• Kärleksbarn00

    Bemfola

    Hej.

    Är en van ivf:are som ska in på vårt 5 ivf försök. Haft både menour och pugregon (svarade faktiskt bäst på puregonen och det var i den behandlingen jag fick vårt enda plus). Tyvärr slutade graviditeten för oss i vecka 9 nu i november då de upptäckte MA. Så nu är det dags igen.. Har dock bytt klinik nu då vi är klara med landstingsförsöken och köper privat. Denna läkaren har satt mig på Bemfola. Läser man här på familjeliv, så verkar det vara få som gått på den och skrivit om den. Så snälla ni som har gått på den, erfarenheter? Antal ägg? Gravidiet?

    Kram till er alla ivf-kämpar där ute :)

  • Svar på tråden Bemfola
  • Kärleksbarn00
    Karins08 skrev 2017-01-18 17:22:02 följande:

    Jag har kört bemfola, gillade att sprutan var tunn

    Nu har jag tyvärr inte svar på alla dina frågor, men jag fick en låg dos på 150 som efter VUL höjdes till 225. Plockades på ägg i måndags och det blev 6 stycken. 5 blev befruktade och idag såg 3 ägg superduper bra ut.


    Okej, vad spännande. Jag ska också börja på 150. Skulle egentligen ha börjat på 225 denna gången, men efter mina provsvar sänkte läkaren utgångsdosen igen. Hoppas du får tillbaka ett guldägg och att du får två till frys. Första försöket? Vart går du någonstans?
  • Kärleksbarn00
    Caarina1985 skrev 2017-01-29 16:18:14 följande:

    Ser att denna tråden är ett par dagar gammal.. Hoppas att det har gått bra med behandlingen och användandet av Bemfola. Jag har använt den vid våran 1a IVF som gick av stapeln i Juni-15. Det är den sprutan som jag tycker har varit lättast att använda av alla jag provat(är inne på 5e försök så det har hunnit bli några st)

    Däremot fick jag biverkningar som antingen kom via sprutan eller pg.a. att kroppen fick en hormonchock. Jag kunde inte sitta ner längre stunder utan att somna.

    Nackdelen med bemfola är såklart att det är lite svårare vid dosändring. När jag skulle gå upp i dos från 150 till 225 fick jag utskrivet Gonal-f istället.


    Tack för ditt svar. Har ännu inte börjat. Blir väl start om ca 2 veckor. Eftersom du precis som jag är inne på 5:e försöket så antar jag att du även har provat andra hormonbehandlingar? Var det någon skillnad i resultatet av antal ägg/graviditeter osv? Känner mig supernervös på att det inte ska stimulera mig tillräckligt. Jag har som mest fått ut 9ägg och det var på puregon. Hade nästan önskat jag fick en högre startsida vilket läkaren först sa att jag skulle men sedan ändrade hon sig till att jag skulle ha 150. Hur menar du? Är det svårt att höja dosen på den? Hoppas det går bra för er i detta försök. 5:e gången gillt:)
Svar på tråden Bemfola