Inlägg från: HippHipp |Visa alla inlägg
  • HippHipp

    Min kille ska jobba utomlands !!! Vad ska jag göra????

    Om ett förhållande inte håller för att man bor i olika länder i ett år så är det inte ett förhållande att satsa på. Se det som ett test.

    När man är ung är det utvecklande att göra sådana här saker. Jag träffade min man när jag var 21 och han 24. Han bodde ett år i Italien och jobbade. Efter ett par åt pluggade jag en termin i Tyskland. När jag väl började jobba så fick jag ett halvårsuppdrag i Australien.

    Sånt är ju enklare att göra innan man eventuellt får barn, skaffar hus och hund..,

    Vi såg det som härliga äventyr, när vi hälsade på varandra så hade vi de mest magiska semestrar.

    Nu har det gått 20 år och vi har fortfarande ett starkt förhållande. Man måste tillåta sin partner att utvecklas- annars kommer förhållandet aldrig bli bra.

  • HippHipp

    Även när det var slut mellan er höll ni ju kontakten så det kommer nog funka nu med, tror du inte? Och: man kan inte kontrollera sin partner helt. Man måste ha tillit (tills det visar sig att den personen eventuellt inte förtjänar tillit). Vill han vara otrogen så kan han vara det i Sverige också.

    Mitt tips är att se det som ett härligt äventyr som dessutom kommer vara utvecklande för honom. Och se till att spara pengar så att du kan hälsa på ett par gånger.

    Oroa dig inte, det hjälper inte, du nåt bara dåligt. Peppa honom och försök känna glädje.

Svar på tråden Min kille ska jobba utomlands !!! Vad ska jag göra????