Inlägg från: Linkaa |Visa alla inlägg
  • Linkaa

    Vi som precis slutat med p-piller

    Vet inte om det är något liv i den här tråden men hoppar gärna in här,25 år och slutade med cerazette i början av mars för att försöka få första barnet, någon som plussat än?

  • Linkaa

    Åh va roligt och lite avis hade du mycket symptom innan du plussade? :)

    har bim enligt app på onsdag men eftersom mensen kom 2 dagar efter piller stopp och jag har inte riktigt koll på cykeln än så vet jag inte riktigt om det stämmer.. fick ägglossnings liknande sekret 2 dagar efter mensens slut men känns mycket konstigt ifall det skulle komma så tätt inpå..

  • Linkaa

    Okej, själv har jag bara haft väldigt ont i brösten, och de ha blivit större men inget mer än det, är ju bara på första försöket än så länge men känns lite hopplöst då sambon ska börja jobba utomlands 2 veckor sen bara vara hemma en vecka för att sen åka iväg och jobba 2 igen så oddsen att det ska ta sig är ju väldigt små... tog ett test i morse bara för att ja inte kunde hålla mig men det va super negativt så förhoppningarna är låga just nu

  • Linkaa

    Här går det tungt, mensen kom och slutade för lite drygt en vecka sen så nu är vi inne på försök nr 2, har fått lite olika på apparna om när nästa bim ska vara och när den räknar ut ägglossning, vi ligger iprincip varje/varannan dag, så nu håller man bara tummarna då det bara är nån vecka kvar innan sambon börjar jobba utomlands och det kommer bli betydligt mer sällan.

    Men vad spännande hoppas att det går lika lätt för er denna gång!

  • Linkaa
    Givemesunshine skrev 2017-04-18 18:49:11 följande:

    Jag slutade äta Cerazette den 4/3 efter att ha ätit olika preventivmedel i ca 14 år. Mår prima i kroppen och känner mig mer tillfredas i kroppen av att slippa äta pillrena, 

    Sambon och jag har försökt nu på första ÄL som var runt 3/4 men fick min mens för två dagar sedan :( Känns jättetungt då jag haft väldigt ömma och svullna bröst (något som jag normalt sett inte har vid ägglossning) och andra symtom som gjort att jag trodde att jag var gravid. Besvikelsen är stor och både jag och sambon är ledsna såklart, men man kanske inte kan räkna med att det ska plussa på första försöket? 

    Hur lång tid har det tagit för er efter att ni slutat med preventivmedel? 


    Jag slutade med cerazette typ exakt samma dag som dig och jag känner igen besvikelsen när mensen kom... man hade ju hoppats att det skulle ta på första försöket men de säger väl att snittet är ca 7 månader för att bli gravid... jag har då försökt sänka mina förhoppningar och börja acceptera att det nog kommer ta tid fastän jag inget annat vill än att bli gravid, hade också samma symptom som dig men de symptomen har jag brukat få ibland även medans jag åt cerazette också men det klart jag hoppades innerligt att man va gravid
  • Linkaa
    Givemesunshine skrev 2017-04-20 07:24:07 följande:

    Jag ska hålla tummarna för oss båda att det inte tar 7 månader innan man får det efterlängtade plusset på stickan!  


    Tackar håller tummarna för dig med! jag tror att jag har ägglossning typ idag eller imorgon, har ägglossnings sekret nu idag (tror jag iallafall), så nu får vi ligga i testar inte med ägglossningstest för det skulle bli för jobbigt om man fick positivt på testerna då sambon är utomlands och jobbar och man vet att man missar chansen, då lever jag hellre på hoppet
  • Linkaa
    Cykeltjejen skrev 2017-04-20 06:19:09 följande:

    Jag slutade med preventinmedel 4 februari. Fick mens direkt som varade mina normala 4dagar. Sedan 9mars fick jag mens i hela 7 dagar :O jag plussade 31a mars :) jag hade tur att det tog på andra försöket! Hade haft p-stav i 11 år innan och p-piller i 1 år!


