• Bimbim79

    Vi som är gravida efter FET, BF 2017

    johjen skrev 2016-12-28 12:54:28 följande:

    Fy sjutton så dåligt jag mått det senaste dygnet. Sängliggande med kraftigt illamående, kräkts 3 ggr och allmänt slut.. Blev så desperat så jag ringde en akupunktör som jag vet har gått rykte och ska dit imorgon. Medicin funkade inte för mig sist men ska be mvc skriva ut något när jag ska dit imorgon. Någon som testat akupunktur i något sammanhang?


    Bara testat akupunktur vid förlossningen, funkade på de 2 första men inte på 3an, tror de satte nålen för sent, öppen 6,5 redan när jag kom in.
  • Bimbim79

    Gått in i v 12. Känns fantastiskt! Man slappnar av lite för varje "delsteg" fortfarande obotligt trött men en dag här å där börjar det komma lite energi. Illamåendet börjar lätta något.

  • Bimbim79

    Hur mår ni alla? De värsta symtomen börjar ge sig! Äntligen!!! Mvc ringde, verkar blivit nåt märkligt med mitt infektionsprov? Hepatit provet? Hoppas på ett felvärde, kontaminering eller liknande, tog ju alla infektionsproverna inför IVF å då va det inget märkligt? Är
    Väl ingen mening att fundera på, bara ta nya, ska göra det samtidigt som nipt 9/1! Men man börjar såklart undra! Ssk som ringde sa att de fått felvärde på nån patient innan men det sen inte visat nåt så hoppas på ett labfel!

  • Bimbim79
    Muffins2017 skrev 2017-01-04 18:54:12 följande:
    Vad konstigt! Hepatit A,B eller C?

    Har du varit utomlands?

    Känns osannolikt att du skulle hunnit få hepatit..?
    Nä jag va i Italien i maj men de va ju flera månader innan ivf start. Jobbar förvisso inom vården men har varken stuckit mig eller liknande heller tänkte de kanske kan va nåt skumt pga vaccinationer mot just hepatit som vi får i landstinget regelbundet. Eller så är det helt enkelt lab fel. Det händer ju, även provrör kommer ju i måndagsexemplar :) får väl se vad nya prover visar. Brukar ju inte ha för vana att blanda blod med folk så det är säkert inget. De va iaf inget konstigt med att jag har negativ blodgrupp har inte behövt sprutor de andra graviditeterna heller. Men de tar om allt ihop när de ändå tar nipt så sen lär de väl tom veta skostorlek :)
  • Bimbim79

    Va skönt!!! Även om de e jobbigt på alla sätt att blöda!
    Tidigare graviditeter som råkat sammanfalla med cellprovstagning då har de skjutit upp kontrollen de kan ju inte gärna börja konisera under pågående graviditet om det skulle behövas. Jag gjorde en konisering i juni och har nu fått återbesök 13/1. Hade bara typ 1 vilket de inte brukar göra nåt åt men av någon anledning gjorde de det iaf! Vet inte hur de tänkt nu, min ordinarie gyn läkare vet ju om att jag är gravid. Ska jag avboka eller gå dit är ju frågan? Återbesöket går ju ut automatiskt elektroniskt såklart men känns ju dumt att uppta en tid om de ändå inte kan kolla det de ska?

  • Bimbim79
    johjen skrev 2017-01-08 12:46:36 följande:

    Började blöda kraftigt igår igen men smärtor i magen och ryggen. Knappt sovit något i natt och då min sambo också är sjuk fick vi ringa ambulans i morse. Väl inne på sjukhuset blev jag undersökt och hjärtat slår inte längre.. Jag kommer bli inlagd och de ska göra ett ultraljud igen lite senare men allt tyder på att graviditeten har avstannat.


    Nej usch fy, lider med dig! Stackare! Bra iaf du blir inlagd och kontrollerad ordentligt! Skickar lite styrka :(
  • Bimbim79

    Hur går det för er alla?
    Jag själv haltar på med foglossningskänningar. Lugnt de dagar jag tar det lugnt men skulle jag få för mig att va lite aktiv straffar det sig på kvällen. Annars mår jag bra och inte lika trött längre!

  • Bimbim79
    Sjeldan skrev 2017-01-17 10:38:22 följande:

    Eländet fortsätter för min del. Har nu även för första gången i livet lyckats få vinterkräksjuka ovanpå allt.. Blir kontroll imorgon, man är inte välkommen på så många ställen när man mår så här.

    Hoppas ingen annan av er går igenom det här!


    Å hellre nu än höggravid med kräksjuka känner jag spontant! När yngsta dottern va 9 dagar åkte vi på det, jag satt på toa spydde i en hink å ammade samtidigt. Försökte med öppen dörr lugna grabben på 15 månader mamma kommer snart när han stod i spjälsängen o spydde med blöjan full! Det va några rejält tuffa dygn! Diarré å spyor Nyförlöst absolut inget jag önskar någon!
  • Bimbim79
    Sjeldan skrev 2017-01-19 08:59:57 följande:

    Fy Bimbim79!

