• Anonym (Längtan)

    Välja kön på sitt barn

    Vi har tagit beslutet och kontaktat en klinik på Cypern och ska i slutet av året åka ner och göra ivf.

    Vi har 4 flickor och vill ha en pojke. Någon som gjort det eller funderar på det?

  • Svar på tråden Välja kön på sitt barn
  • elyse
    Anonym (Längtan) skrev 2017-02-12 19:41:08 följande:

    Har eller ska du? Vet du nått bra ställe?


    Känner ett par som funderade. Bara man googlar kommer alternativ upp.
  • Anonym (B)

    Någon som kan skriva ett företag? Svårt att veta vilken man ska välja

  • Anonym (Längtan)


    Är en av klinikerna jag tittar på.
  • Anonym (B)
    Anonym (Längtan) skrev 2017-02-13 07:42:26 följande:

    Är en av klinikerna jag tittar på.


    Tack! Såg att du i ett annat svar skrev något om att man kunde få 4 ägg tillbaka och att du undrade hur många man vågar, hur menar du? Är inte så påläst om detta än så ursäkta om min fråga är dum :)
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (B) skrev 2017-02-13 10:23:55 följande:

    Tack! Såg att du i ett annat svar skrev något om att man kunde få 4 ägg tillbaka och att du undrade hur många man vågar, hur menar du? Är inte så påläst om detta än så ursäkta om min fråga är dum :)


    Har man fyra mina befruktade ägg på insättningsdagen kan man välja sätta in alla. Men då får man ju vara öppen för tvillingar, trillingar, fyrlingar..

    bara läst att många sätter in 2-3. Vet inte alls vad vi ska göra men lutar åt tre om vi har tillfället.
  • Anonym (Mamma till 2)

    Vad spännande! :) Vi har funderat på det eftersom vårt första barn var en pojke som har en ärftlig sjukdom som är mycket vanligare och svårare hos pojkar men eftersom den inte är dödlig så får vi inte göra PGD här.

    Vårt andra (inte planerade) barn blev en flicka men vi vill ha ett till och vill då också ha en flicka och tänker att detta kan vara en idé.

  • Anonym (B)
    Anonym (Längtan) skrev 2017-02-13 11:10:59 följande:

    Har man fyra mina befruktade ägg på insättningsdagen kan man välja sätta in alla. Men då får man ju vara öppen för tvillingar, trillingar, fyrlingar..

    bara läst att många sätter in 2-3. Vet inte alls vad vi ska göra men lutar åt tre om vi har tillfället.


    Jaha okej! Då förstår jag. För min del skulle jag våga med tre iaf... :)

    Hoppas allt går bra för er sen.
  • Anonym (Längtan)

    Ja blir nog 3 vi säger som Max. Jag hoppas så att det tar sig. Aldrig haft problem att bli gravid men har gått på p spruta ett år. Ska egentligen ta den imorgon men slutar nu för att vara mer redo till vintern.


    Anonym (B) skrev 2017-02-13 12:02:44 följande:

    Jaha okej! Då förstår jag. För min del skulle jag våga med tre iaf... :)

    Hoppas allt går bra för er sen.


  • Anonym (B)
    Anonym (Längtan) skrev 2017-02-13 12:50:52 följande:

    Ja blir nog 3 vi säger som Max. Jag hoppas så att det tar sig. Aldrig haft problem att bli gravid men har gått på p spruta ett år. Ska egentligen ta den imorgon men slutar nu för att vara mer redo till vintern.


    Okej, det låter som att ni har goda chanser :) hur lång tid tar det att "bli återställd" eller vad man ska säga efter att man slutat med p-spruta? Det går snabbare än när man slutar med p-piller och p-stav kanske?
Svar på tråden Välja kön på sitt barn