Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

    Tycker du att man per automatik är rasist om man röstar på SD?

    Jag röstade givetvis Ja, men det betyder inte att alla som röstar på SD är rasister personligen.
    Utan att SD:s politik är rasistisk, även om dom försöker linda in det i populism som döljer det hyfsat bra.
    Och att många inte verkar vilja veta av den rasism, som titt som tätt dyker upp hos SD.s mer kända politiker.

    För att inte tala om all den rasism som fullkommligt översvämmade de sk pissrännorna, de som fanns hos tidningar på Nätet tidigare, men som nu stängts ner p.g.a all rasism som kräktes fram av SD.s väljarkår.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Trötter) skrev 2017-01-08 18:14:49 följande:
    Ditt råd är då: Fortsätt rösta på något du är kapitalt missnöjd med och knyt näven i fickan som alla andra? :)

    Men varför rösta på ett parti du är missnöjd med, det finns ju massor med partier att välja på utöver de stora, och du kan t.o.m göra personval. 
    Fast du säger att det inte är lönt att rösta, så varför bryr du dig i nåt du ändå anser som meninglöst?
    Det låter då kluvet i mina öron, så jag har svårt att förstå hur du eg tänker, så du får gärna förklara dig.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Dkcre skrev 2017-01-08 20:45:22 följande:
    Inte många i den här tråden som bor i Borlänge märker jag. Fascinerande att folk bara kastar ur sig fördomar utan förmåga att ha något perspektiv överhuvudtaget. Flockbeteende.
    Eh, va?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Bla,Bla,Bla) skrev 2017-01-08 21:49:30 följande:
    Sverige är ett förlorad land så det är ingen ide att tjata om rasismens vara eller inte vara.
    Och ändå är vi framröstade av omvärlden, som världens bästa land att leva i, och ett land med ett företagsklimat i toppklass.
    Så varför så bitter, när du istället borde vara oerhört stolt över att få leva i ett land, som övriga Världen ser som ett föredöme på många sätt?

    Och det enda vi behöver göra för att få fortsätta att leva bra i Sverie, är att inte lägga vår röst på SD eller V, eller nåt annat politiskt extremt eller populistisk parti som ev dyker.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (analytiker) skrev 2017-01-09 19:12:33 följande:
    Framröstade? Av vilka och i vilket sammanhang?

    Nu är jag medveten om att min bekantskapskrets inte behöver vara representativ för "omvärlden", men jag har fått uppfattningen Sverige visserligen är ett föregångsland när det gäller jämställdhet, föräldraförsäkring o.s.v., men när det kommer till saker som vårt undermåliga skolsystem, våra inkompetenta politiker, våra ouppfostrade barn, vårt sätt att hantera invandringen; då används Sverige som ett exempel på hur man inte ska göra.

    Svensken uppfattas också ofta såsom högfärdig och inbilsk, tror att om bara hela världen skulle följa Sveriges exempel vore allting så mycket bättre (underförstått: Sverige är högre stående än dessa stackars outvecklade länder med andra system och andra sätt att angripa problem) och har överlag en överdriven uppfattning om sin egen betydelse som "föregångsland".
    Forbes vad gäller företagsklimat, och om jag minns helt rätt, folk från OECD länderna var dom som tillfrågades (lite osäker där), och det var/är den hittills största undersökning som gjorts i samma fråga.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Bla,Bla,Bla) skrev 2017-01-09 19:50:33 följande:
    Sverige ett föredöme! Vilken värld lever du i, eller bor du långt inne i skogen där du inte kommer i kontakt med den riktiga Sverige?

    Hur många mord eller försök till mord sker varje vecka i Sverige?
    Hur många misshandel, rån, stenkastningar, våldtäkter på både barn och vuxna kvinnor?
    Hur många bilbränder?
    Hur många av våra egna ungdomar får gå arbetslösa för jobben går i första hand till nykomlingarna. Lika så praktikplatserna.
    Lägenheterna räcker i till Svenska folket mer, än mindre till våra ungdomar.
    Hur många skolor och byggnader ska behöva brinna ner?
    Hur många lärare ska sluta för att dem inte orkar ha klasser med barn som inte följer skol regler.

