Inlägg från: Livetsgång |Visa alla inlägg
  • Livetsgång

    BIM 7-14 December

    Hoppar in här

    Fick stegring på ÄL test förrgår och igår och ÄL ska ske idag eller har redan skett (Äl-test tog slut) 

    Har tempat samt har trådiga flytningar
    Tempen imorse visade en höjning vilket är ett gott tecken

    Samt ÄL symptom/smärtor framför allt stick/hugg vid magen samt ömma/isiga bröstvårtor och nu även känsla att brösten är större iomed min sport-BH stramar mer.

    BIM runt 11-12 December

  • Livetsgång
    FrökenE1985 skrev 2016-11-26 19:31:44 följande:
    Härligt! Jag har samma "symtom".

    Nu håller vi tummarna!

    Här är min tempkurva och stegring på test också.
    Ja nu håller vi tummarna :) 

    Min kurva ligger såhär iallafall.. Har inte hunnit tempa i NC då jag ganska nyligen skaffade appen men har min decimaltemp som jag kollar varje morgon och imorse fick jag en rejäl temphöjning :)

    Har ingen bild på senaste ÄL testet men en stegring fick jag rejält på dessa det sista testet jag tog dagen därpå va starkare :)
  • Livetsgång
    FrökenE1985 skrev 2016-11-26 21:04:22 följande:
    Så såg det ut för mig också vid 18-tiden den 24:de. Mina två starkaste är tagna 23:00 den 24:de och 8:00 den 25:e sen blev det svagare igen. Känner också av min äl väldigt tydligt. Börjar få ont 1-2 dagar innan för att sen få en brännande känsla. Brännande känslan tror jag kommer när ägget släppt. Denna gång fick jag dock denna känsla på båda höger och vänster sida. :-/
    Ja mina flytningar började relativt tidigt. Först va dom mest krämiga/gele ca 6 dagar innan ÄL sen 2-3 dagar innan ÄL så började dom få trådigare former samt stegring på ÄL test.

    Gissar på att ÄL va igår eftermiddag/kväll iomed tempen gått upp nu imorse.
    Redan igår hade jag fått mer känsligare hugg på höger sida, molande kramkänsla på mitten av nedre mag delen och ner till överdelen av "Fiffi" och brösten känns lite större samt att bröstvårtorna ilar/isar.
    Dom ÄL känningarna hade jag inte lika tydliga förra månaden.

    Fick dessa kännigar som kom igår mitt under Black Friday shoppandet och blev nästan lite orolig att jag hade fått nån blödning och ville bara hem.

    Hugg/sticken är dock lugnare idag men fortfarande lite mol/kramkänsla i magen och brösten känns fortfarande detsamma.
    Varit extra trött med idag men vet inte om det kan bero på att ÄL varit.
  • Livetsgång
    FrökenE1985 skrev 2016-11-26 21:52:36 följande:

    Det låter helt klart som att äl var igår. Jag har också varit extra trött idag. Kan bero på en intensiv vecka, huvudvärk och ägglossning. Troligen en combo av alltihop.

    Äl-smärtor har jag haft i flera år, men det har alltid varit på en sida bara, senaste tiden har jag haft på båda. Tänk om det är för att man släpper flera ägg... har läst att det är vanligare att man gör det när man passerat 30-strecket.


    Jadu det med ägg vettesjutton hur det funkar :) Brukar va trött vanlg med men känns extra idag :O

    Jag hade med känsla på båda sidor men mer betydligare på höger sida :)

    Ja då hade jag nog igår vilket är perfekt för myste med sambon natten till igår :P så rätt har jag ju prickat
  • Livetsgång
    Yoshiii11 skrev 2016-11-27 19:55:27 följande:
    Såg att du hade citerat mig i den andra gruppen, är så dålig på att skriva men ska försöka vara lite mer aktiv nu :D Så vi har haft ägglossning samtidigt och har BIM samma dag! Spännande att få följa dig och er andra i denna tråd och jag hoppar själv gärna in här i tråden med er :D

    Hur många försök är ni andra uppe i? Hoppas på många plus nu!
    Ja det stämmer nog känner igen dig också på namnet :D

    Ja enligt kalender skulle jag ha ÄL idag eller imorgon men den kändes rätt kraftigt redan sent på eftermiddagen den 25:e och natten till 26:e och fick tempökning igår morse och den ligger fortfarande med ökning mätt nu imorse.
    Ligger på runt 36,0 ibland 36,1 i normal temp innan jag gått upp ur sängen men ligger nu över 36,2 när jag mätt på morgonen sen igår  morse :)

    Ja spännande att vi har samma datum för ÄL och BIM. Ska bli kul att följas åt :D

    Man kan ju alltid hoppas på en fin julklapp ^_^ Hade varit perfekt om det redan tar sig 
  • Livetsgång
    Mirabelle24 skrev 2016-11-27 20:04:06 följande:

    Halloj!

    Jag hade ÄL i går tror jag, hade stegring på ÄL test i förrgår så antar att det var igår som det hände. Kände lite molvärk i tjejmagen igår kväll som jag misstänker kan vara ägget som släppte.

