• Anonym (Judinna)

    Hur länge tar det för en bebis att återhämta sig efter manlig omskärelse?

    Hej, när min son föds kommer han omskäras pga religiösa skäl, jag vill inte ha några påhopp om att jag är vidrig barnmisshandlare och hur fel det är att omskära pojkar, är bara ute efter praktisk information för någon som "varit där" före mig.
    Hur lång tid tar det för en liten pojke att återhämta sig helt? nu talar jag om en som bara är 8 dagar gammal. Vad finns det för smärtlindring efteråt?
    tacksam för svar

  • Svar på tråden Hur länge tar det för en bebis att återhämta sig efter manlig omskärelse?
  • Anonym (Förkastligt)
    Anonym (Fyfan) skrev 2017-02-26 15:13:58 följande:

    Fyfan vad sjukt. Föräldrar som låter skära av sina egna barn delar av könsorganen på grund av nån jävla religion och Gud som de dessutom har noll besvis för existerar. Helt otroligt att det inte är olagligt. Men det vore väl rasistiskt (vilket tydligen är värre än att låta spädbarn få sina friska könsorgan avskurna helt utan anledning).


    Ja, TS, jag kan fan inte heller låta bli att ge dig en känga pga det du tänker utsätta din son för. Man kan inte kalla sig en mor som ser till sitt barns bästa om man omskär en 8-dagars pga rappakalja.
  • Aikido
    elyse skrev 2017-02-26 14:33:09 följande:
    Det måste väl er rabbi kunna svara på? Eller andra i församlingen? Då kommer du märka att det skiljer sig. Vissa läker snabbt och andra inte.

    Alvedon kan du ge som smärtstillande.
    Alvedon till en nyfödd? Det ska de nog kolla upp med läkare först.
  • Anonym (Amen SVENNE BANAN)

    Hej.

    Lyssna inte på idioterna som ska ge dig dåligt samvete över omskärelse. Klart du ska göra det om du känner att det är bäst för din son.

    Det är ett väldigt litet ingrepp som gemene svensk gör en himla grej av!

    Innan min son blev omskuren kunde jag känna en dålig lukt vid blöjbyte mm. Och då duschade jag ändå honom en gång om dagen.

    Efter omskärelsen har det blivit mycket fräschare! och jag tror att undersökningar har gjorts som visar mindre chans för tex prostatacancer i vuxen ålder mm.

    Det finns många fördelar. Läs istället för att kritisera.

    Gemene svensk ser bara nackdelar.

    Dessutom vet jag inte varför ni blandar ihop manlig och kvinnlig "omskärelse". Det är INTE samma delar av världen som utför manlig omskärelse som kvinnlig.

    Inom islam finns INTE kvinnlig omskärelse! Inom judendom finns INTE heller kvinnlig omskärelse!

    Dessutom heter det kvinnlig könsstympning. Begreppet säger allt. Det finns sådan aktivitet i delar av Afrika. Det är hemskt. Syftet är att kränka kvinnans sexuella liv.

    Det kan INTE likställas med omskärelse av pojkar.

    Så fråga inte TS vad hon anser om kvinnlig könsstympning. Det är som att fråga er hur det känns att döpa era barn utan deras tillåtelse. För mig är det en lika stor skandal..

    Iaf TS. Min pojke hade feber första dagen och sen blev han piggare och piggare. Alvedon 24mg gav jag honom i ca 1,5 dag och sen behövdes det inte mer. Han var helt återställd och sig själv på fjärde dagen.

    Första kisset, var han ledsen och grät. Tredje dagen kunde man börja bada honom och det gjorde mycket för honom. Vi smörjde en antibiotika-salva runt det partiet i sju dagar.

    Läkaren från Göteborg var duktig, tydlig och informativ. Ingreppet i sig tog 10 minuter MED förberedelserna.

    Så det gick snabbt och smidigt. Pojken är idag 1,5 år och vi gjorde detta när han var 4 månader gammal. Ganska sent anser vissa men det gick och det gick väldigt bra.

    Hans svenska pappa funderar på att genomgå samma ingrepp.