    Alltså jag skulle kunna radda upp massor till om Sverige som i mina ögon inte är något FÖREDÖME.

    Våra gamlingar får ligga i piss och skit för att pengarna inte räcker till att vårda dem. Maten våra gamlingar får på vårdboenden är under all kritik.

    Till och med det som sitter i fängelse får bättre mat och vård än det människor (Våra gamlingar) som har byggt upp välfärden i detta land SVERIGE.

    Sverige är ett förlorat land.
    Det är dina åsikter, och du är en enda person, alltså knappast ett antal som med bästa vilja i världen, skulle kunna kallas objektiv eller representativ i något avseende.

    Dessutom låter du som en SD anhängare som legat i dvala i några år, och därmed missat vad som hänt under tiden, du är i stort behov av en rejäl uppdatering.
    Eller det är kanske du som befinner dig där du gissar jag skulle befinna dig.., så skulle det kunna vara.

    Vad gäller mig själv, så har inte jag deltagit i någon framröstning eller undersökning i dessa frågor.
    Så du behöver inte ora dig för att mina åsikter finns med underlaget, Sverige blev framröstat som Världens bästa land utan min röst.

    Och där Sverige nu befinner sig, så var det länge sen vi hade ett land vi kunde vara så stolta över, och som går så otroligt bra inom nästan alla områden.
    Vi får gå tillbaka till 70-talet eller möjligen tidiga 80-talet för att hitta några jmf-bara år.
    Jag tvivlar t.ex på, att någon person under 40 år upplevt en tid i Sverige, när vi saknar massor av arbetskraft och inte längre arbetstillfällen.

    Men där är vi nu.., så nu är det inte längre arbetslösheten som är problemet, utan att hitta de som är anställningsbara, omskola eller utbilda ledigt folk, för att fylla alla de vakanser som finns ute på arbetsmarknaden.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

    Såg förresten att läkemedelsföretaget SOBI, ska flytta mer av sin verksamhet till Sverige från USA, men SOBI:s VD vill inte flytta med, så dom får söka sig en ny, alltså ännu ett bevis på vilket bra företagsklimat vi har i Sverige.

    Synd bara att inte nuvarande VD flyttar med, han har gjort ett kanon jobb med företaget.., men han vågar kanske inte, för då kommer väl gubben Trump att börja twittra en massa skit om han, att han flyttar amerikanska jobb utomlands.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Bougainvillea skrev 2017-01-09 18:55:22 följande:
    Världen ser inte på Sverige i något vidare positivt ljus, ska du veta. Världen hånar Sverige för politikerna i detta landet har ingen aning om hur ett land faktiskt skall styras.

    Vi kan jämföra dagens invandring med jugoslaverna som kom på 1990-talet. De flydde från förödelse och krig men lyckades ändå ta sig ut på arbetsmarknaden. De lärde sig språket, sederna och etablerade sig i samhället. Ser du den sortens invandring idag?

    Istället har vi en okontrollerad invandring som får förmåner svenskar själva kan glömma. Sjukvården har blivit bristfällig, skolorna blir stökigare, ålderdomshemmen saknar personal eftersom personalen i fråga inte får tillräcklig lön, befolkningen blir räddare och landets skulder skjuter i höjden. Kallar du det för föredöme?

