• RadioGardinen

    Vart har ni varit?

    Hej! Jag blir jättenyfiken på vart ni andra har varit på semester :P

    Själv har jag varit i Tyskland (Berlin) Spanien (Mallorca och Madrid) Österrike (Wien), Italien (Sardinien och Rom) och Danmark (Köpenhamn)

    Ni då?

  • Svar på tråden Vart har ni varit?
  • Dixie
    HotPink skrev 2017-03-18 17:50:08 följande:

    Jugoslavien bilat i flertal gånger

    Har mest haft bilsemestrar och bilat runt i Europa


    Det måste ha varit länge sedan
  • Boomerbums

    Teneriffa, Spanien - 1 gång

    Danmark - 3 gånger

    Island - 1 gång

    Färöarna - Nu i sommar

  • Babyfeber

    Thailand 2 gånger (Phuket), Grekland 3 gånger (Kreta, Athen, korint, poros osv), Bulgarien 2 gånger (golden sands och sunny beach), Turkiet 1 gång (bodrum), Egypten 1 gång (hurghada och Kairo), Frankrike 1 gång (Paris), England 1 gång (London), Portugal 1 gång (Lissabon), Mexico 1 gång (2 ställen, minns ej), Honduras 1 gång, Caymanöarna 1 gång, USA (Miami, fort lauderdale, Orlando, Las Vegas, SAN Francisco och bott i LA)

  • HotPink
    Dixie skrev 2017-03-19 22:03:35 följande:

    Det måste ha varit länge sedan


    Ja? Tråden handlar om vilka länder en har vart i. Jugoslavien har jag vart i när det hette så, precis som Sovjetunionen..
  • Velouria

    Men LOL! Alla har ju mer eller mindre varit i samma länder. Jag har varit i ett land som ingen av er har varit i och det är inte alls så som folk tror, utan miljoner gånger roligare. Så det så!


    Integrerbart DNA
  • Amanda84

    Jag är en sådan där konstig typ som aldrig har varit på solsemester.


    Senast så var jag i Turkiet, men då 8 dagars bussresa till historiska platser. Det var den semester med flest antal dagar i sträck jag har varit på utomlands. Bussen luktade mögel. Jag minns nästan ingenting eftersom jag var gravid och antingen spydde eller sov, så jag var helt borta. Inga bilder har vi därifrån heller, eftersom min mobil gick sönder, så jag kan inte friska upp mitt minne genom att titta på dem.


    Innan dess så har jag varit på långweekend i Polen 3 gånger, Estland 4 gånger, Lettland 1 gång och i gymnasieålder en långweekend i Berlin. I Danmark har jag varit i många gånger över dagen, men det är för att jag bor i Skåne. En gång var jag på en företagsresa i England och Skottland över några dagar. Då fick jag inte se mer än konferensrum, men jag kände turistkänsla när jag satte fötterna på London Heathrow i alla fall.


    I tonåren var jag också med mina föräldrar i Finland en vecka, men då bodde vi i en stuga i skogen.


    När jag var 12 år så bilade vi genom delar av Europa. Jag minns inte ett skit, men tydligen så var vi i 9 länder på 8 dagar. Jag minns inte en enda sevärdhet, utan minns bara bilen, att det regnade och var tråkigt, samt en godisaffär och när mamma pekade och sade att nu är vi i Paris. Jag trodde att jag skulle få se Eiffeltornet, men det fick jag inte.


    I övrigt har jag inte varit någonstans. Ibland saknar jag det, men nu har vi knappt råd och jag vet inte om jag vill byta den lilla vardagslyx vi har mot en solsemester någonstans, men det är å andra sidan för att jag inte vet vad jag saknar. Ibland är jag rädd för att om vi åker på solsemester så kommer jag att få smak för det och livet kommer att gå ut på sparande till dessa solsemestrar, det slipper vi i alla fall nu, även om jag ibland känner att solen är plågsamt långt borta.


     

  • levande charader

    Grekland 5 ggr

    Italien 1 ggn

    Spanien 2 ggr

    Portugal 2 ggr

    Thailand 1 ggn

    Turkiet 2 ggr

    England 3 ggr

    Tyskland 1 ggn

    Finland 1 ggn

    Norge 2 ggr

    Danmark 2 ggr

    Estland 2 ggr

    Lettland 1 ggn

    Schweiz 1 ggn

    Frankrike 1 ggn

    Bulgarien 1 ggn

    Österrike 1 ggn

    Belgien 1 ggn

    Holland 1 ggn

    Tror det var alla länder. Sen har jag rest massor i Sverige också och sett i stort sett "allt"

  • SVejsan

    Där jag har haft en övernattning under någon typ av Semester eller Weekendresa

    Australien
    Belgien
    Bulgarien
    Cook Island
    Danmark
    Estland
    Finland
    Filippinerna
    Frankrike
    Grekland
    Italien
    Japan
    Kambodja
    Kina
    Kuba
    Nederländerna
    Norge
    Nya Zealand
    Polen
    Slovakien
    Schweiz
    Spanien
    Storbrittanien (räknar med Skottland här)
    Thailand
    Tjeckien
    Turkiet
    Tyskland
    Ungern
    USA
    Vietnam
    Österrike

    Besökt som utflyktsmål : Laos, San Marino, Lettland (kryssning).
    (Rena mellanlandningar har jag tagit bort)

    Så det finns en del länder kvar.

