• Niaa

    Ruvartråd

    Tänkte att jag startar upp en tråd för alla oss som ruvar där vi kan diskutera symptom och icke symptom - allt analyseras ju vare sig man vill eller ej :)

    Är på rd 3 med en blactocyst. Tredje försöket för oss och andra gången vi får en blactocyst tillbaka. Hoppas på tredje gången gillt för oss:) häng gärna på!

  • Svar på tråden Ruvartråd
  • Niaa

    Verkligen ingen mer som ruvar? Ruvardag 6 här idag och smygtestade negativt imorse. Känns hopplöst just nu även om jag vet att det är tidigt. Känner inte ett smack bortsett från dov molvärk i magen men det har jag haft sedan dag 2..

  • Niaa
    KinderM skrev 2017-01-23 18:05:35 följande:

    Eftersom du är några dagar före mig i ruvningen, vad kan man vänta sig för symptom? Har varit ganska så pigg sen i lördags, alla verkar dock bli trötta efter ET. Hur har det varit för dig?

    kände du något i magen när embryot fäste? Har haft lite ont i magen till och från och antingen beror det på embryot eller så är,det min fantasi


    Jag har känt mig precis som vanligt förutom molvärk och ömma bröst. Hade väldigt påtaglig molvärk rd 1 och 2 sen tycker jag att den har avtagit något.. vet att det är lite tidigt att testa men man blir ju så himla otålig när man ser folk här inne som har testat positivt med blactocyst redan på ruvardag 4 och 5.. har testdag på söndag egentligen :) när har du testdag?
  • Niaa
    kramis0507 skrev 2017-01-23 19:05:28 följande:

    Ruvardag 4 inte mkt symtom ömma bröstvårtor och molande värk.


    Är det en blactocyst du också ruvar på? :)
  • Niaa
    KinderM skrev 2017-01-23 22:08:44 följande:

    Har liknande symptom som dig, med lite magont, bröstvärk dock även mycket huvudvärk. Min testdag blir först nästa torsdag, så det är långt dit. Har iaf tagit ett graviditetstest redan för att se om den blir negativ så även jag kan förtesta mig före torsdagen och då veta att jag är gravid om jag får ett,plus. Annars kanske testet visar positivt och så nojar man över att det kan bero på ägglossningssprutan.

    Även du nia kan ju se ditt test på samma vis, nu vet du att du faktiskt är gravid om det blir positivt i förtid :) du får hålla mig uppdaterad, när ska du ta nästa test?


    Jag tror jag testar imorgon igen RD 8 med blacto borde visa positivt om man verkligen är gravid. Svettas och fryser om vartannat sedan igår, känns som jag ska bli sjuk :( när kommer du väga testa? Eller du är en av dom som faktiskt lyckas hålla dig till den faktiska testdagen? :)
  • Niaa
    Ingrid84 skrev 2017-01-24 21:58:23 följande:

    Ruvardag 11 efter ET med ett 3-dagars här, vårt andra försök. Precis som första gången in och ut på akuten med helt sjuka magsmärtor, inte livmodern utan buken. Mår fruktavsvärt illa, får inte i mig så mycket mat utan ligger mest i sängen och har galet ont. Kan inte jobba den här gången. Ska tillbaka till kliniken imorrn för kontroll. Det här kan ju inte vara normalt... men dom hittar inga fel...


    Oj det låter ju inte alls bra! Hoppas att det inte är något allvarligt eller att du iaf får veta vad felet är..
  • Niaa
    kramis0507 skrev 2017-01-25 05:35:09 följande:

    Ja privat klinik. Fick två i och med min ålder, när man är äldre är chanserna mindre ju. Hur har det gått för er andra med symtom? Jag är på dagis 6 men mina symtom är som bortblåsta


    Jag är på ruvardag 8, skulle testat imorse också men har ett viktigt möte på jobbet och var rädd att det skulle visa minus igen.. man blir ju så knäckt. Kanske vågar testa imorgon men vi får se.. mina symptom är betydligt vagare än tidigare. Svettas dock som aldrig förr om nätterna, är till och med värre än när jag sprayade med synarela. Någon som vet om det är en vanlig biverkning av lutinus? Känner lite mensvärk till och från men för övrigt känns det kört denna gången också och har ställt in oss på att söka privat. Man pendlar verkligen mellan hopp och förtvivlan flera gånger om dagen..
  • Niaa
    KinderM skrev 2017-01-25 22:09:23 följande:

    Idag är ruvardag 5, snart kan jag inte hålla mig från ett test, frågan är hur tidigt det är möjligt att ta ett graviditetstest?


    Sett vissa som plussat dag 4 och 5 med blactocyst men det är nog vanligare på dag 8 & 9 att kunna se nåt. Säkrast är klart att vänta till TD men det är svårt :)

    Testade minus idag med cb digital. Testdag först på söndag men tror det är kört. Inga direkta symptom och har googlat som en tok, hade det varit positivt borde det synas nu med tanke på att vi fick tillbaka en femdagars.

    Håller tummarna för er andra!
  • Niaa
    Ingrid84 skrev 2017-01-26 04:03:09 följande:

    Det här med överstimuleringssyndrom är fan inge kul... men när det beror på att embryot fäst så står man ut lite lättare (!!!!) Fick besked igår på sjukhuset efter att ha åkt in akut IGEN med sjuka buksmärtor, kräkningar och andnöd. De såg en hcg-stegring på blodprov. Och nu, mitt i natten (kan inte sova pga smärtor och tungt att andas) fick jag se ett svagt plus :) Ruvardag 13 idag.

    Jag vill hoppa och skrika av glädje men kan inte röra mig! Nån som har varit med om överstimulering...?


    Tråkigt med överstimulering men så härligt med ett plus i tråden!! :)
  • Niaa

    Ni som varit på första ultraljudet, hur går det till? Dum fråga kanske men kan man ta lutinus som vanligt innan besöket?

    Och när skrev ni in er på mvc? Är i vecka 7 nu men tänkte vänta till efter ultraljudet nästa vecka.

Svar på tråden Ruvartråd