    Finner man det rasistiskt att svenskar valt att rösta på det enda partiet som vägrar att dalta med dessa problem så har man inte den blekaste aning om vad riktig rasism faktiskt innebär.
    Herregud, jag vet inte om jag ska tro att du försöker driva med oss, eller om det kanske är riktigt dålig ironi.., fast lite kul är det att läsa dina gamla propaganda åsikter och påståenden, som måste vara hämtade från nån av SD:s skummaste vrår.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Bla,Bla,Bla) skrev 2017-01-09 20:04:31 följande:
    Mycket bra skrivet.
    Att hylla sig själv genom att skriva som Anomym är ett välkänt trick som SD folket ofta brukade roa sig med tidigare, och nu verkar det visst väckts till liv igen.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Bougainvillea skrev 2017-01-09 21:19:22 följande:
     Sverige ligger just nu på dryga 1400 miljarder SEK i statsskulder. Pengar finns, men de är inte våra.
    Vilket betyder att Sverige ligger väldigt bra till, och inte på något vis har en statsskuld som ens kommer i närheten av att kunna kalls hög.
    I jmf med de flest andra länder så är vi lågt belånade, och skulle utan minst risk för överbelåning kunna låna 100-tals miljarder till.

    Fakta om Sveriges ststsskuld: http://www.europaportalen.se/2016/07/svenska-statsskulden-fortsatter-minska
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Yes) skrev 2017-01-09 21:23:32 följande:
    Tillåt mig att citera ur din länk;

    Ska man titta på trenderna i sådana här sammanhang ska man titta på dem under flera års tid.


    Enligt statistik från Brottsförebyggande rådet (Brå) varierar det dödliga våldet från år till år. Mellan 2010 och 2014 låg snittet på 80 personer per år och mellan 1990 och 1994 på 107.


    Den långsiktiga tendensen med färre fall av dödligt våld gäller fortfarande även om vi räknar in de här nya höga siffrorna från Rättsmedicinalverket. Det skulle krävas över 150 mord till för ett trendbrott, säger Sven Granath, kriminolog och utredare på Brå.


    Det är främst det dödliga våldet som drabbar gemene man, som befinner sig utanför de kriminella miljöerna, som har minskat.


    Färre barn och kvinnor i nära relation dödas. Det spontana alkoholrelaterade dödliga våldet mellan män har även minskat, säger Granath.


    Tar vi bort de gängrelaterde och morden som den organiserad brottsligheten står för, så blir det inte mycket kvar, och så länge dessa grupper enbart skjuter ihjäl varandra så drabbas vi vanlig invånare i väldigt liten grad.

    Dessutom så är de flesta av dom högerextremister, så det är alltså mest SD:anhängare och andra på yttersta högerkanten som har ihjäl varandra eller andra, personer som t.ex en av Sveriges mest kända nazister, Jackie Arklöv.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Bla,Bla,Bla) skrev 2017-01-09 21:25:13 följande:
    Jag skriver bara om Sverige. Landet som jag har tappat helt förtroendet för.

    Läser inte du tidningar eller lyssnar inte du på nyheterna/aktuellt eller radio?

    Det finns så många svenskar som bara vill försköna allt som sker och tror att ni har rätt och andra har fel.

    Jag är så pass gammal att jag har sett förändringarna länge och jag är rädd för hur länge det innan kriget bryter ut på allvar. Rädd för att mina barn och barnbarn inte kommer att få leva i trygghet.
    Men nu har ju jag talat om för dig att det inte är jag, eller dom du här kallar "ni andra", som påstår att Sverige är Världens bästa land.

    Jag antar att jag är minst lika gammal som dig, troligen äldre, och har därmed minst lika stor tidsrymd att jmf med.
    Den vändning till det bättre vi nu upplever i Sverige, det är så påtaglig och anmärkningsvärd, att den gett eko över hela Världen.
    Jag kan inte minnas när Sverige senast omtalades så ofta i possitiva ordalag av så många länder i olika nyhetskanaler.
    Om jag skulle gissa, så får vi gå tillbaka åtminstone flera decennier för att hitta nåt liknande.
    Så får vi bara ha den här utvecklingen några år till, då kommer vi kanske t.o.m kunna toppa de bästa åren, Sverige upplevt som nation i modern tid.

