• Aniiee

    Vad skulle få dig att gå på bio oftare?

    Som frågan lyder. Kom gärna med tankar.


    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad skulle få dig att gå på bio oftare?
  • Physalis
    Aniiee skrev 2017-03-21 23:37:46 följande:

    Lägre priser verkar "vinna". Och vem vet, med den danska biojättens intåg i sverige kanske det blir billigare. You never know.....


    Ja med lägre pris så sänks också förväntningarna/ kraven på upplevelsen eftersom man inte investerat så mycket i den.
    Korrekturläser som en kratta
  • Coccolina

    Lyckades komma åt "Visa resultat"...


    Men min röst skulle hamna på billigare biljetter... Men även på förre föreställningar som är 3D, samt att fler tecknade visades i originalspråk. Som det är nu så är det mest på svenska. Och de som är på originalspråk är alltid i 3D... Och då vägrar de flesta som jag känner att gå.... 


    Aniiee skrev 2017-03-21 23:37:46 följande:

    Lägre priser verkar "vinna". Och vem vet, med den danska biojättens intåg i sverige kanske det blir billigare. You never know.....


     


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Coccolina
    K Kalle skrev 2017-03-21 07:49:15 följande:
    Håller med! Personalen borde kasta ut dem, men det förlorar de väl på ekonomiskt kanske.

    VIP-bio finns väl bara i Stockholm.

    VIP salong finns även i Göteborg... Med en bar innan där man kan ta en drink, stora fällbara fåtöljer och obegränsat med popcorn och läsk under visningen. 

    Var på en bio i USA med stora fällbara fåtöljer (så som i VIP salongerna här i Sverige) men det var en stor salong med kanske hundra såna stolar grupperade två och två. Varje plats hade menyer med små små lampor i (som inte störde de andra) små bord man kunde fälla ut framför sig och en knapp att trycka på under filmen så kom servitör springande och man kunde beställa allt från snacks till hamburgare och annan mat. Samt drinkar med film tema (jag såg Magical creatures and where to find them och då var det något Harry Potter inspirerat bland annat) 


    Charlotte Ottossons foto.

    Hehe den typen av bio var tydligen dyr, (vet inte hur mycket för var min svåger som bjöd) Men jag hade lätt betalat för den om den fanns i Sverige någon gång då och då (inte ofta). Det viktigaste var att det inte var 3D dock


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Stårschan
    Klickerträna skrev 2017-03-21 22:26:23 följande:

    Vem lyckas bli så kissnödig på 2h att den inte kan hålla sig? Jag förstår inte. Är man vuxen klarar man väl 2h utan att kissa? Man kissar väl innan man sätter sig i salongen om man vet med sig att man ofta blir nödig?


    Till exempel den som är gravid. Jag tvingades smita ut medan Grima sliskade sig med Éowyn...
  • LauraPalmer
    Coccolina skrev 2017-03-22 00:15:15 följande:

    VIP salong finns även i Göteborg... Med en bar innan där man kan ta en drink, stora fällbara fåtöljer och obegränsat med popcorn och läsk under visningen. 

    Var på en bio i USA med stora fällbara fåtöljer (så som i VIP salongerna här i Sverige) men det var en stor salong med kanske hundra såna stolar grupperade två och två. Varje plats hade menyer med små små lampor i (som inte störde de andra) små bord man kunde fälla ut framför sig och en knapp att trycka på under filmen så kom servitör springande och man kunde beställa allt från snacks till hamburgare och annan mat. Samt drinkar med film tema (jag såg Magical creatures and where to find them och då var det något Harry Potter inspirerat bland annat) 

    Hehe den typen av bio var tydligen dyr, (vet inte hur mycket för var min svåger som bjöd) Men jag hade lätt betalat för den om den fanns i Sverige någon gång då och då (inte ofta). Det viktigaste var att det inte var 3D dock


    Det där lät Nice. Jag skulle gå mycket oftare om det fanns sån bio hemma.
  • Klickerträna
    Stårschan skrev 2017-03-22 07:56:03 följande:
    Till exempel den som är gravid. Jag tvingades smita ut medan Grima sliskade sig med Éowyn...
    Fast var och varannan biobesökare är väl normalt sett inte gravid? Så att det skulle vara problem för gemene man är för mig ett under...
  • Palestrina

    För mig personligen är det bara tiden som fattas. Alltså mer tid över i mitt privatliv skulle få mig att gå på bio oftare. Jag ställer inte så väldigt stora krav på bekvämlighet och service, mer än en skön stol i en biosalong, och en bra film förstås. Vissa perioder är det glest mellan bra filmer, men som mitt liv ser ut lyckas jag missa de flesta som faktiskt är sevärda också.

