Inlägg från: oroligmama |Visa alla inlägg
  • oroligmama

    Sluta o amma!

    Hej alla glada :) Jag behöver jättegärna råd o massa tips om hur jag sk göra för att sluta amma o få en 6 månaders bebis ta flaska. Jag har prövat allt. Olika flaskor, olika typer av nappar till flaskorna men inget hjälper o han vägrar ta vällingen...han äter dock lite gröt o lite mat o fruktpureer men inte tillräckligt för att bli helt mätt...jag vill gärna kunna sluta amma men känns som det kommer dröja innan det går...är jättenöjd o glad att det funkat så bra o länge men nu vill jag gärna sluta. Tar mycket tid o energi då man har två till storasyskon som kräver sitt o så får man inte sova på nätterna då han vaknar ofta o vill amma....

    Har ni några tips o ideer hur jag ska göra tar jag tacksamt emot det! :)

  • Svar på tråden Sluta o amma!
  • oroligmama

    Men välling räcker väl annars om de äter gröt o mat o fruktpureer? Det har räckt till de andra pojkarna när de var 6 månader

  • oroligmama

    Har blandat bröstmjölk o ersättning el välling också. Pappa har med försökt... men det kanske släpper i sinom tid när han äter mer vanlig mat.

  • oroligmama

    Huvudsaken är ändå att sonen mår bra o går upp i vikt som han ska o det gör han verkligen kan jag säga. Jag får ha tålamod så släpper det när han är redo för det. :) Blir inte alltid som man tänkt sig ibland.

  • oroligmama

    Jag har aldrig sagt att nätterna kommer bli lättare för att han skulle äta välling men man kan ju spekulera o säga vad man tror? Nätterna kommer säkert inte förändras men vem vet? Hade varit skönt o hoppa över nattmålen men fårse när det blir. Kanske låter själviskt men hade varit skönt att inte vara så låst till amningen vid en del tillfällen men som jag skrev innan det får komma när det kommer..får ta allt i hans takt.

  • oroligmama

    O ja amning är jättesmidigt för har ju alltid maten med överallt o det är mysigt med! Men inte lätt alltid o göra nåt i några timmar utan minsta sonen. Jag ammade inte så länge med de andra pojkarna som tog flaska väldigt lätt. Men alla barn är olika o fungerar olika så är det ju o som ni säger det är förhoppningsvis bara ett par månader till så går väl fort.

  • oroligmama

    Har testat ge bröstmjölk i flaska med men funkade inte.. nu är det jättesvårt o pumpa ut mjölk också eftersom det är inte så mycket mjölk i brösten längre.

Svar på tråden Sluta o amma!