son hatar mig
  • Anonym (olycklig)
    Anonym (!) skrev 2016-08-31 08:17:35 följande:
    Bra mamma som låter barnet vara hos nån med alkoholproblem varannan helg
    Soc har bestämt detta.. och han träffar med övervarkare
  • Anonym (Pyret)
    Anonym (!) skrev 2016-08-31 08:17:35 följande:

    Bra mamma som låter barnet vara hos nån med alkoholproblem varannan helg


    Men ge dig, letar du efter ngt att gnälla på eller? Soc har ju uppenbarligen koll.
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (!) skrev 2016-08-31 08:16:53 följande:

    Det skulle jag oxå gjort om mitt barn mådde dåligt o vägrade vara hos mig o jag är vuxen , mina barn är mitt allt


    Det hade inte jag. Jag hade löst situationen istället och tagit ansvar för mins beslut.

    Jag hade inte heller grottat ner mig i att barnet mår dåligt om det inte finns några tecken på det. Det är en oerhörd börda att lägga på en 12-åring att han själv ska avgöra vilka som ska bo ihop och vilka som inte ska göra det.

    Hade du även gjort barnet till lags och inte gjort saker med din partner ens veckorna barnet är med andra föräldern?

    Detta är antagligen ett extremt otryggt barn som är rädd för alla känslor som kam vara minsta negativa. Att kasta allt överbord pga vad barnet under en vecka i sitt liv tycker är att vara en ganska oansvarig vuxen.
  • Anonym (Tyra)
    Anonym (olycklig) skrev 2016-08-31 08:20:09 följande:

    Men sonen har aldrig velat bo hos sin pappa egentligen.

    De problemet har de haft sen 7 år tillbaka då sambon separerade från mamman.

    Han har flyttat 3 ggr för att få sonen att trivas bättre med honom och försökt skämma bort honom med allt.

    Men nu bestämde sig sonen helt plötsligt för att nä jag kommer inte vilja bo med dig mer. Om du flyttar pappa och bor själv så kanske jag kommer bo hos dig ibland. Pappan har levt singel i 7 år och ägnat all sin vakna tid åt sonen i 7 år jag förstår han blir besviken att pappa inte kan ge honom 24/7 längre..

    men en 12 åring borde veta bättre


    Men då har ju allt uppenbarligen inte varit frid och fröjd. Det låter som en ganska störd relation mellan far och son. Och en ganska störd reaktion från pappan.

    Han kanske inte är mannen för dig helt enkelt?
  • Anonym (olycklig)
    Anonym (Pyret) skrev 2016-08-31 08:21:14 följande:
    Men ge dig, letar du efter ngt att gnälla på eller? Soc har ju uppenbarligen koll.
    Precis,, soc har gjort utredning och beslutat att barnet har rätt till sin pappa och träffar därför honom med övervarkare
  • smulpaj01

    Eftersom sonen aldrig velat bo hos son pappa så kanske det bästa vore att mannen bor ensam ett tag och löser relationen med sin son. Därefter kan han ha förhållande igen.

  • Anonym (olycklig)
    Anonym (Tyra) skrev 2016-08-31 08:14:03 följande:

    En vuxen människa som ligger och gråter i en vecka för en sån här sak. Det är knappast sonen som är problemet här.


    Han har mått dåligt länge för han har haft en dålig relation till sitt barn, som inte tycker pappa ge honom någon tid. Vilket inte är sant då pappan ger honom all sin tid.
    Han har till och med bokar av våra planer i sista sek för att sonen kräver pappa ska vara med honom (barnfri vecka)
  • Anonym (!)
    Anonym (Tyra) skrev 2016-08-31 08:21:27 följande:
    Det hade inte jag. Jag hade löst situationen istället och tagit ansvar för mins beslut.

    Jag hade inte heller grottat ner mig i att barnet mår dåligt om det inte finns några tecken på det. Det är en oerhörd börda att lägga på en 12-åring att han själv ska avgöra vilka som ska bo ihop och vilka som inte ska göra det.

    Hade du även gjort barnet till lags och inte gjort saker med din partner ens veckorna barnet är med andra föräldern?

    Detta är antagligen ett extremt otryggt barn som är rädd för alla känslor som kam vara minsta negativa. Att kasta allt överbord pga vad barnet under en vecka i sitt liv tycker är att vara en ganska oansvarig vuxen.
    Det är ganska uppenbart att barnet inte mår bra o pappan mamman o barnet bör reda ut detta innan pappan har ett förhållande .
  • Anonym (olycklig)
    Anonym (!) skrev 2016-08-31 08:32:21 följande:
    Det är ganska uppenbart att barnet inte mår bra o pappan mamman o barnet bör reda ut detta innan pappan har ett förhållande .
    Mamman vill inte lösa något, Hon ser gärna att barnet bor hos henne och att (som hon har uttryckt) pappan aldrig blir lycklig.
    Mamman var otrogen för 7 år sedan och stack med den nye killen. 
    Nu när hon ser att pappan varit lycklig med mig/oss vill hon såklart ha honom tillbaka. Vilket säkert är det sonen försöker göra genom att förstöra mellan mig och hans pappa
  • Anonym (!)
    Anonym (olycklig) skrev 2016-08-31 08:37:22 följande:
    Mamman vill inte lösa något, Hon ser gärna att barnet bor hos henne och att (som hon har uttryckt) pappan aldrig blir lycklig.
    Mamman var otrogen för 7 år sedan och stack med den nye killen. 
    Nu när hon ser att pappan varit lycklig med mig/oss vill hon såklart ha honom tillbaka. Vilket säkert är det sonen försöker göra genom att förstöra mellan mig och hans pappa
    Det är fortfarande så att mamman o pappan måste lösa situationen för att barnet ska må bra , samarbete ang sina barn är ett måste om barnen ska må bra
Svar på tråden Hans son hatar mig