• Anonym (Fula)

    Har jag tubulära bröst?

    Jag har sedan jag fick bröst hatat dem. De är så fruktansvärt fula och jag skäms över dem. Bröstvårtorna är helt ur proportion till resten och ja...ni ser ju....

    Fick höra termen tubulära bröst nyligen och undrar om jag kan ha någon variant av det? Är 31 år och känt såhär sedan tonåren, önskar att jag skulle kunna få hjälp att få normala bröst. Mår skitdåligt över att visa den här bilden, men vågar inte gå till en vårdcentral än. Om det visar sig att de bara är fula så har ju en till människa fått se dem och det pallar jag inte.

    Obs! Jag vet redan att de är fula, så ni behöver ju inte skriva det extra.

  • Svar på tråden Har jag tubulära bröst?
  • Anonym (D'archangel)

    Har alltid gillat den här typen av "Uppnosiga" bröst, speciellt när dom putar ut genom en tröja eller blus.

  • Anonym (Fula)
    Anonym (tutt) skrev 2016-09-24 09:49:51 följande:

    Dina bröst är inte hemska men jag kan faktiskt ändå förstå om du inte trivs helt och hållet med dina bröst. Är du villig att operera dig?


    Vill väldigt gärna operera dem, har alltid önskat det. Behöver dock pengarna till husköp så kan inte med att skita i resten av familjens behov för mitt eget.

    Kände en strimma hopp när jag läste om att Landstinget kan hjälpa om man har tubulära. Insåg att mina inte var av det svårare slaget men kände ändå att beskrivningen av hur bröstvårtorna och så ser ut kvalificerade dem som tubulära.
    Det är egentligen inte så mycket själva bröstet som jag mår dåligt av, utan storleken och "puffigheten" av bröstvårtorna.
  • syntharen

    Jag tycker det är så synd att du känner sån skam för dina bröst, även om jag förstår att du känner så och att det är svårt att ändra på. Men dina bröst är jättesnygga! Du är 31 år, fött barn och har så fina och toppiga bröst som inte hänger överhuvudtaget!

  • Anonym (Fula)

    Jag uppskattar verkligen de stödjande kommentarerna, även om jag har svårt att se det så själv. Tolkar dem som om det är kört att med hjälp av Landstinget få brösten opererade. :(

  • Anonym (Bh-nörd)
    Anonym (Fula) skrev 2016-09-24 12:13:00 följande:

    Jag uppskattar verkligen de stödjande kommentarerna, även om jag har svårt att se det så själv. Tolkar dem som om det är kört att med hjälp av Landstinget få brösten opererade. :(


    Ja det är nog kört, eftersom du har helt vanliga bröst... Det är inget fel på dem, det sitter i ditt huvud och det är rätt tragiskt att du mår dåligt över dem när du rent objektivt inte behöver göra det :(
  • Anonym (Lö)

    Har din man någon gång gett dej kommentarer att du har fula bröst eller vad kommer dom här tankarna i från? Du ser ju så normal ut som man kan bli.

  • cesso

    TS-OM du vill fixa till brösten tycker jag att du ska vända dig till en privat kirurg. Landstinget kommer inte betala ngn op åt dig, och även om de gör det så lär inte de göra det bästa resultatet. Jag tycker att du ska sätta en gräns, på ex två-tre år, och tänka att OM du fortfarande vill göra ngt åt dina bröst så betalar du och gör det!:)

  • Zombie von Rymmen
    Anonym (Fula) skrev 2016-09-24 09:42:29 följande:
    Har ett barn, men inte ammat. Har inga planer på att skaffa fler barn.

    Vågar inte gå för att jag skäms över mina bröst, tycker inte om att visa dem för någon. Försöker skyla dem så mycket som möjligt i badhuset eller om jag byter om så är jag noga med att ingen kan råka se. Vill helst att det är mörkt när vi har sex, eller sex bakifrån så att min man inte ser dem.
    Du behöver går till en psykolog, inte till en kirurg. Ett destruktivt tankemönster kommer inga skallpeller kunna ändra på. Inget fel på dina bröst, jag tycker de är fina, och det finns en hel drös män där ute som älskar sådana bröst.
  • Anonym (tutt)
    Zombie von Rymmen skrev 2016-09-24 16:24:57 följande:

    Du behöver går till en psykolog, inte till en kirurg. Ett destruktivt tankemönster kommer inga skallpeller kunna ändra på. Inget fel på dina bröst, jag tycker de är fina, och det finns en hel drös män där ute som älskar sådana bröst.


    Öh vilket jävla korkat uttalande. Skulle du säga samma sak till någon som led av gomspalt eller utåtstående öron? Det finns massa forskning som säger att unga kvinnor med tubulära bröst lider och hämmas i sin psykosexuella utveckling på grund av sina bröst. Men att kirurgi återställer deras välmående och självförtroende.

    Varför lära sig acceptera en missbildning när man kan åtgärda den kirurgiskt?

    Nu är det ju tveksamt om ts ens lider av tubulära bröst men att bara avfärda hennes problem är elakt.
  • Anonym (A))
    Anonym (Fula) skrev 2016-09-24 12:13:00 följande:

    Jag uppskattar verkligen de stödjande kommentarerna, även om jag har svårt att se det så själv. Tolkar dem som om det är kört att med hjälp av Landstinget få brösten opererade. :(


    Ja, du förstår nog själv att pengar inte ska gå till sådant. Dessutom spelar det ju ingen roll för dig, du kan ju inte visa brösten för någon, så hur ska du kunna opereras då? 
Svar på tråden Har jag tubulära bröst?