• Haiduchi

    Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????

    Hej alla!

    Spännande att vänta, längta ;D

    Precis tagit ut kopparspiralen och lyckades ha äl samma dag så vi har myst för fullt, haha

    Är 30 år, mannen 34 och detta är första försöket för andra barnet, vi har en dotter på 5,5.

    Bim är runt den 24 oktober, så än känns allt som vanligt i kroppen!

  • Haiduchi
    Målarsasah skrev 2016-10-14 21:03:39 följande:

    Vad kul att du också vill vara med!

    Ja visst är de spännade men man blir ju lite lagom knäpp på vägen med allt vad de innebär :'D


    Ja verkligen, har längtat efter detta också sååå mycket, fått bearbeta mannen lite men nu är vi lika taggade.

    Med dottern lyckades vi på första försöket, och jag kände att det hända något sååå tydligt ca en vecka innan jag plussade, så detta har man ju med sig, om det kommer bli likadant denna gången.

    Men försöker ta det lugnt ändå så man inte blir för besviken om det inte har tagit sig.
  • Haiduchi

    Alltså man blir ju koko på att leta tecken!

    Är bara på äl+4? idag och ena stunden känner man något i magen, och andra stunden så känner jag av min fogar, har sen förra grav känt av fogarna vid varje mens och äl.

    Och nu sitter jag och känner mig sååå vanlig igen, hahaha.

    Dagarna går ju sååå långsamt!!

  • Haiduchi

    Alltså, som det känns i mina fogar....

    Blir helt nojig, tänk om kag är gravid, men många dagar till bim.

    Hade ju hemsk foglossning med dottern, kände av från v.11 och har sen dess känt av dom vid mena och äl.

    Har ju hört talas om kvinnor som känt av fogarna innan plus, men hoppades att kanske slippa det nån vecka, om man nu är gravid så klart.

    Är det någon här som känt av fogarna dagar innan bim? Och sen plussat?

    Hade ju äl i onsdags liksom.....

  • Haiduchi

    Alltså om jag inte är gravid så blir jag knäpp på min kropp.

    Mina fogar, nåde fram och bal har gjort sååå ont idag, har tidigare bara haft så ont nör jag var gravid. Framfogen kände jag först i månad sex med dottern och efter förlossningen ALDRIG känt den igen. Men nu?!? Aj!!!!!!!

    Blir ju lite nojig med. Om jag nu är gravid och kommer detta hålla i sig?!? Känns inte lovande.

    Har bim i början av nästa vecka. När kan man tidigast börja testa?

  • Haiduchi
    Målarsasah skrev 2016-10-18 15:54:50 följande:

    Hur går de för er tjejer?

    Har fortfarande intensiv "mensverk" och ökade flytningar, 9 dagar kvar till bim dock. Förstår inte vad kroppen vill och vågar inte tro på att de är nått då man varit skengravid förut =/


    Har bim i början av nästa vecka. Känner fortfarande av mina fogar väldigt mycket men inte så mycket som igår, hade så ont, tänker själv att kanske det har hänt något då med mycket hormoner i görningen så det påverkar fogarna mycket. Nu på kvällen känns fet lite annorlunda i magen. Vill vara veta nu!!!!

    Vad tror ni om att testa tidigt???
  • Haiduchi
    Sally8585 skrev 2016-10-18 22:29:30 följande:

    Bim -1. Mensen kom precis! Fy fan vad det suger! Bara vårt andra försök än men ändå :(


    Usch vad tråkigt.

    Man hoppas alltid att det ska bli nånting.

    Men sen när ni väntat ert barn så glömmer man snabbt alla jobbiga stunder
  • Haiduchi
    Anonym (Elli) skrev 2016-10-19 14:44:18 följande:

    HejHej! Min bim är den 26 okt. Jag känner mig extremt ogravid. Inte ens mått lite illa eller kännt av något i livmodern. Någon som har erfarenhet av gravtest som är gjorda för att testa med tidigt? Hur tidigt kan man börja testa?


    Hej! Har bim måndag eller tisdag, men känner mig ibland gravid. Otålig som jag är så köpte jag cb early, som kan ge positivt upp till bim -6 och två vanliga cb som tydligen kan ge svar upp till bim-4.

    Får se vad det visar, tänkte testa imorgon. Då är jag på bim-4/5
  • Haiduchi
    Anonym (Elli) skrev 2016-10-19 15:24:44 följande:

    På vilket sätt känner du dig gravid? Man kanske borde köpa ett sånt där early då! Du får gärna skriva när du testat


    Hm, jo ca 4-5 dagar efter äl fick jag jääääte ont i mina fogar, alltså riktigt ont!

    Med dottern, har ett barn sen tidigare, hade jag hemsk foglossning och känt av fogarna i ryggen lite lagom vid mens och äl. Men nu var det extremt och framfogen med som jag endast kände av under min grav för 6 år sen.

    Men sen igår gör det inte lika ont med känns och känner lite annat i magen. Men sen kan det vara att man känner efter för mycket.

    Men fogarna gör mig väldigt misstänksam.

    Ska absolut återkomma med resultat ????????
  • Haiduchi
    Sally8585 skrev 2016-10-18 22:49:51 följande:

    Jag så är det :) jag är nog bortskämd. De andra 3 har blivit till på första försöket:) men nu är man 31 och ingen ungdom längre:P


    Jag är med bortskämd, har ett barn som blev till på första försöket.

