Inlägg från: Klickerträna |Visa alla inlägg
  • Klickerträna

    Fyra ord som förstör en dejt

    Mitt ex brukade göra/säga/tycka/vara.....

  • Klickerträna
    Bertram skrev 2016-10-13 16:14:15 följande:

    "tycker inte om katter"


    "Jag är faktiskt vegetarian"


    "Jag är faktiskt feminist"


    Vad är det för fel på att vara feminist?
  • Klickerträna
    vigge skrev 2016-10-13 22:03:05 följande:

    Tänker följande scenario under en middag:

    "Så, hur har din dag varit? Har du gjort något kul?"

    "Nä alltså, jag hade tid till gynekologen men annars var hände det inte så mycket."


    Fattar inte det dödliga (dejtmässigt) i att gå till gyn eller att vara ärlig om att man gör det... Frågar man vad som hänt under dagen ska den andre väl inte behöva ljuga?
    Eller du syftar på att ett gynbesök skulle vara allt annat än något man tog så lätt på ("annars hände det inte så mycket")? I så fall kan jag upplysa om att det är väldigt odramatiskt.
    Det hade kanske inte varit nåt jag ställt följdfrågor på, men det hade inte dödat en dejt för mig.
    (Förlåt för off topic!)
  • Klickerträna
    vigge skrev 2016-10-13 22:14:31 följande:
    Jag vet att är en undersökning precis som att gå till tandläkaren men om vi säger såhär, har en bekant som berättade för mig att en anställd skrev just den meningen på frånvarolistan istället för att bara skriva "Jag har läkartid", skulle du ärligt talat säga att du inte får en viss bild i huvudet av det som kanske inte är så trevlig? Hur hade du reagerat om man hade sagt "Jag ska gå och bajsa" istället för "Jag behöver låna toan"? För att göra en liknelse.
    Jo, jag kan köpa att man kan välja att vara mer diskret, absolut. Jag förstår vad du menar. Hade personen alltid delat med sig av lite för mycket info så hade det nog inte funkat i längden för mig heller.
  • Klickerträna
    Haskel skrev 2016-10-13 22:12:31 följande:

    "Jag är egentligen man"


    Haha. Det hade ju kunnat resultera i en springnota.
Svar på tråden Fyra ord som förstör en dejt