Inlägg från: Anonym (ööööh?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ööööh?)

    Tjej - om du var i en könsneutral dusch/omklädningsrum...

    Anonym (Karin) skrev 2016-12-06 08:36:37 följande:
    Självklart var det i omklädningsrum och i duschrum jag städade. Det var rätt uppenbart att många ville exponera sig, lite märkligt att många var väldigt noga med att ha handduk om midjan mellan omklädningsrum och dusch för att inte andra killar skall se vad som finns därunder men när jag och min kollega var i närheten så råkade man tappa handduken.
    Men herregud! Jag tror att du försöker göra något till det som inte är.

    Sådär uppför sig kvinnor i damernas omklädesrum - en del skyler sig, andra gör det inte. Ibland tappas det handdukar men oftast inte.

    Jag har aldrig någonsin råkat ut för någon som exponerat sig som att fläka ut sig och visat "tittat här". Det har alltid varit vanliga kvinnor som varit mer eller mindre nakna.  En del är obekväma men de flesta är det inte. De som oftast är som mest obekväma är faktiskt halvstora barn som är lite för små för att klara av ombytet själva. Har det funnits sådana i omklädesrummet har faktiskt jag försökt skyla mig lite extra, för deras skull. Själv bryr jag mig inte.

    Tror faktiskt inte att män skiljer sig från kvinnor när det gäller exhibitionistisk läggning. Det i sin tur handlar mindre om vem man visar sig för och mer om att bara göra det.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (People are people) skrev 2016-12-05 23:58:19 följande:
    Hade du tittat mycket och varit nyfiken på killarna då? (Ifall killarna skulle titta och du därför skulle skyla dig behöver vi inte diskutera här.)
    För att svara på TS
    Jag bryr mig inte. Jag hade inte undvikit att titta och jag hade inte tittat baföatt utan agerat ungefär på samma sätt som om de hade haft kläder på sig.
  • Anonym (ööööh?)

    Jag tycker att det är lite intressant att man tolkar männens bredbenthet som en vilja att flasha sig.
    Föreslår att damerna knyter fast en tennisboll mellan benen vid muffen och sen försöker sätta sig och knipa åt riktigt hårt med låren...

  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (?) skrev 2016-12-06 09:24:39 följande:
    Men varför blir ni så provocerade av att ts berättar att män har blottat sig för henne? Jättekonstigt beteende att genast börja försvara dem genom att göra liknelser med tennisbollar mellan låren etc. Ni vet väl inte vad detta var för gubbar? Klart det kan ha hänt!
    För att det är rätt uppenbart att TS ser det hon vill se. Varför är DEN tanken så himla provocerande för dig?
    Alltså, det gäller att förstå det andra könet och inte bara gå omkring och tro och inbilla sig saker eftersom den tanken alltid utgår från sig själv "hur skulle jag göra"
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (?) skrev 2016-12-06 09:32:03 följande:
    Med den argumentationen kan man ju ursäkta varenda blottare med att de som såg blottningen bara såg vad de ville se...
    Nej det kan man inte. Bara den som är mycket inskränkt delar in allt i antingen svart eller vitt och struntar fullkomligt i att försöka förstå varför andra gör som de gör.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (?) skrev 2016-12-06 09:40:33 följande:
    Och bara den som är mycket oartig struntar fullkomligt i att försöka bete sig värdigt i ett rum med andra människor i och sedan skylla på trams som tennisbollar mellan låren och att man ser vad man vill se. Tennisbollar syns inte under handdukar vet ni.
    Att vägra att ens försöka förstå andra människor visar brister i den empatiska förmågan...
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (Nope) skrev 2016-12-06 09:41:33 följande:
    Men herregud att det finns män som gillar att exponera sig är väl ingen nyhet. Män är mer benägna att göra sånt än kvinnor. Män är agerar ut mer sexuellt, det är väl ingen anledning att hymla om det och börja dra på sig offerkoftan och förneka detta. Det är en skillnad mellan könen.
    Var har du källan på det? Att män GILLAR det mer än kvinnor.

    Många kvinnor vågar inte agera ut mer därför att omgivningen dömer dem hårt, mycket hårdare än män.  Men det blir fel att därifrån till att dra slutsatser vad kvinnor och män gillar.