    Har första försöket för syskon nu och är 30 år.... nu blir man ju orolig. Men får se vad testen visar.... man vill ju försöka ta det med ro men jag har sååå svårt för det.
  • Haiduchi
    Anonym (Elli) skrev 2016-10-19 15:53:02 följande:

    Ja okej! Jag har också en dotter sedan tidigare och hade hemsk foglossning. Men känner inte av dom alls nu. Jag håller verkligen tummarna för dig. Hur länge har ni försökt? Jag är bara inne på första försöket. Dottern blev till på första men sån tur kan man väl inte ha båda gångerna


    Också första försöket och även vår dotter blev till på första försöket.

    Vi får hoppas att vi båda har sån tur, att man är super fertil eller något. Återkommer med resultat av tidigt test imorgon. Men om det är negativt så kommer jag vara lugn ändå, kan ju visa positivt senare ju. Ger inte upp fören mensen kommit eller man plussar
  • Haiduchi
    Anonym (Elli) skrev 2016-10-19 16:14:21 följande:

    Spännande! Hur gammal är din dotter och hur gammal är du? Ja det får vi verkligen hoppas. Nej man ska aldrig ge upp hoppet såklart! Hoppas hoppas


    Vår dotter är 5,5 år och jag är 30 och min man fyller 35 i januari.

    Har tagit ett tag innan man kände sig redo för ett barn till just pga foglossningen. Men går allt som man hoppas så har ju vår dotter börjat skolan och är väldigt självständig under grav ifall jag blir väldigt dålig.

    Hur gammal är er dotter och ni?
  • Haiduchi
    Sokie skrev 2016-10-19 19:52:35 följande:

    Jag hade ingen aning om att det fanns något som heter cb early! Det måste vara relativt nytt..? När jag var gravid för några år sedan plussade jag inte förrän några dagar efter bim. På typ bim+1 var testet negativt.. Det kan verkligen variera, vissa testar ju på vanliga test dagar innan bim och får +! Håller tummarna för dig :)


    Nej jag har inte hört talas om det innan heller. Spännande och se vad det visar imorgon.

    Har varit gravid två ggr, första blev abort, då plussade jag inte fören bim+10 oxh med dottern plussade jag några dagar innan bim.
  • Haiduchi

    Testade idag med cb early.

    Är på äl+8.... Sååååå negativt, tyckte jag såg något extremt litet streck men nä. Mannen såg inget heller. Tänker att jag ska gå efter när jag hade äl sist istället för bim. För bim är ca -4/5 dagar idag.

    Ska försöka göra allt för att vara lite coolare i tankarna. Kanske är man, kanske inte.

    Inte gett upp hoppet, men vill nog vara mer inställd på inget barn och bli glad om det visar sig att jag är gravid.

  • Haiduchi
    mariatherese93 skrev 2016-10-20 17:10:48 följande:

    Idag är det BIM-3 och jag har alla möjliga symptom. Illamående 4 dagar på raken, yrsel vid ett tillfälle,flytningar, lite molvärk, hungrig konstant. Dock är mina bröst som vanligt. Detta är vårt första försök så det kan mycket väl vara skengraviditet haha. Testar imon. Är det negativt så testar jag på söndag igen då BIM är.


    Håller tummarna :)
  • Haiduchi


    Kunde inte Hålla mig drömde jag tog ett test och plussade!!!

    Kissade imorse, brösten har sen igår em känts tunga.

    Vad tror ni?!? Äl+10, bim-2/3 idag.

    Verkar som mina extremt onda fogar i måndags var tecken eller hur?!? Hela jag skakar!!!! :D :D

  • Haiduchi
    Rosenblad skrev 2016-10-22 08:33:34 följande:

    Det där ser ju helt klart ut som ett pluss om det är inom testtiden. Grattis!!! :) vilket försök?


    Ja det kom inom testtiden :)

    Detta är första försöket för barn nr 2 :)

    Kan knappt tro det :). Tog ju ut kopparspiralen precis samma dag som jag hade ägglossning!

    Ska tänka, väntar barn, inte missfall :D
  • Haiduchi

    Tack alla :D

    Nu ska man bara komma över risk veckorna, men är ändå väldigt glad!

    Känns som brösten blur ömmare och tyngre för varje minut, haha!

    Mannens reaktion: trodde inte det skulle gå så snabbt!

    Precis samma som vid första barnet, hihi.

    Hoppas foglossning håller sig borta så länge det går men tror tyvärr inte det.

    Men sak samma, vi ska ha barn!

  • Haiduchi
    TheKlister1990 skrev 2016-10-22 13:50:59 följande:

    Åh vad jul grattis! Vi hade ju liknande ilningar i magen för några dagar sen! :D hoppas jag får samma besked som dig om någon dag! Har du haft nån mensvärk efter den iland punkten i magen?


    Ja det hade vi ju!

    Faktiskt så har jag känt mig mindre och mindre gravid de senaste dagarna, igår em Dock så började ju brösten kännas tunga men tänkte att det lika gärna kunde bero på mensen, får ömma bröst vid mens med.

    När ska du testa dig tänkte du? Hoppas hoppas!
Svar på tråden Vi med BIM i slutet av 20-30 oktober ????