    Stort grattis! Det är så roligt att höra att det går fort för vissa då tänds hoppet
  • Linkaa
    LSL89 skrev 2017-04-20 11:29:32 följande:

    Händer fortfarande ingenting här. Fortfarande bara haft mens en gång sedan pillermensen i början på januari. Nu har det gått 57 dagar sedan den senaste (och enda) mensen. Negativt gravtest helgen som var. Hur länge ska man gå och vänta på att mensen kommer igång egentligen? Så irriterande!!


    Har du ringt och hört med BM? Kanske finns något man kan få för att få igång mensen tänker jag?
  • Linkaa
    pernilla92 skrev 2017-04-25 21:06:42 följande:

    Ja, flera gånger men bara negativt :( beräknade att mensen skulle komma den 22 mars men den verkar inte ha kommit igång som den ska. Så ett plus känns långt borta.


    Hur har det gått för dig? Kom mensen igång?

    Här är en till som inte får igång mensen som jag hoppats, va regelbunden 2 månader men nu vill den inte dyka upp igen och har fått minus på Stickan..
  • Linkaa
    Flikkan92 skrev 2017-05-10 13:14:07 följande:

    Var likadant för mig. Hade regelbundet i 3månader efter att jag slutat med preventivmedel, sen försvann den i två månader. Fick då en kur provera som ska sätta igång mensen igen. Fick ägglossning då och mitt plus kom två veckor senare! Har pcos så min mens och ägglossning gör lite som den vill.


    Okej gratulerar att ni fick ett plus :) hur länge väntade du innan du pratade med BM om att få någon kur? Och körde ni med ägglossningstest?

    Längtar så mycket efter att få det där plusset!
  • Linkaa
    Flikkan92 skrev 2017-05-10 17:25:25 följande:

    Jag gick dit efter 4 månader bara, misstänkte att jag hade PCO och ville ha det bekräftat så man inte försöker ett år innan man söker hjälp. Jag fick ju dock bara en kur för att få igång mensen, finns inga garantier att de ska bli ägglossning. Men det fick jag. Fick sänka otroligt starka symptom så de var nog den enda ägglossning jag haft sen jag slutade med preventivmedel. Hade ont i bröstvårtorna från ägglossning till BIM, så det var mitt tecken på grav :)


    Okej nä det finns väl aldrig nån garanti för ägglossning, var hos BM för nån månad sedan och då sa hon att hon kunde se en stor äggblåsa och då hittade hon inget som såg tokigt ut, var dock inte där med anledning av bäbisverkstad hade inte slutat med ppiller då utan jag va där för magkramper jag hade då, vad gjorde att du misstänkte PCO? Får kanske avvakta någon vecka till innan jag pratar med BM, har ett minimalt hopp att mitt bim datum var fel och att jag testade för tidigt men skulle inte tro det :(
  • Linkaa
    Flikkan92 skrev 2017-05-10 18:22:57 följande:

    Har alltid haft strulig mens i tonåren innan jag började med preventivmedel, har problem med mitt blodsocker och är konstant sugen på kolhydrater och socker och lite ökad behåring samt väldigt mycket starkare än jag normalt sett borde vara. Har alltid varit oavsett om jag tränat eller ej. Så jag var rätt säker innan :) men skönt att få det bekräftat. Väldigt lätt att åtgärda detta själv. Min Äl uteblir förmodligen för att mitt blodsocker svajar, men nu när jag äter typ lchf så mår jag jättebra. Är säkert därför ägglossningen kom igång också :)

    Stort lycka till! Ditt plus kommer nog snart också.


    Jamen vilken tur att kosten hjälper till och att det går få ordning! :) tackar så mycket för informationen, det är så skönt att sånna här trådar finns där man kan bolla frågor och erfarenheter och få upp hoppet när bäbisverkstan tär, hade väl kanske lite väl höga förhoppningar om att det skulle ta sig snabbt och bara flyta på men är nog bara att inse att det lär nog ta tid man får hoppas på det bästa:)
Svar på tråden Vi som precis slutat med p-piller