Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

    Avslöjade min bästa kompis otrohet

    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-27 10:44:08 följande:

    Så kompisen litade på dig och du högg henne i ryggen?

    "Vänner" som dig är man helst utan.

    Det är INTE upp till dig att styra i din kompis relation, det angår inte dig.

    Jag fattar inte alla hejarop här... skulle aldrig svika en vän på det sättet.

    Vore jag vän med båda så hade jag ställt ultimatum till den otrogna, antingen slutar du, berättar själv eller så avslutar jag vår vänskap och är lojal mot partnern, dvs min vän.


    Ehm, kompisen gjorde ju fel, så det är ju helt uppenbart att ts gjorde rätt som berättade. Bara för att de var vänner så betyder det inte att hon kan stå bakom allt hon gör. Man måste stå upp för vad som är rätt och fel, det lär du dig också en dag.

    Dessutom, ts högg inte sin kompis i ryggen. Hon gjorde det rätta. Hon berättade för pojkvännen om otroheten så att han kunde lämna sitt svin till flickvän.

  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-27 11:26:49 följande:

    Nej absolut inte, då handlar det om det värsta brott man kan begå.

    Att vara otrogen är moraliskt fel men inte olagligt.


    Du resonerar som en omogen tonåring. Kanske därför ingen håller med dig i tråden. Haha.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Håller med) skrev 2017-01-27 11:56:56 följande:

    Håller med! Hade oxå ställt ultimatum.

    Blir lite förvånad för i andra trådar skriker folk att det är inte upp till dig ts?! Klart otrohet inte är ok men jag hade känt som du Lydia.


    Det kanske ts redan har gjort? Du vet väl ingenting.

    Om ni inte tycker att otrohet är okej så står ni upp för personen som blir utsatt. Allt annat är bara rent skitsnack och tyder på att ni stödjer otrohet och inte något annat.
  • Anonym (Lina)
    Guden Tor skrev 2017-01-27 11:47:01 följande:

    Förstår inte ditt såkallade resonemang.

    Du tycker inte att det är ok att vara otrogen, men du tycker inte heller att det är rätt att avslöja otroheten? Det går inte ihop för fem öre. Är man emot nånting så står man också upp för det rätta och gör det rätta, dvs avslöjar otroheten.


    Det är ju helt uppenbart att hon inte alls är så emot otrohet som hon påstår sig vara.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (A) skrev 2017-01-27 13:22:02 följande:

    Jag hoppas att din eventuella partner är otrogen mot dig en vacker dag och att många kompisar vet om det men att ingen berättar det för dig pga man kan ju bara inte svika sin kompis. Då får vi se om du håller kvar vid samma korkade resonemang.

    Det var vänligt sagt. Glad fredag på det då.


    Karma is a bitch.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (V) skrev 2017-01-27 13:28:10 följande:

    Försök att inte ta åt dig. De som skriver sådär är personer som har varit utsatta för otrohet och därför blir de smått hysteriska av trådar som dessa där någon säger emot. Det är bara att ignorera :) håller med dig om att man inte sviker sin väns förtroende. Då är man inte en vän. Sen har ju vännen som är otrogen också gjort fel.


    Inte nödvändigtvis.

    Jag har inte blivit utsatt för otrohet men står ändå upp för mina moraliska värderingar och ser till att inte såra människor medvetet.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (E 43) skrev 2017-01-27 14:11:03 följande:

    Jag försvarar inte otrohet på nåt vis.

    Men:

    - Du är en rutten vän!

    - För vänner ska man kunna anförtro sig till. Även om livets svåraste frågor. Utan att vännen går och golar för att stilla sitt eget samvete, eller sin egen känsla av att vara moraliskt högstående.

    - Det är inte din väns handling som har gjort hens partner ledsen. Det är att du har golat. För hade du haft vett att knipa näbb, hade partnern inte fått veta. Eller fått veta det från din vän, vilket varit bättre.

    - Din väns och hens partners liv, angår inte dig, och du hade ingen rätt att lägga dig i.

    Din vän gjorde fel som svek sin partner.

    Du gjorde fel som svek din vän.

    (Och alla imbecilla jämförelser om mord och liknande. Herregud det är sex vi pratar om, inget annat.)


    Gud, vilken rutten människa du är.