    Har bim runt den 9/12 så nu är det bara att vääänta. Tänkte försöka mysa till det med sambon ikväll också för säkerhets skull, haha, men eftersom han jobbat 12-timmars så vette tusan om han är så pigg på det...

    Spännande att följas åt! Håller tummarna för alla! :)


    Ja väntan är otroligt jobbig haha.. Men tyvärr ett måste för oss kvinnor :D

    Jag myste till det med sambon dagen innan ÄL skedde så nog fanke prickade vi iallafall rätt så vi får se vad hans simmare tar vägen :P 
    Vi är ju även väldigt lättfertila på båda sidorna vilket är plus i kanten :)

    Nu håller vi alla tummar att vi kanske får en fin julklapp 
  • Livetsgång
    Mirabelle24 skrev 2016-11-27 21:17:12 följande:
    Det är just väntan som är det värsta, haha. Men konstigt nog så ställer hjärnan om sig efter varje gång det inte tagit sig och vipps så är det ÄL igen! :)

    Vad skönt att veta att båda är lättfertila. Kanske en dum fråga men hur har ni räknat ut det? Genom syskon/föräldrar eller kusiner? Själv så är jag först ut i släkten på min sida i min "generation" så har ingen aning isf! :P

    Håller alla tummar och tår för oss allihopa!
    Läste också lite mer om ägglossning nu och fick fram denna info "Störst chans att bli gravid har du dygnet före tempstegringen" så ja både jag och sambon hade mys perfekt dag :D

    Ja hur vi räknat ut det är att flertal blivit med barn bara efter första försöker, min mamma har bl a 13 syskon dvs mormor och morfar fick 14 barn gemensamt under loppet av 18 år. Mormor har även hon stor skara syskon. Sen finns det även en i släkten som enligt doktorer sa det va OMÖJLIGT att hon någonsin skulle få barn igen pga havandeskapsförgiftning och operation av äggledare/stockar men hon lyckades bli med barn naturligt och fick flera barn trots det konstaterades att hon va infertil men där fick läkarna på nöten.
    Sen har både jag samt min mor lyckats bli oplanerat gravida med preventivmedel hon som ung dock och även jag både med p-stav och p-piller.
    Fertiliteten i släkten kan skrivas lång men den är hög det har jag fått både seoch höra. Sen har vi även tvillinggeneration.

    Iomed jag är rätt öppen av mig så har jag frågat om allt stort sett om fertilitet både till min mamma, mostrar och mormor :D Frågar man inget får man ju inget veta :)

    Så släkten hos oss är stor
    Fick nyligen reda på att mormor & morfar har över 40 barnbarn, runt 80 barnbarnsbarn och även flertal barnbarnsbarnbarn  så det ligger ju både hos mina föräldrar, syskon (min syster har 3 barn som blev till på första försöket alla gångerna), kusiner och fler generationer både bak och fram.
  • Livetsgång
    Mamaemman skrev 2016-11-27 22:13:01 följande:

    Nu vet jag inte vad som hände, blev bara massa?

    Vi har försökt sedan juli, men det var inte förrän september jag började med äl test.


    Alla frågentecken som uppkommer i texten betyder att sidan inte kan läsa av smaylisgubbarna :) Hände mig med innan :)
  • Livetsgång

    Hade åter igen en rejäl temphöjning imorse. Så i 3 dagar har tempen visat högre varje morgon :D

    Nu ser kurvan ut såhär.
    Morgonens temp steg betydligt mer

    Tar alltid morgontemp exakt klockan 8:00 då jag har larm på telefon för det så jag inte glömmer bort :)



    Fick hem nya ÄL test idag och va tvungen att testa haha.
    Men visar fortfarande starkt streck dock inte så det klassas positivt ÄL men starkt ändå. Har aldrig fått sånna utslag någonsin med TLs tester samt jag druckit en kopp kaffe knappt timmen innan. Hade ÄL runt 25:e natten till 26:e för den 26:e på morgonen hade min temp stigit



    Har inte så bra koll hur LH hormon i övrigt tyr sig eller hur pass det kan ligga kvar kroppsligt för varje kropp är ju individuell.

  • Livetsgång
    sweetcandy skrev 2016-11-28 18:33:49 följande:
    Jag har kört med TL tester alla gånger jag försökt bli gravid så sammanlagt testande är kanske 3år, haha!
    Men jag upplevde nu att de nyaste testerna som jag fått hen senaste månaden är ovanligt starka!!
    Fundera på om dom ändrat känsligheten på dom!
    Jadu jag vet inte.. Förra ÄL testerna som va starka va från graviditetskollen och dom har man hört är väldigt sega. Innan dom hade jag TL men dom visade knappt nått alls då och det va kanske för nån vecka sen bara.

    Graviditetskollen visade inget i Onsdags, stegrade på Torsdagen och starkare på Fredagen och idag va även TL starka men dock inte starka för att kunna säga 100% positiva men har redan haft ÄL med så kan va därför :)

    Så har ju haft stegring på två olika test
    Tempökning sen morgonen den 26:e 
    Äl-flytningar och väldigt markerbara ÄL-smärtor

    Så nu får man sitta och vänta och se vad som visar sig annars blir det på att igen :)
Svar på tråden BIM 7-14 December