• West50's

    Bf sept 2017

    Hejsan! Några mer som vill följas åt om allt går vägen.. om de är rätt beräknad så har ja fått vårat till 6 sep ???? Vi bor i västra Götaland!!

  • Svar på tråden Bf sept 2017
  • Finlandssvensk

    Hej!

    Här är en till som har bf i september, borde bli den 15de enligt gravid-appens uträkningar. Plussade idag! Skrattande

    Jag läste om er som tidigare haft missfall och jag förstår er!! Hade själv missfall i november, 4 dagar efter att jag plussade. Nu oroar jag mig konstant för att jag ska börja blöda... Och varje gång jag har mer värk i magen än vanligt så blir jag extra orolig (jag fick mer och mer värk den dagen jag fick mf)...

    Har försökt aktivt i ett år och utan skydd i 1,5 år så hoppas verkligen att det ska gå vägen nu. Var på utredning här före julen och fick medicin utskrivet för att få igång ägglossning (har pco) så det känns bra att jag slapp börja ta den Skrattande

    Grattis förresten allihopa! Vi har en spännande resa framför oss! Glad

  • Birdiz
    Ninniisen skrev 2017-01-06 11:15:37 följande:
    Jag har gjort ett försök till en liten BFlista så vi kan ha koll på varandra.

    Anonym91a          BF 2/9
    Miichaelaaa          BF 2/9
    Lyckan i livet         BF 4/9
    Guba                     BF 4/9
    annelie75              BF 6/9
    Widdy                    BF 7/9
    Sobioor                 BF 7/9
    Lincha77               BF 7/9
    DarijaV                  BF 9/9
    Ninniisen               BF 9/9
    Beccabus              BF 11/9
    Kaffemorsans       BF 11/9
    Sooff                      BF 13/9
    Solan444               BF 13/9
    Shelia123              BF 14/9
    tvåsmåunderverk  BF 19/9
    Birdiz                      BF 20/9
    Kul med lista! Lättare att följa varandra då :D
  • Silfra

    Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

    Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

    Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

    Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

    Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.

  • Birdiz
    Silfra skrev 2017-01-07 14:44:58 följande:

    Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

    Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

    Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

    Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

    Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.


    Undrar också över en hemlig facebookgrupp, någon som har fixat? :)
  • BeccaBus
    Silfra skrev 2017-01-07 14:44:58 följande:

    Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

    Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

    Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

    Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

    Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.


    Grattis! För oss blir det också (ja om allt går väl förstås!) pseudotvillingar då vår tvåa är född i maj.
  • tvåsmåunderverk
    Silfra skrev 2017-01-07 14:44:58 följande:

    Efter att ha sugit på karamellen i en vecka så vågade jag testa idag och fick ett tydligt gravid 2-3 veckor. Enligt appen så bör bf vara 4 September.

    Jag har känt av molvärk till och från, ömma bröst som jag upplever är större och allmänt svullen. Det var inte bara julmat ;D

    Jag fick en son i mars 2016 så dom kommer att bli pseodotvillingar. Roligt tycker jag!

    Hur var det med fbgrupp? Fanns det någon hemlig som man kunde gå med i? Jag är med i en majmammorgrupp 2016 (sonen är för tidigt född, skulle egentligen fötts i maj) och den är så himla mysig!

    Nån mer här som fått en prematur innan förresten? Jag är ganska nervös hur det kommer att gå denna gång så får ta det med mvc.


    Mina tvillingar är prematurer :) födda vecka 35+4! Men det är ju av naturliga själ som som är födda förtidigt. Har fått en dotter efter det som är född i tid :)
  • Silfra
    Birdiz skrev 2017-01-07 15:16:32 följande:

    Undrar också över en hemlig facebookgrupp, någon som har fixat? :)


    Hoppas! Vore kul! :)
  • Silfra
    BeccaBus skrev 2017-01-07 15:23:13 följande:

    Grattis! För oss blir det också (ja om allt går väl förstås!) pseudotvillingar då vår tvåa är född i maj.


    Vad kul ????
  • Silfra
    tvåsmåunderverk skrev 2017-01-07 17:52:22 följande:

    Mina tvillingar är prematurer :) födda vecka 35+4! Men det är ju av naturliga själ som som är födda förtidigt. Har fått en dotter efter det som är född i tid :)


    Ja, tvillingar född nästan alltid tidigt väl? Blir väl trångbodtt till slut ;)

    Min pojk föddes i vecka 31+0 bara sådär utan anledning. Började läcka fostervatten och väl på sjukhuset så gick vattnet trots att jag enligt alla undersökningar var opåverkad, inte öppen osv. 40 min efter att vattnet gått så var han född, det gick undan!

    Vi vet inte varför det blev så men jag hoppas få mer kontroller iaf för det är tydligen väldigt vanligt att föda för tidigt om man gjort det innan.
Svar på tråden Bf sept 2017