Inlägg från: Anonym (när man inte vill) |Visa alla inlägg
  • Anonym (när man inte vill)

    Sexuellt ofredad

    Igår var jag ut o hade en jätte trevlig kväll med min vän.

    Någon gång sent på natten vände detta snabbt när en kille sexuellt ofredade mig.

    Gråter fortfarande, känner mig så kränkt som människa, som om mina åsikter inte spelar någon roll..
    På grund av att alla höll fast mig kom han undan och kan inte göra en polisanmälan mot honom.

    Nu vill jag få ut detta i tidningen, hur kontaktar jag dem? 

    Vill få ut min historia och nå dem som hindrade mig med att de gjorde fel i att knuffa bort mig! På grund av dem kom gärningsmannen undan som nu orsaker mig mentalt lidande.

  • Svar på tråden Sexuellt ofredad
  • Anonym (när man inte vill)
    Scalaren skrev 2016-09-26 08:35:27 följande:

    Av vilken anledning vill du få ut det i tidningen men inte anmäla till polisen?

    Låter märkligt.. du ska givetvis vända dig till polisen i första hand!


    Jag ska göra en anmälan, men eftersom gärningsmannen inte hittades kan jag inte göra en anmälan direkt mot honom.
  • Anonym (när man inte vill)
    Scalaren skrev 2016-09-26 18:32:02 följande:
    Ok, men vad vill du göra i media då? Vad ska stå?
    Vill f ut det här för att man ska kunna få fast honom och få upp ögonen för vad som sker. 
    Visst finns det andra som råkar ut för det här också, men jag vill få fast honom och nå ut till dem som gick mellan oss att de gjorde fel.
  • Anonym (när man inte vill)
    Haskel skrev 2016-09-26 19:17:29 följande:
    Det är liksom inte din/offrets uppgift att hitta gärningsmannen. Det är polisens uppgift, efter att en anmälan kommit in.
    KOmmer polisen inte göra, jag vill bara få fast honom för just nu lider jag mentalt, känns som mina åsikter inte spelar någon roll och känner mig som ett sexuellt objekt...
  • Anonym (när man inte vill)

    Om ingen kan ge mig svar jag söker kan ni lämna tråden!

    Är klart som fan jag vill anmäla honom men kanske äe svårt att fatta?!

  • Anonym (när man inte vill)
    Anonym (Mediakåt?) skrev 2016-09-26 21:37:55 följande:
    Det är väl vara att ringa dem?

    Om du är snygg tar de säkert in dig.
    Hittar inga rätta uppgifter, kanske kollar helt fel, men det kanske bara räcker att skriva till en av deras journalister direkt?
    Anonym (Mediakåt?) skrev 2016-09-26 21:36:10 följande:

    Du låter mediakåt. Rätt fånigt förövrigt att känna sig kränkt för att någon tagit på din rumpa.

    Så här är livet.


    Någon greppade tag om mitt underliv tröga idiot!
  • Anonym (när man inte vill)
    Scalaren skrev 2016-09-27 06:12:38 följande:

    Dom kommer inte skriva om det här..... jag lovar.


    Måste få tag på gärningsmännen o det är mitt sista alternativ.
  • Anonym (när man inte vill)
    Scalaren skrev 2016-09-27 12:29:27 följande:

    Jaha, du ska alltså sätta in en liten efterlysningsannons? Ja, det kan du ju försöka med. men jag har svårt att tro att du  hittar dom....

    Lycka till!


    Vill göra allt för att fast honom. Råkat ut för våldtäkt o försök till vpldtäkt tidigare o de bägge kom undan....
  • Anonym (när man inte vill)
    Haskel skrev 2016-09-27 22:00:04 följande:
    Jag trodde det var sexuellt ofredande. Men nu är det tydlige våldtäkt helt plötsligt. Lycka till ditt lilla troll.
    Troll?!

    Jag blev våldtagen av en för några år sen som som var min "vän"!!! Under det året blev jag också nästan indragen på en toalett!

    Och nu var det någon som bara greppade tag om mitt underliv!

    Om man skulle skoja om något sånt här vore det jävligt fult.