    Offerkofta betyder något helt annat än "vi tycker olika", något som inte är tillämpbart i sammanhanget.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (?) skrev 2016-12-06 09:45:45 följande:
    Exakt.
    Du har inte förstått vad jag sagt eftersom det inte är tillämpbart i sammanhanget "jag får inte rätt".
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (Nope) skrev 2016-12-06 09:56:22 följande:
    Så du menar att om kvinnor inte skulle "dömas" så skulle vi ha lika stor andel av kvinnliga blottare, tafsare, sexofredare, tittare och våldtäktskvinnor? Kvinnor skulle ligga i buskar och skogsbryn och visa fittan för manliga joggare? Kvinnor skulle "våga" onanera på tunnelbanan inför rädda unga killar? Kvinnor skulle gnida sig mot män på bussen och förpesta sociala medier genom att be om nakenbilder? Kvinnor skulle mejla bilder på sin fitta till manliga journalister och skriva att de behöver få sig ett ligg? Tillåt mig tvivla.
    Läs det jag skriver. Igen och igen tills du förstår.
    Återkom därefter med relevanta frågor.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (Nope) skrev 2016-12-06 10:13:49 följande:
    Anser du att det är sociala normer som gör att män agerar ut sexuellt mycket mer än kvinnor?
    Till stor del ja. En kvinna som lever ut på samma sätt som en man döms, som jag nämnde tidigare, mycket hårt.
    Diskuterar man mycket , som jag gör,  olika HBTQF frågor framkommer det oerhört tydligt.
  • Anonym (ööööh?)
    Anders 386 skrev 2016-12-06 10:41:49 följande:
    Jag tror det är tvärtom - om man diskuterar mycket HBTQF-frågor hamnar man lite i en gråzon där dom mer typiska dragen mellan könen suddas ut. Då kan man hamna vilse i sina analyser och dra felaktiga slutsatser.

    Om man håller sig till normala heterosexuella män och kvinnor istället är det lättare att se dom generella skillnaderna. Jag tror att det handlar mera om gener än sociala normer. Män och kvinnor ser inte varandra på samma sätt.


    Då tycker jag att du ska börja diskutera HBTQF frågor lite mer för dina antaganden är helt felaktiga.
    Men många som inte diskuterar sexualitet och sexualmoral tenderar till att göra som du gör och projicerar sin egen moral för att få det svaret man vill ha.

    Problemet med ditt tänk är att även HBTQF-personer är normala, många lever precis som vilken trångsynt heterosexuell utan att leva ut sina lustar i offentligheten men de reagerar mer på stereotyperna i samhället därför att de är mer medvetna om människans sexualitet.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (Jadå) skrev 2016-12-06 11:14:31 följande:
    Återigen - VA?
    Källhänvisning?
    På vilket sätt exponerar män sig? Var? Hur? Visa mig gärna dessa män.
    Jag har redan frågat Anonym (Nope) om källa men inte fått något så det är rätt tydligt att denne inte kommer att ge det och att det handlar om att personen projicerar sin egen sexualmoral på en hel grupp i samhället.
  • Anonym (ööööh?)
    Aikido skrev 2016-12-06 11:40:37 följande:
    Åh fan... har man lagt sig till med ytterligare en bokstav? Vad står den för? Snart är väl det lättaste sättet att skriva den där harangen att helt sonika bara lägga sig på tangentbordet och hoppas det blir rätt.
    Nej det har man inte, det var jag som slarvade i bara farten. Man pratar om "HBTQ Fetish & BDSM", skulle ha varit tydligare där. Ledsen om jag var otydlig.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (C) skrev 2016-12-06 21:27:52 följande:
    Könsneutralt - är inte det ett omklädningsrum för de som är osäkra på sitt kön? 
    Där har jag inte att göra. Jag är helt övertygad om att jag hör hemma på damernas eller möjligen i ett mixat omklädningsrum.
    Könsneutralt betyder att det är för alla oavsett könsidentitet. Dvs oavsett om du räknar dig som man, kvinna, transperson mm.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (Stina) skrev 2016-12-07 14:26:00 följande:
    Verkligen idiotisk idé.
    Män och kvinnor har olika omklädningsrum.
    Även personer med mentala problem, osäker könsidentitet måste normen eller duscha hemma.
    Va?
    Har du någon gång funderat på att tänka lite, lite utanför boxen?
    Tycker det är absurt att man antingen ska passa en mycket smal mall eller stanna hemma. På sant? Finns det verkligen så smaltänkande människor? Jag tror att du bara vill skoja med oss lite. Flört

    Personligen tycker jag att tanken att byta om bland både män och kvinnor är mer tilltalande än att tvingas byta om ihop med en flock flator.  För att tänka lite utanför boxen altså. Eller att det nog är bekvämare för någon som identifierar sig som kvinna men är född i en mans kropp, att byta om bland sina gelikar - kvinnor.