    De enda, och det är förstås väntat, som kritiserar och alltid ger Sverige negativ kritik, det är länder med regimer och grupper med samma politiska ideologi som SD, eller nån stat/land som styrs efter urgammla religiösa lagar, som Saudi.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Rataxes skrev 2017-01-09 22:14:09 följande:
    Malmö har 3 gånger så många mord per capita som London.
    du kanske inte tycker att det är något problem. Malmöbor tycker nog annorlunda.
    Det är klart det är ett problem, och ett svårlöst sådant, då det som du vet, handlar om gäng och organiserad brottslighet.
    Det som gör det så svårt, är att dom inte vill ha nån som helst inblandning av samhället, så dom skyddar i princip även sina fiender och lever helt efter gatans lag.

    Det possitiva, om det nu går att kalla kriminalitet för possitvt, så är det att Polis och andra myndigheter som är inblandade, vet exakt vilka det är som håller på.
    Och förr eller senare så kommer någon att börja tjalla som en öppen bok, och då kommer möjligheten att snabbt neutralisera hela den kriminaliteten.

    I jmf med många andra städer, så är den organserade brottsligheten i Malmö som en liten piss i Nilen.
    Så jag tvekar inte en sekund på att den kommer att falla.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Bougainvillea skrev 2017-01-09 22:33:42 följande:
    Majoriteten av de som svarat i tråden är missnöjda med invandringen, så det är säkerligen större chans att det är du som sitter och skriver med dig själv, vännen.

    Jag röstar inte på SD eftersom jag inte håller med dem på många ställningstaganden, varav abortfrågan och deras inställning till HBTQ-personers rättigheter i samhället för att nämna några. Att kalla mig för "SD-folk" påvisar bara att du är snabb med att döma, men frågan är ju om man kan förvänta sig mer från någon som diskuterar ämnen totalt orelaterade till själva ämnet med sig själv. Nåja.

    Du borde vakna upp och inse att världen är allt mer komplex än vad du beskriver den att vara. Min pappa har inte blivit torterad, min mamma har inte blivit våldtagen, min farfar har inte fått sina ben bortsprängda och jag har då banne mig inte förlorat över halva min släkt för att se samma sorts människor med samma sorts tankesätt som orsakat detta komma till Sverige.
    Du borde inte ens ta orden "döma andra" i din mun, för du gör ju inte annat än än att peka ut alla andra som skyldig till de problem du har.
    Vilket du inte ens kunde låta bli att göra i det inlägg jag nu svarar på.

    Och när du så tydligt framför åsikter som ligger i linje med SD och andra långt ut på högerkanten, så ser jag inga som helst problem med att fösa in dig i skaran som fallar under SD-folk.
    Att du själv sen säger dig inte ha samma åsikter om allt, ja va då, så är det för oss alla, det att vi inte delar allt i åsiktsväg som den idéologi vi tycker oss vilja tillhöra gör.

    Vad gäller majoriteten i den här tråden, d.v.s alla de som bara läser, de som både läser och skriver, och de som röstat, så vet du ö.h.t inget om den.
    Det enda du vet, är hur 84 personer röstat, det är allt, hurvida det är en majoritet av det verkliga antalet och vad dom anser om invandringen vet du inget om.

    Däremot vet jag en sak, och det är att så fort det dyker upp en röstning om invandring eller röstning om vilket parti som är bäst, så börjar det drälla av SD-folk som genast vill göra den till sin fråga och försöka påvisa att dom deras åsikter utgör nån slags majoritet i Sverige.

    Och att det inte stämmer, ja det får vi bevis på mest varje dag, alltid är den nåt som presenterar en undersökning eller röstning som går åt motsatt håll.
    Ja nu går även rena röstningar om vilket parti som folk skulle rösta på, i motsatt håll mot vad som händer när den frågan kommer upp här på FL.

