• Johannus

    Let´s dance

    Nu undrar jag om det är fler än jag som kommer att följa Let´s dance?

    Här kan vi diskutera om dansarna och vem som kommer att vara våra vinnare.
    Jag har redan 2 som jag hoppas på, men vi får se hur det går för dem.

    Hoppas få många som hänger på här så vi kan prata om våra underbara dansare.

    Och förstås ska vi prata om domarna. :)

  • Svar på tråden Let´s dance
  • Johannus
    Pernilla skrev 2017-04-29 17:00:04 följande:
    Håller med. Det har varit dags ett tag tycker jag. Ellen och Jonathan va kanon i bägge danser. Jag vet att ingen höll med mig här tidigare i tråden men tycker de har kemi. Dessutom är de jättefina ihop på dansgolvet och det ser ut som 2 proffsdansare tycker jag. Tycker Jonathan är riktigt ögongodis. Han va ju med för några år sedan men då la jag inte alls märke till honom på det sättet faktiskt, haha. Tråkigt att de hamnade på trappan när de fick högst poäng. Hoppas på att de kommer till final men tror tyvärr de ryker i nästa program för Anja är ju bra och hon är ju Anja liksom och Jesper har gått från fotboll till dans och då tror jag folk tycker han gjort en större resa än Ellen.
    Att Jesper är bra tror jag inte räcker för det finns folk som tokröstar på Anja för det hon varit!!! Därför hoppas jag att Ellen vinner för hon är ingen idrotts stjärna. Vem hon är det vet jag inte oavsett det små klippen, men dansa kan hon och energi har hon.
  • Noname00

    Stina borde ha åkt innan Anders.
    Tycker även att hon boxaren som åkte ut först var inte värd att åka ut, mesaja var mindre bra.....även om han inte var dålig.

    Tävlingen känns lite fel tycker jag, meningen ska ju vara att lyfta fram människor som lär sig att dansa.

  • sextiotalist
    Noname00 skrev 2017-04-30 11:38:49 följande:

    Stina borde ha åkt innan Anders.
    Tycker även att hon boxaren som åkte ut först var inte värd att åka ut, mesaja var mindre bra.....även om han inte var dålig.

    Tävlingen känns lite fel tycker jag, meningen ska ju vara att lyfta fram människor som lär sig att dansa.


    Är det?
    Visserligen är utvecklingen en del av den bedömning som domarna gör, men när man väljer att tittarna har halva makten, då har man också bestämt att det är andra saker som kommer styra, popularitet, förmågan att nå fram till tittarna etc

    Stina lyckades nå fram till tittarna eftersom hon använde så mycket känslor i dansen, brottaren åkte ut tidigt för att hon inte nådde fram till tittarna, inte för att hon var sämst.

    Flera som varit med i programmet har dansat innan på ett eller annat sätt, andra har inte gjort det.
  • Johannus

    Jag följer Let´s Dance , men känner ingen glädje sen Anders åkte ut så visst det tre som är kvar dansar bra, men jag bryr mig inte om vem av dem som vinner. Alla av dem har redan vunnit massor i livet.

    I kväll i den sista dansen gjorde Ellen flera fel. Viljan var för stark att göra det felfritt och det märkte hon själv.

    Som det ser ut nu så hoppas jag att Jesper vinner.

  • Pernilla

    Det var en jämn semifinal så är inte så missnöjd med att Anja och Jesper gick till final men hejade på Ellen och hon låg ju 2:a enligt juryn. Håller med om att Ellen inte var på topp av sin förmåga igår men hon låg ändå jämnt med de andra. Som jag skrivit tidigare så vet nog inte så många vem hon är och sen verkar det i sociala som att vissa stört sig på hennes personlighet och då hjälpte det inte henne att hon blev ledsen under programmet. Kände direkt att det kunde verka som att hon fiskade röster. Kan ju vara så men tror inte det.

    Kände oxå direkt när hon fick hiphop att hon förmodligen åka ut för hiphop är den dans som skiljer sig mest från 10-dans och när Jonas Björkman fick den åkte han ut. Hiphop är svårt att lyckas med men hon va grym trots missen i slutet men vad jag läst tyckte många det va en jättemiss hon gjorde med sin freeze.

    Många av mina tidigare favoriter har kommit 3a, tyvärr. Jonas Björkman och Morgan Alling tex. Vissa har ju dock vunnit eller gått till final.

    Så nu är det faktiskt sluttittat för i år. Ellens dans i finalen kan man ju se på TV4PLAY sen. Dock 2 värdiga finalister men har ingen klar favorit där så då kan man ju göra nåt annat med tiden.

  • Nandez

    Gillar båda två finalisterna kanske att Anja ligger lite före men det skulle inte göra något om Jesper vann.

  • sextiotalist
    Nandez skrev 2017-05-06 12:20:36 följande:

    Gillar båda två finalisterna kanske att Anja ligger lite före men det skulle inte göra något om Jesper vann.


    Åh jag tycker Jesper fortfarande är jättestel.
  • Nandez
    sextiotalist skrev 2017-05-06 12:44:34 följande:
    Åh jag tycker Jesper fortfarande är jättestel.
    Du har en poäng där men han glimtar till ibland.
  • Johannus
    Nandez skrev 2017-05-11 15:55:32 följande:
    I morgon får vi se hur det går.
    Ja det får vi göra. Hoppas på Jesper, men är nästan 100 på det är Anja som får mer röster.
  • Nandez
    Johannus skrev 2017-05-11 20:48:41 följande:
    Ja det får vi göra. Hoppas på Jesper, men är nästan 100 på det är Anja som får mer röster.
    Det lutar väl åt att Anja vinner.
  • Johannus

    Jag bestämde mig för att inte titta på finalen utan gick ut för att jobba i trädgården. Kom in sen när resultatet skulle visas och önskade att Jesper vinner och såg lite av det dem gjort.

    Ooooh sen kom resultatet och HAN VANN jag är glad.

    Jag är även glad över att några har varit här inne och skrivit av sig och vill nu önska er en glad sommar.

Svar på tråden Let´s dance