• hipsterpappan

    Polischef har fått nog anger namn på brottslingar-rätt eller fel?

    Nu har Peter Springare polischef i Örebro fått nog och skriver ut namn på brottslingar på sin facebook alla med utländska namn. Även brottens art namnges. Nu struntar han i medias rapportering och även att han är anmäld till åklagare då han ändå snart går i pension. Många gillar hans inlägg och han har även fått en egen grupp på Facebook som stödjer honom nu med över tjugo tusen medlemmar. Så ska en myndighetsperson visserligen på sitt privata FB hänga ut misstänkta och vilka länder dom påstår sig komma ifrån?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Polischef har fått nog anger namn på brottslingar-rätt eller fel?
  • elyse

    Jag tror inte att han uppgett brottslingarnas exakta förnamn. Så dum är han inte. Jag kan också förstå hans frustration. Han har arbetat inom yrket väldigt länge och verkligen brunnit för detta (Han är släkt med släkten till mig), men särskilt smart var det väl inte att skriva som han gjorde.

  • Kritikerna

    Klart han gör fel, i sverige får man ABSOLUT inte under några omständigheter kritisera den heliga guldkon .ALLT med invadringen är perfekt alla invadrare är perfekta varelser som inte kan göra fel tycker du annat är du Hitler nazist och äter utländska barn till frukost,denna syn skapar mer frustration hoss folket självfallet som fått demokrati nedmonterat det kan vi tacka media för och sidor som familjeliv.

    Var ju en stackars tjej som igår startde en tråd om hur hon vart sexuellt antastad och trakaserad i ett av dessa perfektas spännande berikande områden. Vad hände ju en fasctisk demokratiföraktande moderator tog direkt bort tråden

    Man får inte kritisera helt eneklt ,nu kommer denna inlägg antligen försvinna snabbt då man hatar folk som inte tillhör extremvänstern på denna sida

  • kottelin

    Jag tycker att han gör rätt.
    Han står för det han skriver, han har insyn i hur det ligger till.
    Ingen är uthängd.

    Vad skulle kunna vara problemet?

    (41591 medlemmar i gruppen nu.)


    Ja, typ så...
  • hipsterpappan

    Symboliken i bilden går inte att ta fel på

  • hipsterpappan

    Och nyss så sprängdes 100000 vallen med marginal i Facebookuppropet "Stå upp för Peter Springare" och växer fortfarande rekordartat. Usch vad många rasister som hakat på eller hur Expressen?

Svar på tråden Polischef har fått nog anger namn på brottslingar-rätt eller fel?