• Anonym (S)

    Bli aldrig tillsammans med en musiker

    Du kommer aldrig bli prioriterad, allt med musiken är viktigare. Och oftast är de helt opålitliga och tar ens energi. Musiker är oftast jävligt egoistiska och sätter sig alltid i första hand. Detta säger jag för alla musiker jag varit tillsammans ned har varit exakt likadana. De suger på allt annat i princip eftersom de är totalt ointresserade av allt som inte har med musik att göra. Alla deras pengar går åt till instrument och turnér så hitta på roliga saker tillsammans kan man glömma. Sorgligt men sant!

  • Svar på tråden Bli aldrig tillsammans med en musiker
  • Anonym (instämmer till fullo)

    Mmm... jag fick en enormt kraftig blödning med starka smärtor. Jag kröp in i huset från bilen. Det ev kan ha varit missfall. Mitt ex, musikern, valde att åka till replokalen istället för att vara hemma och kolla att allt gick bra med mig. Den gången vara det värsta, men jag kom konstant i sista hand. Var mest ett praktiskt inslag i hans liv. Betalade hälften och tog hand om hus och hem. Musiken, instrumenten mm fy fan, vad jag är glad att slippa dem och honom.

  • i-o
    Anonym (instämmer till fullo) skrev 2017-02-05 07:13:14 följande:

    Mmm... jag fick en enormt kraftig blödning med starka smärtor. Jag kröp in i huset från bilen. Det ev kan ha varit missfall. Mitt ex, musikern, valde att åka till replokalen istället för att vara hemma och kolla att allt gick bra med mig. Den gången vara det värsta, men jag kom konstant i sista hand. Var mest ett praktiskt inslag i hans liv. Betalade hälften och tog hand om hus och hem. Musiken, instrumenten mm fy fan, vad jag är glad att slippa dem och honom.


    Låter förjävligt och lite tillgjort.
  • Bergis
    Anonym (S) skrev 2017-02-02 09:32:45 följande:

    Du kommer aldrig bli prioriterad, allt med musiken är viktigare. Och oftast är de helt opålitliga och tar ens energi. Musiker är oftast jävligt egoistiska och sätter sig alltid i första hand. Detta säger jag för alla musiker jag varit tillsammans ned har varit exakt likadana. De suger på allt annat i princip eftersom de är totalt ointresserade av allt som inte har med musik att göra. Alla deras pengar går åt till instrument och turnér så hitta på roliga saker tillsammans kan man glömma. Sorgligt men sant!


    Du ska aldrig välja en man som röstar på vänsterblocket. Det gör i regel alla musiker. Dessa män tar inget ansvar som familjefader.

    Välj en högerman nästa gång.
  • Anonym (en annan frågeställning.)
    Bergis skrev 2017-02-05 07:50:17 följande:
    Du ska aldrig välja en man som röstar på vänsterblocket. Det gör i regel alla musiker. Dessa män tar inget ansvar som familjefader.

    Välj en högerman nästa gång.
    Vad är man för en nolla om man röstar?
  • Bergis
    Anonym (en annan frågeställning.) skrev 2017-02-05 07:57:21 följande:

    Vad är man för en nolla om man röstar?


    Bildade människor är insatta i vad som sker i och kring landet och samhället de lever i. På valdagen röstar de. Utan röstande medborgare fallerar samhället. Skulle inte rekommendera en soffliggare till en kvinna.
  • Anonym (en annan frågeställning.)
    Bergis skrev 2017-02-05 08:01:59 följande:
    Bildade människor är insatta i vad som sker i och kring landet och samhället de lever i. På valdagen röstar de. Utan röstande medborgare fallerar samhället. Skulle inte rekommendera en soffliggare till en kvinna.
    Jaså. Det argumentet får du nog ta och se över tror jag.

    Om det gör det, än sen? Vore det inte spännande att se vad som händer? Det tycker jag.
  • Anonym (instämmer till fullo)
    i-o skrev 2017-02-05 07:47:44 följande:

    Låter förjävligt och lite tillgjort.


    Tillgjort? Utveckla gärna.
  • Anonym (S)
    Anonym (instämmer till fullo) skrev 2017-02-05 07:13:14 följande:

    Mmm... jag fick en enormt kraftig blödning med starka smärtor. Jag kröp in i huset från bilen. Det ev kan ha varit missfall. Mitt ex, musikern, valde att åka till replokalen istället för att vara hemma och kolla att allt gick bra med mig. Den gången vara det värsta, men jag kom konstant i sista hand. Var mest ett praktiskt inslag i hans liv. Betalade hälften och tog hand om hus och hem. Musiken, instrumenten mm fy fan, vad jag är glad att slippa dem och honom.


    Fyfan vad vidrigt!! Dock låter det som något min kille skulle kunna gjort. Blev riktigt sjukt på jobbet en gång och kunde inte ta mig därifrån och ringde och berättade det för honom och han sa "hade hämtat dig om jag inte ska iväg och skriva låtar" så fick ta mig hem på egen hand. Men det är bara en gång av alla gånger.
  • Bergis
    Anonym (S) skrev 2017-02-05 10:43:07 följande:

    Fyfan vad vidrigt!! Dock låter det som något min kille skulle kunna gjort. Blev riktigt sjukt på jobbet en gång och kunde inte ta mig därifrån och ringde och berättade det för honom och han sa "hade hämtat dig om jag inte ska iväg och skriva låtar" så fick ta mig hem på egen hand. Men det är bara en gång av alla gånger.


    Samtidigt kan man undra varför någon vill bli tillsammans med en musiker. Att bara skaffa sig en sådan sysselsättning visar så tydligt att det bara är självförverkligande som gäller och att ansvar har låg prioritet.
  • Anonym (Sthlmskvinna)

    Komiker är dåliga ligg. För självupptagna. Dom borde enbart onanera.


    Musiker är bättre ligg (dem har åtminstone rytm). Men inget att skaffa villa, volvo och vovve med.


    Källa: Egna erfarenheter

Svar på tråden Bli aldrig tillsammans med en musiker