    Men
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (analytiker) skrev 2017-01-10 16:23:10 följande:
    Om skolsystemet inte fungerar, sjuka får stå vårdkö i en halv evighet, funktionshindrade inte får någon hjälp eller polisen inte har tillräckligt med resurser, då är Sverige faktiskt inte så mycket att hänga i julgranen.

    Det finns saker Sverige är bra på, javisst, men det är inte samma sak som att det är på det hela bra och att politikerna gör ett bra jobb. Jag kan nog sägas vara ganska röd i min politiska färg, men Löfvén & Co måste vara den absolut sämsta, tafatta och inkompetenta regeringen på länge, så jag kommer troligen att rösta blått 2018.
    Det kommer aldrig att bli bra, ett land är alltid i förändring och har problem som måste lösas, det får nåt vi alltid kommer att tvingas leva med.

    De problem du tar upp är uppmärksammade och kommer att förändras till det bättre under det här året.
    Skolan har som du vet redan uppvisat förbättringar, och där finns heller ingen större oenighet mellan blocken om att rätt åtgärder har vidtagits.
    Men mer behöver göras, innan vi är tillbaka till den nivå som kan sägas vara accetabel.

    Det övriga du tar upp, lider alla av samma problem, det att det inte finns några som är anställningsbara, och tyvärr är det ingen som kan förändra det faktum, att det tar tid att få fram utbildad personal, var sig vi utbildar själv, eller letar efter personal utom lands

    Och inte underlättar det för dessa organisationer och företag, att Sverige nu går som tåget, och att det saknas anställningbar personal inom snart sagt varje yrkesområde.
    Och ännu fler som saknas ser det ut att kunna bli, då det väntas större pensionsavgångar i närtid.

    Men det är ändå mitt i skiten, ett ovanligt angenämt problem, för det var inte igår som Sverige istället för arbetslöshet nu istället saknar arbetskraft till alla de arbeten som finns.

    Tväremot dig, så tycker jag Löfven o Co lyckats riktigt bra, för nu går det mesta åt rätt håll.
    Vi bygger t.ex mer än på mycket länge, nå¨t Alliansen inte lyckades få igång alls, under sina 8 år.
    Arbetlösheten sjuker helat tiden, och den hade kunnat vara mycket lägre, då det inte är brist på arbetstillfällen, utan att de som går arbetslösa saknar utbildning, eller har "fel" utbilning. 

    Jag tvivlar på att det gått att göra så mycket bättre ifrån sig, med andra vid rodret, då arbetet med flyktingarna i stort sett tog all tid under ett år. 
    Mycket har fått stå tillbaka för att de akuta problem som då uppstod skulle hinnas med att hantera.
    Och som jag sa i början, det saknas arbetskraft/utbildad persona, och det går inte att göra så mycket åt på kort tid.
    Inte inom de yrkesområden du tog upp, där krävs som du vet, både behörighet och kunskaper i svenska.


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare

     


    Anonym (Bla,Bla,Bla) skrev 2017-01-10 21:14:30 följande:
    Skolan har som du vet redan uppvisat förbättringar, och där finns heller ingen större oenighet mellan blocken om att rätt åtgärder har vidtagits.
    Men mer behöver göras, innan vi är tillbaka till den nivå som kan sägas vara accetabel

    "Världsmedborgare" din citat här ovan.

    Har du barn i skolan?

    Vet du hur barn med särskilda behov behandlas i särträningskola?????

    Prata med föräldrar om hur det är i dagens skolor och speciellt med barn som har särskilda behov.

    Jag vet att det är åt helvete mer behöver jag inte skriva,
    Jag tror dig, jag nämde bara att skolan var ett av de områden som nu förbättras, jag påstod aldrig att den saknade problem. 
    Och du kan väl inte mena att den skulle kunna bli bra på bara ett år, när den har förfallit under så många, om dy syftar på att regeringen gör ett dåligt jobb?
    För vad som behöver göras och nu görs, det är regering och Allians eniga om.

