• Världsmedborgare

    Peter Springare och Katerina Janouch

    Nu visar Peter Springare och Katerina Janouch själva var dom hör hemma, och som säkert många redan anat, så är det hos det bland de mer högerextrema.

    Att Katerina Janouch skulle återfinnas bland de mest högerextrema det finns det väl ingen som inte redan förstått.
    Åtminstone de som såg K Janouch framträdande i Opinion Live måste insett vilken högerextrem desinformatör hon är, och inte längre kan anses som trovärdig.

    Lite mer tveksamt var det med Peter Springare, men nu väljer han själv att placera sig hos de mer högerextrema genom att börja jobba hos sajten Nyheter Idag.
    En sajt på samma nivå som Axpixlat, men med ännu tydligare kopplingar till SD, av vissa t.o.m ansedd som SD:s egen sajt.

    Det är alltid bra att offenliga personer, som båda nu får sägas vara, som placerar sig själva i rätt politsk fålla, så att vi vet hur vi ska handskas med deras åsikter.

    http://nyheteridag.se/peter-springare-och-katerina-janouch-nya-kronikorer-pa-nyheter-idag/

    Vill ni veta mer om sajten "Nyheter Idag", så goggla på vilka ligger bakom Nyheter Idag


    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Svar på tråden Peter Springare och Katerina Janouch
  • athanatos

    Nja högerextrema kan man nog inte kalla dom. Man är inte extrem om man delar åsikter med mer än 20% av väljarna.

  • Queennr1

    Katerina visade ju redan för 10 år sedan att hon var helt galen...i den senaste debatten jag såg henne var hon mest pinsam...

  • Abegayle70

    Jag har gillat och upsskattat Katerina Janouch tidigare, måste säga att jag blivit besviken på henne på senare tid. Hoppas hon sansar sig.


    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • K Markatta
    Världsmedborgare skrev 2017-03-19 17:50:30 följande:
    Lite mer tveksamt var det med Peter Springare, men nu väljer han själv att placera sig hos de mer högerextrema genom att börja jobba hos sajten Nyheter Idag.
    En sajt på samma nivå som Axpixlat, men med ännu tydligare kopplingar till SD, av vissa t.o.m ansedd som SD:s egen sajt.
    Det här stämmer inte. Du har nog blandat ihop den med någon annan sida.
  • city cat
    Kung Markatta skrev 2017-03-19 22:40:07 följande:
    Det här stämmer inte. Du har nog blandat ihop den med någon annan sida.
    Vari ligger hopblandningen, menar du?
    #aldrigmer
  • K Markatta
    city cat skrev 2017-03-19 23:09:26 följande:
    Vari ligger hopblandningen, menar du?
    Världsmedborgares beskrivning är fel. De har själva redovisat partipolitiskt engagemang hos personerna som står bakom sajten. Det är, i tur och ordning:

    1. Ansvarig utgivare; medlem i Piratpartiet.

    2. Tidigare medlem i MUF och SD, nu ej politiskt aktiv.

    3. Tidigare medlem i C, nu Medborgerlig Samling.

    4. Tidigare medlem i V, nu Örebropartiet.

    Som vi ser är det en ganska brokig skara och endast en person har någon koppling till SD (före detta medlem).
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-03-19 23:30:56 följande:
    Världsmedborgares beskrivning är fel. De har själva redovisat partipolitiskt engagemang hos personerna som står bakom sajten. Det är, i tur och ordning:

    1. Ansvarig utgivare; medlem i Piratpartiet.

    2. Tidigare medlem i MUF och SD, nu ej politiskt aktiv.

    3. Tidigare medlem i C, nu Medborgerlig Samling.

    4. Tidigare medlem i V, nu Örebropartiet.

    Som vi ser är det en ganska brokig skara och endast en person har någon koppling till SD (före detta medlem).
    Och domänen startades av en inte helt okänd rörmuckare - Kent Ekeroth.Skrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • zoolook1
    athanatos skrev 2017-03-19 17:54:12 följande:

    Nja högerextrema kan man nog inte kalla dom. Man är inte extrem om man delar åsikter med mer än 20% av väljarna.


    Men logiken var inte Hitlers nazistparti högerextremt.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2017-03-19 17:50:30 följande:
    Nu visar Peter Springare och Katerina Janouch själva var dom hör hemma, och som säkert många redan anat, så är det hos det bland de mer högerextrema.

    Att Katerina Janouch skulle återfinnas bland de mest högerextrema det finns det väl ingen som inte redan förstått.
    Åtminstone de som såg K Janouch framträdande i Opinion Live måste insett vilken högerextrem desinformatör hon är, och inte längre kan anses som trovärdig.

    Lite mer tveksamt var det med Peter Springare, men nu väljer han själv att placera sig hos de mer högerextrema genom att börja jobba hos sajten Nyheter Idag.
    En sajt på samma nivå som Axpixlat, men med ännu tydligare kopplingar till SD, av vissa t.o.m ansedd som SD:s egen sajt.

    Det är alltid bra att offenliga personer, som båda nu får sägas vara, som placerar sig själva i rätt politsk fålla, så att vi vet hur vi ska handskas med deras åsikter.

    nyheteridag.se/peter-springare-och-katerina-j.../

    Vill ni veta mer om sajten "Nyheter Idag", så goggla på vilka ligger bakom Nyheter Idag
    Kan du ge oss din definition av "högerextrem"?

    Jag tror det skulle vara till stor hjälp för trådens fortsatta utveckling.
  • Tom Araya
    Världsmedborgare skrev 2017-03-19 17:50:30 följande:
    Peter Springare och Katerina Janouch

    Nu visar Peter Springare och Katerina Janouch själva var dom hör hemma, och som säkert många redan anat, så är det hos det bland de mer högerextrema.

    Att Katerina Janouch skulle återfinnas bland de mest högerextrema det finns det väl ingen som inte redan förstått.
    Åtminstone de som såg K Janouch framträdande i Opinion Live måste insett vilken högerextrem desinformatör hon är, och inte längre kan anses som trovärdig.

    Lite mer tveksamt var det med Peter Springare, men nu väljer han själv att placera sig hos de mer högerextrema genom att börja jobba hos sajten Nyheter Idag.
    En sajt på samma nivå som Axpixlat, men med ännu tydligare kopplingar till SD, av vissa t.o.m ansedd som SD:s egen sajt.

    Det är alltid bra att offenliga personer, som båda nu får sägas vara, som placerar sig själva i rätt politsk fålla, så att vi vet hur vi ska handskas med deras åsikter.

    http://nyheteridag.se/peter-springare-och-katerina-janouch-nya-kronikorer-pa-nyheter-idag/

    Vill ni veta mer om sajten "Nyheter Idag", så goggla på vilka ligger bakom Nyheter Idag


    Örebropartiet (där Springare är kommunfullmäktigeledamot) är mer vänster än vänstern.

    youtube.com/shorts/r9awfmW4yPU
  • JohnnyS21
    Abegayle70 skrev 2017-03-19 19:29:18 följande:

    Jag har gillat och upsskattat Katerina Janouch tidigare, måste säga att jag blivit besviken på henne på senare tid. Hoppas hon sansar sig.


    Ja, hon har mer eller mindre ballat ur helt. Var mer seriös i början.

Svar på tråden Peter Springare och Katerina Janouch