  • Anonym (Också judinna.)
    Bibbidi skrev 2017-02-26 14:51:11 följande:

    Då antar jag att du också tycker att kvinnlig omskärelse är okej? Och att du ifall du hade startat en tråd om det också hade förväntat dig att inga skulle skriva några påhopp? 

    Kom igen. Det ÄR vidrig barnmisshandel. Att skära bort en del av någons kropp utan den personens tillåtelse när det inte ens handlar om en medicinsk anledning. Din son kan själv välja när han är större, typ 15-16 som någon skrev eller äldre, ifall han vill omskära sig eller inte. Men DU ska inte ta det beslutet åt honom!

    Tänk dig att han om några år kommer titta dig i ögonen och fråga hur du kunde med något sådant? Din son kanske aldrig ens ville omskära sig? HUR ska du någonsin kunna rättfärdiga något sådant? Att det skedde på grund av religionen är inget bra argument, eftersom han själv kan välja när han är äldre ifall han vill omskära sig eller inte. När man gör något sådant ingrepp som inte är för en medicinsk anledning så är det alltid könsstympning.


    Hon bryr sig tydligen inte om sonen.

    TS går nog runt och stenar folk som jobbar på söndagar också.
  • Johan75
    Anonym (Amen SVENNE BANAN) skrev 2017-02-26 15:49:17 följande:
    Hej.

    Lyssna inte på idioterna som ska ge dig dåligt samvete över omskärelse. Klart du ska göra det om du känner att det är bäst för din son.
    Det är ett väldigt litet ingrepp som gemene svensk gör en himla grej av!

    Innan min son blev omskuren kunde jag känna en dålig lukt vid blöjbyte mm. Och då duschade jag ändå honom en gång om dagen.
    Efter omskärelsen har det blivit mycket fräschare! och jag tror att undersökningar har gjorts som visar mindre chans för tex prostatacancer i vuxen ålder mm.

    Det finns många fördelar. Läs istället för att kritisera.

    Gemene svensk ser bara nackdelar.

    Dessutom vet jag inte varför ni blandar ihop manlig och kvinnlig "omskärelse". Det är INTE samma delar av världen som utför manlig omskärelse som kvinnlig.
    Inom islam finns INTE kvinnlig omskärelse! Inom judendom finns INTE heller kvinnlig omskärelse!

    Dessutom heter det kvinnlig könsstympning. Begreppet säger allt. Det finns sådan aktivitet i delar av Afrika. Det är hemskt. Syftet är att kränka kvinnans sexuella liv.
    Det kan INTE likställas med omskärelse av pojkar.

    Så fråga inte TS vad hon anser om kvinnlig könsstympning. Det är som att fråga er hur det känns att döpa era barn utan deras tillåtelse. För mig är det en lika stor skandal..

    Iaf TS. Min pojke hade feber första dagen och sen blev han piggare och piggare. Alvedon 24mg gav jag honom i ca 1,5 dag och sen behövdes det inte mer. Han var helt återställd och sig själv på fjärde dagen.
    Första kisset, var han ledsen och grät. Tredje dagen kunde man börja bada honom och det gjorde mycket för honom. Vi smörjde en antibiotika-salva runt det partiet i sju dagar.
    Läkaren från Göteborg var duktig, tydlig och informativ. Ingreppet i sig tog 10 minuter MED förberedelserna.

    Så det gick snabbt och smidigt. Pojken är idag 1,5 år och vi gjorde detta när han var 4 månader gammal. Ganska sent anser vissa men det gick och det gick väldigt bra.

    Hans svenska pappa funderar på att genomgå samma ingrepp.
    Bla, bla, bla, bla, min tro som säger att man ska skära i underlivet på små barn är bättre än andra religioner som säger att man ska skära i underlivet på småbarn. Oavsett är det en sjuk fascination över rätten att få skära i underlivet på småbarn. Ni bara måste får skära i underlivet på småbarn. Era liv känns inte fullständiga ifall ni inte får skära, eller låta andra skära, i era barns underliv. 
    Behold, i come as a thief.
  • Anonym (Vidriga människa)

    Hur fan kan man utsätta sitt barn för smärta som inte är nödvändig? Hur kan man som förälder ens fundera på att könsstympa sitt barn? Jag ger blanka fan i att du inte vill ha dessa kommentarer, men om du bortser från din fantastiska religion så i verkligheten så är det enda du gör att orsaka smärta på ett stackars barn som inte får välja själv. Detta är så vidrigt

  • Anonym (123)

    Är din son religös? Eller varför vill han göra detta?