    Men en sak förstår jag inte. Vad menar du att personer med mentala problem ska stanna hemma?

  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (C) skrev 2016-12-07 20:43:08 följande:
    Men då är det väl inte könsneutralt. Då är den en salig blandning av alla sorter. Och jag är inte särskilt intresserad av att se en trans utan kläder.  Faktiskt.
    Det är neutralt oberoende av vad du identifierar dig som. Idag utgår man från att identiteten hänger samman med läggningen vilket gör att det finns rätt många olika mer än kvinna/man.

    Vad just DU är intresserad av att titta på eller inte titta på är irrelevant i sammanhanget. Det var uppenbart inte för dig denna möjlighet skapas.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (C) skrev 2016-12-07 23:00:03 följande:
    Nej det finns två kön - man och kvinna. Allt annat är en social konstruktion eller genetiska specialvarianter (Finns säkert en biologisk funktion som vi ännu ej forskat fram)  Förstår inte varför en man som gillar kjol och smink inte ska kunna vara trygg i att han fortfarande är en man. Varför mansrollen är så snäv att mannen börjar tvivla och fundera över om han egentligen är en kvinna.

    Sen är hela tråden full med svar med vad kvinnor inte vill se i omklädningsrollen - så hacka inte på mig för att ger mitt bidrag.
    Jag pratar om könstillhörighet och du pratar om snippor och snoppar.
    Steg ett är att du förstår vad du pratar om, annars blir det som här väldigt galet och bara, bara fel. 
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (C) skrev 2016-12-07 23:09:33 följande:
    Jag förstår precis vad jag pratar om. Har läst på analyserat och bildat mig en uppfattning. Könstillhörighet kan jag inte få till något annat än en socialkonstruktion. En reaktion på snäva roller. En tidsanda där vi tutas i att vi kan välja vilken könstillhörighet vi har. Men vissa saker är av naturen givna.
    Uppenbart har du inte förstått speciellt mycket då du talar om att " vara trygg som man".  Som  sagt, börja läs på så förstår du säkert. Solig
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (C) skrev 2016-12-07 23:39:07 följande:
    Det är en fantastisk diskussionsteknik du har. Verkligen inbjudande. Eller snarare än rätt osund härskarteknik. Tyvärr ganska vanligt förekommande när någon argumenterar för en uppfattning som inte stämmer med den normkritiska normen.
    Men man får inte förledas att tro att normkritiken är målet. För normkritiken är en norm som måste få problematiseras precis som alla andra normer. Särskilt när den baseras på saker som uppenbart är värderingsbaserade. Man kan bara sia om hur vi kommer att prata om den här tiden om 20 år...

    Och tillbaka till ämnet. Jag fattar fortfarande inte varför omklädningsrummet inte kan heta blandat omklädningsrum.  Varför man måste hitta på ett nytt ord på något som på intet sätt är unikt. Jag använder varje semester blandade omklädningsrum, med små bås där man sätter på sig badkläder och duschar med draperier. Tror inte att någon som kallar sig för trans* är beredd på att byta om och duscha öppet. Brukar vara ganska känsligt.
    Det finns ju inget att diskutera eftersom du inte förstår vad du handlar om. Men läs på och återkom så att det öht går att diskutera.

    Du gör ett klassiskt argumentationsfel eftersom det inte handlar om härskartekniker. Någon gång måste du lära dig att samtala och ta till dig av kritik utan att spela kränkt så fort du inte har rätt.

    Gör om gör rätt.
  • Anonym (ööööh?)
    Anonym (C) skrev 2016-12-08 08:56:13 följande:
    Jag känner mig inte ett dugg kränkt. Sätter bara fingret på din bristande argumentationsteknik. Men det är väl ofta så - där argumenten tar slut för den egna uppfattningen tar en förminskning av andras uppfattningar vid.
    Avslutat med ett "läs på".  

    Släpper detta nu. Diskussionen ger inte så mycket - dessutom är det inte temat för tråden..  
    Exakt. Där argumenten tar slut tar härskartekniker slut som att dra fram kränktkortet.
    Det är mycket tydligt att du blev kränkt av att få höra fakta, att du inte vet vad du diskuterar men det förändrar inte faktumet.
    Självklart att du inte vill ta åt dig eller förstå, jag hade inte väntat annat men den dagen du läst på är du välkommen att diskutera igen.
Svar på tråden Tjej - om du var i en könsneutral dusch/omklädningsrum...