• enussune

    BF april-juni 2017 värmland

    Hej!

    Försöker skapa en mindre tråd för oss i värmland som har bf mellan april-juni 2017.

    Jag är 27, första barnet, kom lite som en chock men är väldigt välkommet! Inte träffat bm än men är i appar beräknad mellan 1-10 juni. 1/6 om man går på sista mens och 10/6 om man går på äl!

    Vilka är ni? Hur många är vi? Berätta lite om er :)

  • Svar på tråden BF april-juni 2017 värmland
  • enussune

    Härligt! Hur gammal är första?

    Babyboom sa barnmorskan när jag ringde men verkar som värmlänningarna klarar sig utan familjeliv :) haha

  • enussune

    Åh va kul! Grattis :)

    Har ni bokat tid med bm än?

  • enussune

    Mysigt! Vad det bara hälsosamtal första? Och sen inskrivning i vecka 10?

  • enussune

    Det gick lite fort när jag bokade min tid så vet inte hur bm planerat det hela hon sa faktiskt inte om det var hälsosamtal eller inskrivning. Hon var suppergullig men ja, ni hör, fick inte så mycket info :)

    Var vecka 7 när jag ringde.

    första träffen är måndag den 17e. ska bli så spännande!

    Hur känner ni er med symptom osv? :)

  • enussune

    Ja kul med en till! Grattis melle90!

    Mina symptom sviktar från dag till dag faktiskt. Men iaf ömma bröst som är konstant.

    Sen trött i vågor å kan må lite illa..

  • enussune

    Håller helt med.

    Från det att jag upptäckte graviditeten för ca 8 dagar sedan så hade jag hamnat i vecka 7.. helt plöstligt så går det så himla långsamt!!

  • enussune

    Håller med! Oron är inte kul..

    Jag har sett mycket i andra grupper att många ska göra vul.. har ni någon koll på vart detta är möjligt i värmland?

  • enussune

    Cb är ju gravid utifrån ägglossning och sen ska man lägga på ca 2 veckor för mens så då kanske det stämmer bra? :)

    Jag testade med stickor först och tog ett cb någon vecka senare eftersom det inte sjönk in för mig heller.

    Gud va kul iallafall.

    Ett helt nytt kapitel som börjar!

  • enussune
    melle90 skrev 2016-10-12 15:55:03 följande:

    Ja det stämmer säkert bra:) men gjorde mig beredd på att det kunde bli "inte gravid" eftersom det inte var morgonurin. Känns skönt iaf att det vart ett plus till:) vill berätta för alla ju! Men väntar nog till efter kub-test.


    När och var gör man kub? :)
  • enussune
    Gabriellasmamma skrev 2016-10-13 15:17:33 följande:

    Hej, jag är 23 år och är gravid med 3e barnet. Dotter är snart 3,5 år och sonen snart 9 månader. Var inte riktigt planerat men väldigt välkommet ändå! Bor i Björneborg:)

    Inte läst igenom tråden än men. Någon som gjort en fb sida?:)


    Välkommen och grattis! :)

    Finns en fb sida för bf juni i hela sverige. Tror du kan pma mig så kan jag lägga till dig i gruppen! :)
  • enussune
    melle90 skrev 2016-10-13 21:52:24 följande:

    Blodprov i v9 samt ultraljud i v11-14 på sjukhuset. Fick brev från barnmorskan idag. Alla i Värmland erbjuds.


    Åh! Toppen!! Detta har jag funderat massor på. Tack :)
  • enussune
    Ivana1988 skrev 2016-10-14 08:06:11 följande:

    det går inte så fort senare heller... man blir lite så där orolig om allt är OK första 20 veckor och efter det är man orolig att man ska föda för tidigt eller liknande..

    det är inte lätt att vara gravid:)) Kan rekommendera om ni är som jag att skaffa en Doppler /köpte min på mitti city på Teknikmag. för 500kr/ I vecka 12 och lyssnade på hjärtat när jag var orolig och hade panik...

    planerar ni göra KUB?


    Välkommen! Grattis :)

    Åh en sån ska man nog införskaffa då! Men hur vet man vad man ska lyssna efter?

    Jag är också från karlstad! Men jobbar i kga :)

    Jag vill göra och planerar kub!
  • enussune
    Ivana1988 skrev 2016-10-14 10:40:29 följande:

    tack!

    ska du till barnmorskan I kga eller Karlstad?:) Vi kände att med jobbet hinner jag nog aldrig gå på prover/besök hemma så brukar sticka från jobbet på morgonen.. ska föda I KGA med (hoppas jag)--

    jo det vet man inte hehe... jag kollade på Youtube för att förstå hur det ska låta - trodde att jag hittade bebis men det var mitt hjärtslag jag hörde så man får kolla - är det samma så är det inte bebis.. deras hjärta slår mycket fortare /nu hos BM låg han på  144 slag/min. Och bebisen ligger inte alls där jag trodde I början... det tar längre tills livmoder når längre upp så man ska nog vänta med sånt tills runt KUB då om man har tålamod kan man hitta:)jag brukar vända på honom ofta.. funkar precis som du säger! han gillar att trycka ryggen utåt och då känner jag bara kroppen under huden men inte sparkar.. så brukar jag lägga mig på sidan tills jag känner att han vänder sig:) men snart är det trångt där så det blir nog slut på detta samt börjar det bli riktigt start och ibland obekvämt..


    Jag visste inte att man kunde välja annat län faktiskt, så jag har kontaktat mvc i karlstad. Ska dit första gången på måndag. Har möjlighet att jobba hemifrån så hoppas att det ska lösa sig :)

    Spännande med en doppler.. får ta o skaffa en sån!
  • enussune
    Jolly23 skrev 2016-10-14 10:04:06 följande:

    Ja jag hade någon sån förra gången. Var väldigt skönt att kunna höra om man var orolig. Kommer också ihåg att om jag inte kände fosterrörelser (när det är dags om några v) så kunde jag dricka ett kallt glas vatten och lägga mig på vänster sida, då började han sparka direkt. Flummigt men det funka ;)


    Haha va gulligt!
  • enussune

    Hur gör man för att få göra ett vul i karlstad?

    Vem/vart ringer man? :)

  • enussune

    Nej dom kunde tyvärr inte se, läkaren ville inte döma ut det men dom gissade på missfall eller början på ett.

    Fick en ny tid om 10 dagar å ska se då vad som hänt. Hoppas så klart på det bästa men känns inte så troligt just nu!

  • enussune
    Jolly23 skrev 2016-10-17 21:17:39 följande:

    Usch, håller tummarna för dig!! Hur långt gången är du?


    Tack! Det värmer!

    V6+1 om man utgår från äl, har oregelbunden mens :)

    Hur långt gången är du?
Svar på tråden BF april-juni 2017 värmland