• Mjölk

    Bebisverkstad dec/jan

    Hallonfrossa skrev 2016-12-05 20:12:43 följande:

    Jag vet faktiskt inte men har man en kort topp så borde man ju kunna det, samma med monitorn, ibland är lh toppen så låg att den inte märker av den och inte ger maximalt utslag, men man kan bli gravid även vid hög, har haft hög i 11 dagar nu :/


    Ja, det är väl bara att vänta o se helt enkelt. Inget utslag alls idag men ska testa två dagar till iaf.

    Har du haft hög topp i 11 dagar?
  • Mjölk
    Irdis skrev 2016-12-06 08:25:00 följande:

    Wow! Blev helt rörd av bemötandet jag fick på fertilitetscentrum i Sthlm- förstod att det är varma och omhändtagande människor som jobbar med detta ???? OM det blir en knott i framtiden skulle jag så gärna vilja att man kunde fortsätta ha en av barnmorskorna där...


    Vad fint att höra att ni fick ett sånt bra bemötande på kliniken. Har de även vanlig mottagning där? Finns ju på vissa ställen men inte de flesta.
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-12-06 16:50:00 följande:

    Inte lh topp men har fått högt utslag på monitorn i 12 eller 13dagar nu, men man brukar inte ha längre än max 10 men kan ha upp till 19 dagar.

    Mina äl test vart skarpare i morse och ännu lite skarpare i em men nu är de slut tyvärr :-/


    Ok, vad beror det på att du får högt utslag? Har du helt enkelt högre nivåer rent allmänt då?

    Ah, som jag då. Äl-testen har dock inte visat helt klart utslag.
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-12-07 21:47:09 följande:

    Hög östrogen nivå troligen.


    Aha jag förstår.

    Hursom så är det bara att vänta nu då. ????
  • Mjölk
    Lillen 84 skrev 2016-12-07 22:59:39 följande:

    Hänger på. Hade missfall förra månaden och blödder länge. Men antog att äl va nu i helgen som var. Och testade med stickor. Och ja det blev en stegring. Så vi passade på att mysa då. Så nu e det bara en lång väntan kvar o se om det blev nått. Har haft en konstig molnvärk i veckan. Vad de nu kan bero på. Och vissa dagar lätt illamående. Men vi får se. Man vill ju börja testa på en gång. :/


    Beklagar missfallet. Hoppas på att det blev nåt för er nu då! Jag kände också molvärk i helgen o mina bröstvårtor är superömma o jag var supertrött i tisdags (fick stanna hemma från jobbet till och med).

    Ja visst vill man testa?! Jag tror att min bim är runt 16-18 december så vill nog inte testa innan dess iaf.
  • Mjölk

    [quote=77199819][quote-nick]Hallonfrossa skrev 2016-12-08 08:12:44 följande:[/quote-nick]Åh jag har sån fruktansvärd molvärk, hade jag inte troligtvis haft äl runt helgen som var nu så hade jag trott att mensen var påväg, är även helt Slut i kroppen och huvudvärk, kul läge att bli sjuk på :(

    I går högg/stack det även till i magen under några sekunder, fick veka mig dubbelt, knas!![/

    Hur känns det nu? Hoppas på positiva tecken för dig ju! Kram

  • Mjölk
    Flikkan92 skrev 2016-12-09 02:11:43 följande:

    Hur går det för alla?

    Min ÄL borde närma sig nu, dags att börja mysa i helgen och sedan några dagar framåt


    Åh skickar positiv energi er väg!!! ???

    Jag tror att jag hade äl lör-sön nånstans. Fick dock aldrig nåt riktigt utslag så vet inte helt säkert. Men hoppas ändå! Körde heminsemination ons, tors, fre, sön o mån. ????
  • Mjölk
    Lillen 84 skrev 2016-12-10 00:31:30 följande:

    Tack. Lycka till ni med.

    Jag kanske testar imorgon iaf :/


    Testade du igår? ????
  • Mjölk
    Hallonfrossa skrev 2016-12-10 09:22:57 följande:

    Har haft huvudvärk i 5 dagar nu och molvärk i rygg och mage, ff satte precis ut min äl oxå så troligtvis hade jag den i onsdags 7:e dec.

    Så enligt det blir bim 22 dec :)

    Åh jag hoppas det med!

    Tack!!

    Hur känns allt för dig?


    Hej igen! Om jag räknat rätt så hade jag äl lör-sön förra helgen. Det innebär bim 16-18 december. Men vet ju inte riktigt med ägglossningen.

    Jag är fortfarande trött, har jättesvårt att somna o vaknar ofta på nätterna. Är ff öm i bröstvårtorna.

    Om inte mensen kommer den 18:e så testar jag nån dag efter det, tänkte den 20:e.
  • Mjölk
    Lillen 84 skrev 2016-12-11 09:21:08 följande:

    Japp. Negativt. Idag är det 4 dagar kvar till mens.


    Jaha, då är det kanske lite tidigt att testa. Men förstår dig, man är ju nyfiken! :)

    När jsg blev gravid så visade gravtestet inte förrän typ två veckor efter mens...
Svar på tråden Bebisverkstad dec/jan