  • Anonym (anonym)
    Anonym (Amen SVENNE BANAN) skrev 2017-02-26 15:49:17 följande:
    Hej.

    Lyssna inte på idioterna som ska ge dig dåligt samvete över omskärelse. Klart du ska göra det om du känner att det är bäst för din son.
    Det är ett väldigt litet ingrepp som gemene svensk gör en himla grej av!

    Innan min son blev omskuren kunde jag känna en dålig lukt vid blöjbyte mm. Och då duschade jag ändå honom en gång om dagen.
    Efter omskärelsen har det blivit mycket fräschare! och jag tror att undersökningar har gjorts som visar mindre chans för tex prostatacancer i vuxen ålder mm.

    Det finns många fördelar. Läs istället för att kritisera.

    Gemene svensk ser bara nackdelar.

    Dessutom vet jag inte varför ni blandar ihop manlig och kvinnlig "omskärelse". Det är INTE samma delar av världen som utför manlig omskärelse som kvinnlig.
    Inom islam finns INTE kvinnlig omskärelse! Inom judendom finns INTE heller kvinnlig omskärelse!

    Dessutom heter det kvinnlig könsstympning. Begreppet säger allt. Det finns sådan aktivitet i delar av Afrika. Det är hemskt. Syftet är att kränka kvinnans sexuella liv.
    Det kan INTE likställas med omskärelse av pojkar.

    Så fråga inte TS vad hon anser om kvinnlig könsstympning. Det är som att fråga er hur det känns att döpa era barn utan deras tillåtelse. För mig är det en lika stor skandal..

    Iaf TS. Min pojke hade feber första dagen och sen blev han piggare och piggare. Alvedon 24mg gav jag honom i ca 1,5 dag och sen behövdes det inte mer. Han var helt återställd och sig själv på fjärde dagen.
    Första kisset, var han ledsen och grät. Tredje dagen kunde man börja bada honom och det gjorde mycket för honom. Vi smörjde en antibiotika-salva runt det partiet i sju dagar.
    Läkaren från Göteborg var duktig, tydlig och informativ. Ingreppet i sig tog 10 minuter MED förberedelserna.

    Så det gick snabbt och smidigt. Pojken är idag 1,5 år och vi gjorde detta när han var 4 månader gammal. Ganska sent anser vissa men det gick och det gick väldigt bra.

    Hans svenska pappa funderar på att genomgå samma ingrepp.
    Finns inga som helst belägg för att det finns hygienaspekter med omskärelse, hade  förhuden varit något onödigt så skulle människan för länge sedan "avvecklat" denna bit hud. Alla vet att tanken med att skära i könsorgan är för att minska lusten till självbefläckelse.
  • Anonym (A)

    Också judinna- om du är judinna borde du veta att det är lördagen som är är den dag där man ska vila. 

    En omskärelse på ett 8-dagars barn är ett betydligare lindrigare ingrepp än om det görs senare i livet. De vuxna som jag känner som faktiskt genomgått omskärelse har ofta fått komplikationer, något de spädbarn i bekanskapskretsen som blivit omskurna faktiskt sluppit.

  • Johan75
    Anonym (A) skrev 2017-02-26 16:25:21 följande:
    Också judinna- om du är judinna borde du veta att det är lördagen som är är den dag där man ska vila.  smile5.gif

    En omskärelse på ett 8-dagars barn är ett betydligare lindrigare ingrepp än om det görs senare i livet. De vuxna som jag känner som faktiskt genomgått omskärelse har ofta fått komplikationer, något de spädbarn i bekanskapskretsen som blivit omskurna faktiskt sluppit.
    Gäller samma om man vill förminska blygdläpparna på sin dotter? 
    Behold, i come as a thief.
Svar på tråden Hur länge tar det för en bebis att återhämta sig efter manlig omskärelse?