    Är i v 12 nu, snart 13. Var inne och fick dropp igår men fortsätter kräkas ändå.


    Ja nu i efterhand förstår jag inte hur vi överlevde de dygnen men man klarar visst allt när man måste!
    Usch tycker du borde sluta kräkas? Skönt å få dropp iaf man blir ju uttorkad så mycket snabbare än man tror.
    Maken åkte på nån mag grej inatt, jag känner mig som vanligt, han är dock väldigt mycket känsligare med sånt än jag. Klart man känner inte igen kroppen helt, lite gasig, något trög mage, kan bara äta sånt jag verkligen vill ha annars mår jag illa. Men de symtomen beror nog på lilla sladd som spökar.
    Tyckte jag kände det klassiska fladdret inatt, men så svårt att avgöra om det är det eller om det är nån nerv/ tarmarna :)
  • Bimbim79
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-19 17:56:24 följande:
    Fladder. Det har jag inte hört förut! Men både igår och idag har jag haft fantomvibrationer i fickan från mobilen, som nervryckningar i ljumsken. :) måste vara det.

    Fy sjuttsingen för att kräkas så mycket. Stackare!!
    Haha mm första rörelserna man känner är
    Som fjärilsfladder/vingar, för att nån vecka senare bli starkare å lite mer som "fisksprattel" :)
    Har känt mina 2 sista barn väldigt tidigt, första barnet vet man ju inte riktigt va det är man känner först :)
  • Bimbim79
    Sjeldan skrev 2017-01-26 07:43:41 följande:

    Tänkte bara titta in och meddela att mitt illamående inte var normalt. Fått diagnosen Hyperemesis och är sjukskriven till 19/2. Så skönt att få det bekräftat på något sätt! I övrigt tittade vi på bebis igår, allt såg bra ut!


    Aldrig hört talas om men skönt att få det bekräftat och kunna bli sjukskriven. Å mysigt att se bebis! :)
  • Bimbim79

    Nipt proverna visar inga avvikelser. Blir Dick väldigt irriterad när vi sagt vi ville veta kön, det står i journalen att vi vill veta. Pratade med dem igår och då kunde de inte säga könet på telefon men brevet va skickat och det skulle stå där, vilket det inte gjorde. Där stod inte heller svar på de sista infektionsproverna jag gjorde samtidigt, nu vet jag att de är negativa eftersom jag pratade med dem igår men ska man i te få reda på det man kommit överens om? Försökt ringa sen kl 9 men telefontiderna är slut. Gravid arg som jag är ska jag köra dit å trycka upp brevet i ansiktet på dem! Läkaren går inte heller att få tag på för de har
    Som policy att inte koppla fram patienter till läkaren. Funderar på att åka t jobbet o ringa, presentera mig som den ssk jag är å tvinga dem att svara! :/

  • Bimbim79
    Sthlmsthlm skrev 2017-01-30 19:24:30 följande:
    Grattis! Då kan ni börja planera :)
    Haha ja! Jag som inte skulle ha fler har verkligen ingenting kvar :/ men å andra sidan vet man ju vad man behöver denna gången å vad som är helt onödigt! Vi har såklart tjuvkollat på barnvagn och bilstol men i övrigt så får vi ta tag i det framåt maj eller så :) blev klart "verkligare" för maken med, nu är det ju en individ med kön å allt :)
  • Bimbim79
    A S E skrev 2017-02-04 21:57:05 följande:

    Hej tjejer! Har följt er lite på avstånd, även fast jag inte vart gravid efter vårt fet i november.

    Har inväntat mens den här veckan så vi kunde börja med vårt andra ivf-försök.

    MEN.. Idag fick jag ett positivt gravtest!!

    Har blivit spontant gravid trots att vi har försökt i så många år!! Känner att jag inte riktigt kan ta in den här informationen.

    Så även fast jag inte 'hör hemma" i den här tråden ville jag iaf bara komma in och dela med mej, eftersom vi alla följdes åt i FET-tråden :)

    Hoppas nu att det här går vägen, ska ringa fertilitetsmottagningen på måndag.

    Ha det fint allihopa!


    Grattis och lycka till!!!
  • Bimbim79

    20+5, tröttheten har återvänt. Varit genomförkyld och har antagligen sjukt låga hb värden. Haft på alla tidigare graviditeter, har rättat till sig efter förlossningen. Tabletter osv gör varken till eller ifrån, blir mest bara dålig i magen men det får gå det med. Barvagn bestämt vilken samt inskaffat baby brezza och spjälsäng. Svärmor kom med täcke och bäddset idag. Känner mig mest övergödd och osmidig för tillfället. Men nu är det inte vid världens ende det är dax längre har ju gått mer än halvtid. Nedräkningen på jobbet har börjat. Går hem 25 maj :)

Svar på tråden Vi som är gravida efter FET, BF 2017