    Tyvärr så lär det ta flera år till innan vi är tillbaka med en väl fungerande skola, det saknas utbildad personal att anställa, så dom måste vi utbildas, och det tar den tid det tar, det kan ingen regering ändrå.

    Liknande problem är det med vården och Polisen, att det saknas utbildade att anställa.
    Så det enda en regering kan göra nu, är att se till att det finns tillräckligt med platser där folk kan utbilda sig.
    Och det satsas nu mer pengar än på mycket länge på skolan, så den är prioriterad.
    Vi får se om nåt år ifall det var tillräckligt, och först då kan vi börja klaga på makthavarna.

    Nej har inga barn i skolan längre, dom är vuxna och står på egna ben nu.
    Numera har jag/vi bara kontakt med barn och ungdomar, genom de uppdrag jag får av kommunen/soc, i egenskap av familjhem och akutboende.
    Å andra sidan så kan det vara de som verkligen kan kallas för barn med särskilda behov, både svenska och utländska, så jag har åtminstone en viss kännedom om hur det står till i skolan idag.

    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Trötter) skrev 2017-01-10 20:05:34 följande:
    Vad jag såg så stod det inte att verksamhet skulle flyttas till Sverige.

    ?Med tanke på den ökade aktiviteten och större fokus för vår verksamhet i Europa har styrelsen beslutat att Sobi behöver en vd med mer kontinuerlig närvaro i Stockholm. Geoffrey, med Boston som bas, är inte beredd att möta det kravet?

    Ericssons VD ville tydligen inte komma hit.. samma majoritetsägare, olika regler.

    Så du tror alltså inte mer fokus på Europa betyder mer verksamhet här?
    Det tror jag, då dom ska lansera blödarsjukemedlet Alprolix här i Europa.
    F.ö så finns redan merparten av deras anställda i Sverige, så det blir naturligt att utöka i Sverige, dessutom ligger även deras huvudkontor här i Sverige.

    Det är inget riktigt stort företag (ännu), men det kan mycket väl växa sig stora, fast risken finns förstås att nåt av de större bolagen köper upp dom.
    Så för de som handlar med aktier, kan det vara en god idé att investera i bolaget.

    Mer om dom kan du läsa här: http://www.sobi.com/en/Start-Svensk/
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Anonym (Bla,Bla,Bla) skrev 2017-01-11 21:31:01 följande:
    Säg exakt vad regeringen kommer att göra för att förskolan, skolan ska bli bättre....

    Barn med särskilda behov menar jag barn med handikapp. Många av dessa barn behöver rutiner, behöver ha samma personal hela terminen för att känna trygghet och för att lära sig under skoldagen och med allt det innebär just för barnet med handikappet. Som jag upplevt på nära håll så är det varje vecka nya vikarier för ordinarie personalen är sjuka eller orkar inte komma till skolan.......Detta är ett H-vete att det får vara så. Sveriges handikappade ska ha samma rätt som barn som hamnar i familjehem eller akutboenden och det är TRYHGGHET. Dock fattas detta i alla fall i hela den här stan.

    Skolstyrelsen, rektorerna, regeringen tar inte hänsyn till handikappade.
    Jag kan för lite om hela det där området, så du får fråga nån annan, när det gäller exakt vad som är tänkt att göras.
    Jag vet bara att det ska skjutas till mer pengar än på länge, jag tror t.o.m att det blev ett tillskott efter det som var avsatt från början.

    Men det är ingen idé jag håller på att gissa, du kan troligen ändå mer än mig om det här.

    Kommer jag ihåg, så ska jag fråga kommunen/soc om dom vet, jag/vi ska träffa ett par "dom" nu i dagarna, kanske det t.o.m blir under helgen, troligen får reda på vilken dag det blir imorgon.

    Men förskolan är väl inte regeringens/ett statligt ansvar, är inte det kommunernas, även om den delar läroplan med grundskolan?
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
Svar på tråden Tycker du att man per automatik är rasist om man röstar på SD?