  • Boomerbums
    Velouria skrev 2017-03-19 23:04:23 följande:

    Men LOL! Alla har ju mer eller mindre varit i samma länder. Jag har varit i ett land som ingen av er har varit i och det är inte alls så som folk tror, utan miljoner gånger roligare. Så det så!


    Vilket land då?
  • Anotherone

    Finland (+ Åland)
    Norge
    Danmark
    Estland
    Polen
    Nederländerna
    Tyskland
    Frankrike
    Grekland
    Turkiet
    Spanien
    Thailand
    Gambia
    Egypten 
    USA

    Vissa av dem väldigt frekvent, andra bara en gång. Finns också vissa jag aldrig skulle vilja åka tillbaka till.

  • elyse
    Velouria skrev 2017-03-19 23:04:23 följande:

    Men LOL! Alla har ju mer eller mindre varit i samma länder. Jag har varit i ett land som ingen av er har varit i och det är inte alls så som folk tror, utan miljoner gånger roligare. Så det så!


    Då vann du!
  • Kasperina

    Norge, Danmark, Island, Finland, Ryssland, Frankrike, Belgien, Holland, Storbritannien, Luxemburg, Schweiz, Spanien, Polen, Tyskland, Malta, Tjeckien, Slovakien, Rumänien, Bulgarien, Grekland, Turkiet, Syrien, Jordanien, Egypten, Israel, Ungern, Italien, Vatikanen, San Marino, Gibraltar, Ceuta, Marocko, Kenya, Thailand, Singapore, HongKong, Australien (NT, QLD, VIC, NSW, TAS), Nya Zeeland, Fiji, Kanada, USA (Hawaii, Kalifornien, Florida, New York), Brasilien, bytt flyg i Chicago, bytt flyg i förenade arabemiraten, bytt tåg i Andorra, åkt tåg genom Österrike

    Kan ha missat nåt men tror jag fått med det mesta iaf.

  • SandraTornstane

    Vi har varit i Turkiet och nu är vi tack gud hemma. Det var sämsta semestern jag någon gång hade. När jag läste att de är inte mer bra där och att det är farlig jag trodde inte att det var sant. Och nu kan jag verkligen säga: åk inte till Turkiet! Folket har blivit ganska agressivt där! När vi tidigare åkte dit var det helt okej och som vanligt sysslade turkerna med våra barn, de tycker väl om alla barn...med denna gång hörde vi många gånger  grova kommentar om oss och om våra barn. Våra barn kom till oss efter en children-event på hotellet och gråtade, de sa att artister kallade de "fascisternas barn" och andra barn började skrika detsamma och peka på dem...aj det var helvete

  • modsey
    SandraTornstane skrev 2017-03-21 14:25:51 följande:

    Vi har varit i Turkiet och nu är vi tack gud hemma. Det var sämsta semestern jag någon gång hade. När jag läste att de är inte mer bra där och att det är farlig jag trodde inte att det var sant. Och nu kan jag verkligen säga: åk inte till Turkiet! Folket har blivit ganska agressivt där! När vi tidigare åkte dit var det helt okej och som vanligt sysslade turkerna med våra barn, de tycker väl om alla barn...med denna gång hörde vi många gånger  grova kommentar om oss och om våra barn. Våra barn kom till oss efter en children-event på hotellet och gråtade, de sa att artister kallade de "fascisternas barn" och andra barn började skrika detsamma och peka på dem...aj det var helvete


    Hur tänkte du när ni valde ett diktaturland?

    Och i synnerhet så oroligt som det varit nu?
  • orkidi
    Mc-semester:
    Polen - Ukraina - Moldavien - Rumänien - Serbien- Ungern - Slovakien - Tjeckien - Tyskland - Danmark.

    Annars bla: Turkiet, Cypern, Tunisien, Kreta, Grand Canaria
  • Mrs Green

    Jag har varit i 25 länder i Europa, men bara i ett land utanför (USA). Jag gillar inte att flyga långt och är inte heller så förtjust i värme, så jag håller mig helst i närheten. Fast jag skulle väldigt gärna vilja till Nya Zeeland så jag får väl bita ihop och ta den förskräckligt långa flygresan någon gång.... 

  • TheAbc

    Norge

    Finland

    Estland

    Lettland

    Danmark

    Tyskland

    Storbritanien / London och Skottland

    Nederländerna

    Tjeckien

    Turkiet

    Cypern

    Grekland

    Spanien

    Irland

    Thailand

    Filipinerna

    USA

    Honduras

    Belize

    Mexiko

Svar på tråden Vart har ni varit?