• Anonym (Dom hatar mig !!)

    Min pojkväns familj hatar mig !?

    Ja. Precis som rubriken lyder. Min pojkväns familj hatar mig.

    Ibland känns det som att jag inte duger. Ibland känns det som att jag överreagerar. Eller vad tycker ni?

    Det gör så ont i hjärtat att skriva detta nu.

    Min pojkvän och hans familj är från Balkan (ett muslimskt land).

    Jag är själv svensk och kristen.

    Hans familj tycker inte om mig eftersom jag är svensk och kristen. Dom vill att han ska hitta sig någon från Balkan som är muslim.

    Han har två bröder och de bägge har fruar som är från Balkan och som är muslimer.

    Det känns helt enkelt som att jag inte är välkommen på något sätt.

    I början när de såg mig för första gången så undrade de vem jag var. Pojkvännens mamma svarade att jag var en "kompis" Det brukar hon göra ännu idag.

    De enda gångerna hon behöver mig är när det ska städas hos henne. Hon vet att jag älskar att städa så därför ringer hon mig. Hon brukar även ringa mig när hon inte vet var sin son är och då är hon orolig.

    Jag var hos henne igår och städade och då var pojkvännen på jobbet.

    Mamman fick plötsligt ett samtal att min pojkväns brors fru och hennes familj skulle komma. Mamman ringde min pojkvän och sa det.

    Jag hörde hur pojkvännen skrek "LÅT HENNE GÅ UT. DET ÄR SKÄMMIGT"

    Mamman fick panik så hon sa till mig att gå ut. Hon ville att jag skulle vänta ute på att gästerna skulle gå hem. Och gissa när de gick hem? Efter 3 timmar. Så hon ville alltså att jag skulle stå ute och vänta i 3 timmar.

    Jag väntade inte ens 5 minuter så jag åkte hem. Varför ska jag stå ute i 3 timmar och vänta på de?

    Därefter ringde mamman mig och frågade varför jag stack. Hon bad mig komma tillbaka och städa klart. Jag som är snäll gjorde det. Jag förstår att hon är gammal och jag respekterar henne. Jag vill naturligtvis hjälpa till.

    Men jag var förbannad på pojkvännen också. Men jag uttryckte aldrig det eftersom det skulle leda till tjafs.

    Surheten gick över och jag gick över till de nästa dag. Idag då. Mamman ville att jag skulle städa badrummet.

    Även idag skulle det komma gäster. Denna gången var pojkvännen hemma.

    Både mamman och pojkvännen fick panik. Jag hann inte ens städa klart och de ville att jag skulle åka hem. Jag sa att jag snart var klar men pojkvännen sa att jag måste ut nu så jag gjorde det.

    Pojkvännens släkt vet att vi är ett par. Jag brukar lägga upp bilder på facebook. Jag tänker inte dölja den jag är. Jag är svensk. Jag är kristen. Punkt.

    Släkten verkar inte ha något emot mig. De hälsar när de ser mig. Men de kallar mig för hans "kompis".

    De brukar fråga pojkvännen när det är dags att gifta sig. Och eftersom han skäms att säga att vi är ett par så brukar han svara "inte än" till de. Vilket gör jätte ont i hjärtat varje gång det händer.

    Nåväl. Jag och pojkvännen gick ut eftersom gästerna var nästan framme. Och vi såg när de kom men de kunde inte se oss.

    Sen så sätt vi utanför lite grann och jag ville åka hem. Pojkvännen ville följa med men eftersom jag var sur och ledsen så ville jag inte det.

    Hans mamma kom ut på balkongen och sa till mig att jag kunde komma imorgon. Vi ses imorgon sade hon.

    Så oförskämt. Inte en enda gång frågade hon om jag ville komma in. Inte pojkvännen heller. Om jag nu hade kommit in vilket aldrig skulle hänt så skulle de sagt att jag är hans "kompis".

    Jag känner mig verkligen utanför. Hade ni inte gjort det? Helt ärligt nu.

    Jag är både ledsen och sur. Det ska inte behöva vara så här.