    Fatta att man berättar om en sådan här sak som otrohet. Hade du inte gjort det är det din sak, men jag och de flesta andra håller med varandra om att ts är en jättebra person som gjorde detta! Den enda ruttna här är DU, och du försvarar visst otrohet om du hade låtit personen vara ovetandes, så knip igen.

    Jesus min skapare.

    Man är INTE otrogen så sjävklart var det rätt av ts. Det var ju meningen att partnen skulle få veta så han kunde lämna sin slampa och skit till tjej.

    Fatta.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (hallå?) skrev 2017-01-27 15:39:48 följande:

    Man kan ju också vända på det.

    Tänk att få veta att du har blivit bedragen - kanske många gånger - OCH att någon eller några i bekantskapskretsen visste. Men inte sade något.

    Hur skulle det kännas?


    Precis. Självklart hade man velat veta det, men de som skriver att ts inte hade något att göra med kompisens liv och att hon svek sin vän, är omogna vuxna/tonåringar som försvarar otrohet i allra största grad.

    Ts gjorde självklart helt rätt. Tur att vi är många som hade gjort som henne. Den otrogna tjejen är svinet.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (E 43) skrev 2017-01-27 15:26:07 följande:

    Nej, att veta utan att gola är inte att försvara handlingen. Utan att stå upp för personen som är ens vän. Det handlar om att se skillnad mellan sak och person. Ochatt förstå att vänskap är något av det viktigaste som finns.

    Jag antar att många som skriver här är yngre. Jag var oxå tvärsäker och kategorisk när jag var yngre, innan livet lärde en hur svårt det är att vara människa, trots de bästa intentioner.

    Kram!


    Du har förmodligen inte vuxit upp ännu.

    Man kan inte stå upp för någon i alla sammanhang, vän eller inte. Skulle min vän vara otrogen och berätta det för mig så hade jag inte hållit käften. Otrohet är bland det värsta som finns och jag skulle _aldrig_ försvara det. Vän eller inte.
  • Anonym (Lina)
    Guden Tor skrev 2017-01-28 02:06:59 följande:

    Lagar bygger på moral, bland annat. Och i många länder är det dödsstraff på otrohet.

    De hade lika gärna kunnat göra snatteri lagligt och du hade från och med den dagen kunnat säga att det är ok att knipa käft för vännens skull där också, enligt ditt resonemang.


    Hahha, bästa!

    Diggar dig! Du klassar ut henne.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-28 10:08:24 följande:

    Klassar ut?

    Det ger mer tyngd åt er åsikt men det förändrar inte min.

    Så någon utklassning är det inte.


    Har inte sagt att det förändrar din heller. ;)
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Lydia) skrev 2017-01-28 12:06:36 följande:

    Det behöver du inte göra heller.

    Skulle du ringt butiken om din kompis stoppat ett äpple i fickan?


    Varför ska man låta folk gå runt och snatta bara för att man är vänner? Det låter ju helt galet.

    En snattare tar sällan aldrig bara ett äpple och sen slutar helt. Det fortsätter och fortsätter. Nån gång måste det stoppas.
  • Anonym (Lina)
    Anonym (Oj...) skrev 2017-01-28 12:29:59 följande:

    Jag har aldrig någonsin ens nämnt något om huruvida ts är kompis med pojkvännen eller inte. Så jag vet inte varför du babblar om det.

    Det vi diskuterar är huruvida ts först pratat med sin vän om otroheten och försökt få henne att öppna ögonen, förstå hur fel hon gör och att hon bör berätta sanningen för sin pojkvän.

    Och nej jag gör mig inte löjlig. Jag bara påpekar för dig hur tramsigt det blir att bara hitta på en massa egen 'fakta' för att stötta sina åsikter. Diskutera efter vad som står i ts, eller diskutera inte alls.


    Om man tycker att något är fel så brukar man i regel säga vad man tycker och försöka få personen att ändra sig. Det är liksom en självklarhet. Ändrar personen inte sig och berättar själv, då brukar man ta saken i "egna händer" och berätta för den som blir lidande.

    Ingen hittar på fakta här.

    Trodde att själva tråden handlade om huruvida ts skulle polisanmäla kompisen eller ej, men ok. Ts har aldrig frågat dig "Vad tycker ni om att prata med vännen innan?"
  • Anonym (Lina)
    Näng skrev 2017-01-28 23:42:41 följande:

    Vad gjorde att du ansåg att du måste vara moralens väktare?


    Hahaha, snacka om rutten du är.
Svar på tråden Avslöjade min bästa kompis otrohet