• Treansresa

    nyss fått MF och försöker igen?

    Igår började jag blöda och redan är tankarna på att börja igen direkt blödningen tar slut. finns det någon mer? 

    hade varit skönt att dela tankar både om MF nu och vägen till en ny graviditet.

  • Svar på tråden nyss fått MF och försöker igen?
  • MaTik
    Nykär15 skrev 2016-11-04 08:59:42 följande:

    Jag har vart på mitt första besök för missfallsutredning i tisdags. Hon såg att jag tyvärr inte hade släppt nåt ägg denna månaden...men känner att det ändå känns rätt ok att veta det, för då behöver jag inte vänta på bim, kan vänta på mens. Och i nästa cykel kommer jag att stimuleras med Letrozol och även Gonal F för att få till ett bra äggsläpp, sen efter ÄL ska jag börja med Lutinus (progesteron) och jag får även E-vitamin och Trombyl. Så har alla förutsättningar nu för att få till det nästa cykel och det känns så himla bra. 


    Tog även AMH-prov för att kolla äggreserven, men gissar vi får svar på det nästa vecka nån gång. Och killen lämnar spemaprov nästa vecka med.


    Spännande och bra att ni blir tagna på allvar!

    Vad ska e-vitamin vara bra för?
  • Nykär15
    MaTik skrev 2016-11-04 10:20:03 följande:
    Spännande och bra att ni blir tagna på allvar!

    Vad ska e-vitamin vara bra för?
    E-vitamin är känt för att öka fertiliteten har jag läst, men vet inte så mycket djupare om det. Hon skrev ut extra starka på receptet så jag gissar det är bra helt enkelt Glad får lita fullt på att det hon rekommenderar är bra!
  • Khaleesi85

    Idag kom mensen precis 1 månad efter förlossningen, så nu är det bara hoppas ägglossningen kommer om ca 12-14 dagar :) känns som lång väntan tills nästa BIM.

  • Treansresa
    MaTik skrev 2016-11-04 08:48:45 följande:

    Hur går det för alla? Jag är på äl +4, så ingen idé att leta symptom än.


    Jag är nu på bim+1 enligt första dagen från mf. Enligt ff är jag på äl+13. Har symtom som kommer och går men har så ont i magen så tror mensen är på ingång :(
  • FrökenMp
    monthez skrev 2016-11-06 15:02:19 följande:

    Min första graviditet här! Jag kände typ alla symtomer från den 16:e okt när man är gravid, illamående, ömma bröst, värk i nedre delen av ryggen osv. Testade ett test den 25:e och jag plussade. Men tidigt på morgonen den 28:e värkte det jätte mycket, hade ont och när jag kolla blödde jag så jag sprang på toan och så kände jag en ganska stor bit komma ut, var det missfall det? Jag fick aldrig veta hur länge jag varit gravid heller, hade inte hunnit få tid hos någon barnmorska eller gy :/


    Så var det för mig när jag fick missfall... Tyvärr :( hann vara glad i ca en vecka sen kom missfallet. Efter klumpen kom ut slutade det göra ont för mig men jag fortsatte att blöda lite, lite bara.

    Slutade det göra ont för dig?

    Du borde hur som helst boka tid hos gyn för att kolla om det blev missfall eller ej. För blev det missfall måste dom

    Kolla så det inte finns några rester kvar.

    Om du fått missfall är jag ledsen för din skull och beklagar, men det behöver absolut inte vara så:)
  • FrökenMp

    [quote=77112209][quote-nick]monthez skrev 2016-11-06 20:32:24 följande:[/quote-nick][/quote]

    Absolut. Man får försöka se det positivt!

    Uppdatera gärna:)

  • Nykär15
    monthez skrev 2016-11-06 15:02:19 följande:
    Min första graviditet här! 
    Jag kände typ alla symtomer från den 16:e okt när man är gravid, illamående, ömma bröst, värk i nedre delen av ryggen osv. Testade ett test den 25:e och jag plussade. Men tidigt på morgonen den 28:e värkte det jätte mycket, hade ont och när jag kolla blödde jag så jag sprang på toan och så kände jag en ganska stor bit komma ut, var det missfall det? Jag fick aldrig veta hur länge jag varit gravid heller, hade inte hunnit få tid hos någon barnmorska eller gy :/

    Vid en så tidig graviditet så kan man inte se något foster direkt vid missfall, var förmodligen koagulerat blod eller livmoderslemhinna. 


    Jag kan blöda ganska stora klumpar vid mens när jag vet jag inte är gravid, ex när jag haft spriral. Ägget som fäst är ju så otroligt litet så att kunna urskilja det så tidigt är omöjligt. 
    Men beklagar ditt missfall jättemycket....vi alla här vet hur det känns...kram

  • Nykär15
    monthez skrev 2016-11-07 20:08:11 följande:
    Jag hade bara en stor klump fredagsmorgonen den 28:e okt, sen var det bara några små blödningar typ varannan dag eller nåt sånt. Idag mådde jag ganska pyton, illamående, trött och nyligen spytt också. 
    Säker på att det var missfall isf? Kanske fortfarande är gravid?
  • MaTik

    Jag fick just en pytteblödning, inte mer än lite rosa på pappret. Är på ÄL +8 tror jag, är ju inte helt säker på min kropp efter missfallet. Vet inte om det skulle kunna vara en sån där mytomspunnen nidblödning, eller om det är nån sorts mellanblödning eller tidig mensblödning. Normalt är min kropp som ett urverk, men efter missfallet vet jag inte riktigt vad som pågår. Hoppas ju så klart på nidblödning och inte mens, men det är ju bara att avvakta och se om det ökar eller avtar.

  • Nykär15
    MaTik skrev 2016-11-08 11:17:23 följande:

    Jag fick just en pytteblödning, inte mer än lite rosa på pappret. Är på ÄL +8 tror jag, är ju inte helt säker på min kropp efter missfallet. Vet inte om det skulle kunna vara en sån där mytomspunnen nidblödning, eller om det är nån sorts mellanblödning eller tidig mensblödning. Normalt är min kropp som ett urverk, men efter missfallet vet jag inte riktigt vad som pågår. Hoppas ju så klart på nidblödning och inte mens, men det är ju bara att avvakta och se om det ökar eller avtar.


    Håller tummarna för nidblödning! Om några dagar vet du :)
Svar på tråden nyss fått MF och försöker igen?