    Men det här är faktiskt något som jag har gått igenom o så ska du kalla mig troll?!?!?!
  • Anonym (när man inte vill)
    Haskel skrev 2016-09-27 22:22:41 följande:
    Om så är fallet. Varför polisanmäler du inte bara händelsen Du klagar mest på de övriga som "höll fast dig". Vad hade du tänkt göra med angriparen. Vad ska du ut i media och göra.
    Det verkar mest som om du önskar komma in i tidningen. 
    För våldtäkten finns det inget bevis, sen ville jag bara slipper 
    ha med honom och göra, han blev väldigt våldsam när jag berättade det att jag inte var med på det, han förgrep sig på mig när jag sov. Om jag stöter på honom igen kommer han göra mig illa, så det vill jag bara slippa.

    Det på puben, fanns inga kameror i trappuppgången, jag kom undan tack vare min manliga vän som kom precis i det ögonblicket, därefter tappade jag bort honom.

    Och nu, jag blir arg folk höll mig undan för det gjorde att gärningsmannen kom undan. Jag vill få ut detta i tidningen för att det finns säkert någon som var där på klubben som vet vem han är.

    Har råkat ut för mycket sånt här skit, sexuella trakasserier osv. Ingen bör behöva vara med dom något sådant..
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-27 22:25:19 följande:

    Att skriva om det i tidningen kommer inte hjälpa dig få fast någon. Du gör en anmälan till polisen med all fakta du har, så låter du polisen göra jobbet.


    Vet inte vart du lever.

    Men uppgifter om en individs utseende gör inte att polisen för fast gärningsmannen...
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-28 08:26:28 följande:

    Inte för att jag fattade din sista kommentar där, men du vill alltså gå ut med det i tidningen för att folk ska höra av sig med signalement på förövaren, och helst hans identitet? Det är sånt som polisen brukar sköta, gå ut med efterlysningar och så.


    Den informationen jag har är vart han befann sig den dagen och hur han såg ut och vad han hade på sig, det räcker inte för att polisen ska finna honom.
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-28 21:32:17 följande:

    Men vad vill du få ut av att prata med tidningen?


    Har jag redan skrivit.
  • Anonym (när man inte vill)
    Anonym (Mediakåt?) skrev 2016-09-29 06:33:23 följande:
    Om man nu släpar hem vem som helst då kan jag förstå att man råkar illa ut.
    Säger du jag släpar hem vem som helst?
    Har jag aldrig gjort men råkar ändå illa ut. Spelar ingen roll hur jag klär mig, får flera efter mig även jag har långbyxor och polotröja.
    Aileen Allannah skrev 2016-09-29 08:49:59 följande:

    Du vill få fast förövaren genom att gå till tidningen. Exakt hur menar du att det ska gå till?


    För folk som har varit där kan veta vem det är.
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-29 22:36:31 följande:

    Men, det var ju det jag skrev? Nåja. Ring tidningen du, här inne kan ingen hjälpa dig.


    Nhe, får direkt inga bra svar här.
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-09-30 08:29:07 följande:

    Din fråga var hur du kontaktar tidningen? Alla tidningar har ett nummer du kan nå dem på, står på deras hemsidor.


    Jag sökte på den tidningen jag tänkte på men finns inga kontakt uppgifter där
  • Anonym (när man inte vill)
    HOHOHHOHO skrev 2016-09-30 19:46:54 följande:

    Var det en invandrare? Varför blev du fasthållen? 


    Ja det var det.

    För jag knuffade bort honom o de var då han gjorde det
  • Anonym (när man inte vill)
    Anonym (All massmedia måste ha kontaktuppgifter på hemsidan) skrev 2016-09-30 23:28:02 följande:

    All massmedia måste ha kontaktuppgifter till bla ansvarig utgivare, det är lagkrav på det för att kunna utnyttja bla tryckfrihetsförordningen.

    Någonstans i menyn lär det stå "kontakt"/"kontakta oss"/ eller liknande


    Har försökt hitta det men finner inget sådant :(
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-10-01 10:54:07 följande:

    Men var det typ "Fria tider" eller nån sån tidning du sökte på? Berätta vilken tidning du vill gå ut i så kan vi säkert hjälpa dig.


    Om jag avsköljer tidningen så avslöjar jag vart jag bor, om det sen publiceras så komme ni veta vem jag är.

    O det vill jag inte någon ska veta.
  • Anonym (när man inte vill)
    Aileen Allannah skrev 2016-10-01 21:51:58 följande:

    Men det kommer man ju fatta ändå, om någon läst här och sen läser tidningen.

    Hur som helst, jag tror inte vi bor på samma ort, vill du ha hjälp att hitta rätt så kan du inboxa mig, jag lovar att hålla tyst.


    Väldigt gulligt av dig! <3

    Har dock inte berättat alla detaljer här heller.
Svar på tråden Sexuellt ofredad