• Anonym (Blomman)

    Hur skulle ni reagera på denna ålderskillnad ?

    Nu har jag gått och kärat ner mig i en äldre man. Han är t.o.m. äldre än mina föräldrar. Vi båda vill verkligen försöka med en officiell relation men jag känner mig ändå rädd för människors reaktioner dvs. familjen / vännerna /kollegorna.. vilket gör att jag håller tillbaka lite.

    Hur hade ni reagerat om någon i er närhet blev tillsammans med en 24 år äldre/yngre? Eller är det så att allt sitter i mitt huvud och att ingen egentligen bryr sig ?

    (Han är 50 och jag 26)

  • Svar på tråden Hur skulle ni reagera på denna ålderskillnad ?
  • Anonym (50+)

    Jag är 50+ och har barn som är både yngre och äldre än du.
    Skulle någon av dem presentera sin partner som är i min ålder... så skulle jag gråta när de gått.

    Ålderskillnaden är för stor, mycket för stor.

  • Anonym (jgc)
    Anonym (50+) skrev 2017-01-14 23:59:37 följande:

    Jag är 50+ och har barn som är både yngre och äldre än du.

    Skulle någon av dem presentera sin partner som är i min ålder... så skulle jag gråta när de gått.

    Ålderskillnaden är för stor, mycket för stor.


    Kan bara hålla med..
  • Anonym (L)

    Så länge det är kärlek och att ni två är vuxna så skulle jag inte reagera. Reaktioner får ni båda räkna med.
    Gratulerar!


    Anonym (50+) skrev 2017-01-14 23:59:37 följande:

    Jag är 50+ och har barn som är både yngre och äldre än du.
    Skulle någon av dem presentera sin partner som är i min ålder... så skulle jag gråta när de gått.

    Ålderskillnaden är för stor, mycket för stor.


    Vad spelar det för roll vad föräldrarna tycker? Det är inte ni som ska dejta barnens partner. Båda är vuxna och de är inga tonåringar. Hur länge det håller, det får tiden utvisa.
  • Anonym (50+)
    Anonym (L) skrev 2017-01-15 00:42:32 följande:

    Så länge det är kärlek och att ni två är vuxna så skulle jag inte reagera. Reaktioner får ni båda räkna med.
    Gratulerar!


    Vad spelar det för roll vad föräldrarna tycker? Det är inte ni som ska dejta barnens partner. Båda är vuxna och de är inga tonåringar. Hur länge det håller, det får tiden utvisa.
    Ts bad om en reaktion och jag svarade hur jag skulle reagera.
    Har du problem med det?
  • Anonym (Qwerty)

    Lever själv med den åldersskillnaden, men vi är äldre.

    (40 och 64)

    Vill ni leva ihop så gör det. Men tänk er NOGA för när det gäller framtidsplaner. Ska ni ha barn? En 50-åring som får barn är inget konstigt, men går det några år till så kanske han tycker det är försent.

    DU kan vänta 10-15 år innan du får barn, men han kan inte det..

    Just nu kanske du inte bryr dig om barn men om några år kanske du vill ha men inte han...

    Vi har valt bort barn då vi har vuxna barn men visst hade det varit mysigt med ett gemensamt vilket han önskar mer än mig. Men vi avstår.

  • Anonym (Korall)

    Jag tycker att det är en stor skillnad, samt så gillar jag inte citatet "Kärlek har ingen ålder". Sade så själv när jag var tonåring men nu när jag är äldre så är jag lite klokare. Det är inte bara en siffra, mycket handlar om livserfarenhet.
    Om du vore min kompis så skulle jag tycka att du var ute på hal is.

    Det är samma sak när dem som är 18-19 blir tillsammans med den som är 13-14
    Vad det är för kärlek spelar även in, många i din sists letar efter en trygg faders figur och många relationer blir som far och dotter. 

    Men du gör som du vill.

  • Anonym (50+)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-01-15 00:48:18 följande:

    Lever själv med den åldersskillnaden, men vi är äldre.

    (40 och 64)

    Vill ni leva ihop så gör det. Men tänk er NOGA för när det gäller framtidsplaner. Ska ni ha barn? En 50-åring som får barn är inget konstigt, men går det några år till så kanske han tycker det är försent.

    DU kan vänta 10-15 år innan du får barn, men han kan inte det..

    Just nu kanske du inte bryr dig om barn men om några år kanske du vill ha men inte han...

    Vi har valt bort barn då vi har vuxna barn men visst hade det varit mysigt med ett gemensamt vilket han önskar mer än mig. Men vi avstår.


    Måste fråga, om det är du som är 40... hur ser du på framtiden?
    Säg om tio år? Eller 20? När du är 60 och din partner 84?
  • Queennr1

    Klart jag skulle reagera. Ålderskillnadenär obscen, och du har ingen normal framtid att vänta dig i den relationen.

Svar på tråden Hur skulle ni reagera på denna ålderskillnad ?