    Jag kanske överreagerar? Eller hade ni också känt som jag? Föreställ dig att du måste gå ut varje gång någon gäst kommer. Och när du väl är där så säger de att du är hans "kompis" när du är mycket mer än så.

    GAHHHH !!!!!!!

  • Svar på tråden Min pojkväns familj hatar mig !?
  • Anonym (Utstött)

    Jag hade känt precis som du. Och jag hade inte kommit dit och hjälpt till om de inte kan acceptera dig som hans flickvän vilket de tydligen inte gör, varken han eller hans mamma.

  • Carambolan

    Hur mycket älskar du din pojkvän? Ibland får man väga in svärsläkten i förhållandepaketet och det där paketet hade jag aldrig velat leva med. Särskilt inte när han själv inte tar avstånd från beteendet.

  • Bibbidi

    Varför är du tillsammans med någon som skäms över dig? 
    Varför tycker du att det är okej att accepteras på det här sättet? 


    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
  • Anonym (Dom hatar mig !!)
    Bibbidi skrev 2016-09-24 21:25:41 följande:

    Varför är du tillsammans med någon som skäms över dig? 

    Varför tycker du att det är okej att accepteras på det här sättet? 


    För jag älskar min pojkvän. Det är inte okej att accepteras på detta sättet. Men vad ska jag göra? Jag kan inte tvinga någon att ta emot mig...?
  • Anonym (Felicia)

    I en del konservativa familjer anses det skämmigt att ha stadigt sällskap utan att stadga sig genom förlovning och giftermål. Och då kan man säga vän/kompis om pojkvännen/flickvännen för att det låter mer värdigt. Att släkten frågar om när han ska gifta sig skulle rentav kunna vara en pik om att han borde fria till dig. Att han svarar "inte än" borde väl inte komma som en överraskning då ni inte är förlovade.

    Det jag finner obegripligt är att hans familj gör utnyttjar dig som städhjälp samtidigt som de gör det klart att du inte räknas in i familjen och rentav ber dig gömma dig när de får besök. Det är riktigt lågt och inget du ska finna dig i. Vill du ha kvar pojkvännen (som låter detta fortgå) tycker jag du kan säga att de får be om hjälp inom familjen och att det inte blir bra städning när du måste stressa och gömma dig för eventuella besökare.

  • Tecum

    Lägg ner relationen. Du kan hitta någon att älska som också respekterar dig.

  • fru nyfiken

    Hej.

    Jag var i liknande situation för några år sedan. Tillsammans med en muslimsk kille från Balkan. Jag är kristen. Ingen av hans släkt ville någonsin erkänna att jag fanns fast alla visste om mig. Jag var ett skam i 5 år. Fast jag är rätt så fin tjej så blev mitt självförtroende knäckt.

    Det slutade att han träffade en muslimsk tjej på en fest o lämnade mig. Jag blev jätte ledsen o det tog ett halv år att komma på fötterna. I efterhand är jag glad att han lämnade mig o att jag blev av hans släkt. Jag kommer aldrig mer att tillåta mig att hamna i en situation att någon skäms över mig.

    Lycka till TS. Jag tycker du ska hitta någon som är stolt över dig o respekterar dig. Det blir mycket enklare att leva så.

  • Anonym (Ja du)

    Största problem ligger ju i att din pojkvän gömmer dig, att han "skäms", att han inte står upp för dig. Och så länge han inte prioriterar er relation så kommer det aldrig bli bra.

    Vilket land är han ifrån?

    Jag är svensk, gifte mig med en muslimsk man från kosovo och har alltid vart accepterad av hans familj. Vi var gifta i 5 år och fick 2 barn. Idag är vi skilda och han är omgift med en albansk tjej. Men jag umgås fortfarande med hans släkt i Sverige och nästa vecka åker jag och barnen till Kosovo till hans familj där.

  • Anonym (Muslimen)

    Han älskar inte dig, han SKÄMS! Svensk lättfotad flicka som han kan ligga med och öva på innan han hittar en oskuld till fru! Tänk på det nästa gång han vill komma till.

Svar på tråden Min pojkväns familj hatar mig !?