  • K Kalle
    Coccolina skrev 2017-03-22 00:15:15 följande:

    VIP salong finns även i Göteborg... Med en bar innan där man kan ta en drink, stora fällbara fåtöljer och obegränsat med popcorn och läsk under visningen. 

    Var på en bio i USA med stora fällbara fåtöljer (så som i VIP salongerna här i Sverige) men det var en stor salong med kanske hundra såna stolar grupperade två och två. Varje plats hade menyer med små små lampor i (som inte störde de andra) små bord man kunde fälla ut framför sig och en knapp att trycka på under filmen så kom servitör springande och man kunde beställa allt från snacks till hamburgare och annan mat. Samt drinkar med film tema (jag såg Magical creatures and where to find them och då var det något Harry Potter inspirerat bland annat) 


    Hehe den typen av bio var tydligen dyr, (vet inte hur mycket för var min svåger som bjöd) Men jag hade lätt betalat för den om den fanns i Sverige någon gång då och då (inte ofta). Det viktigaste var att det inte var 3D dock


    Fräckt. Fast var det inte störande om det kom servitörer springande mitt under filmen?
  • Coccolina
    K Kalle skrev 2017-03-22 13:26:45 följande:
    Fräckt. Fast var det inte störande om det kom servitörer springande mitt under filmen?

    Nej de undvek så lång det gick att komma framför folk. Var dessutom stora mellanrum mellan platserna och höjdskillnader så de var inte så störande. Sen beställde ju de flesta innan filmen och fick maten/snacksen/drinkarna under reklamen innan Var mest störande när min syster som jag delade stolsgrupp med kallade på servitören och han då var framme hos oss... Men då det var min syster som beställde skumpa till oss så var det inte läge att klaga :-P 


     


    I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Älskar vintern

    Större utbud av filmer. Inte bara amerikansk Hollywoodskit. 

    Lägre priser.

    Lägre volym. Sist jag var på bio var det outhärdligt högt. 

  • Dukanintevinnaövermig

    Strängare regler mot struligt folk som väsnas. Biovakter som stannar inne tills filmen börjat rulla så vi besökare slipper gå ut och jaga någon när skärpan är kass. Lägre priser. Skönare stolar.

  • Dorian Ertymexx
    Älskar vintern skrev 2017-03-22 15:32:42 följande:
    Större utbud av filmer. Inte bara amerikansk Hollywoodskit. 

    Lägre priser.

    Lägre volym. Sist jag var på bio var det outhärdligt högt. 
    Ja volymen är bitvis plågsam.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Kylskåp

    Priset tycker jag inte alls är farligt en hundralapp för att kolla på en film på 2 timmar är inte farligt enligt mig..
    Dock så saknar jag en VIP bio där jag bor. var på en i Göteborg och de förstörde för resterande biobesök :P
    Dels är dessa dyrare plus 18årsgräns därav slipper man alla skitungar som snackar igenom hela filmen.

    Har jag börjat dra mig för att gå dit då de senaste åren har vi varit på bio 5-6 ggr 4 av gångerna har vi hamnat bredvid olika slags fjortisar som suttit och snackat och fnittrat genom hela filmen. har mer suttit och bett dom va tysta och till slut hålla käften innan jag drar ut dom från salongen än att tittat på film. Jävligt irriterande. En av gångerna såg vi två filmer i rad på en premiär (uppföljare). då satt två tjejer och snackade och skojade och mer eller mindre sket i när man bad dom hålla käften. inför andra filmen snackade jag med personalen och deras respons var "jaha oj" sen hände inget. Fick själv halvhota dom att jag skulle kasta ut dom för att dom skulle hålla käften.

    Därav går vi VÄLDIGT sällan på bio numera. De ska vara en väldigt efterlängtad film som vi båda vill se,

  • K Kalle
    Kylskåp skrev 2017-03-24 02:29:23 följande:

    Priset tycker jag inte alls är farligt en hundralapp för att kolla på en film på 2 timmar är inte farligt enligt mig..
    Dock så saknar jag en VIP bio där jag bor. var på en i Göteborg och de förstörde för resterande biobesök :P
    Dels är dessa dyrare plus 18årsgräns därav slipper man alla skitungar som snackar igenom hela filmen.

    Har jag börjat dra mig för att gå dit då de senaste åren har vi varit på bio 5-6 ggr 4 av gångerna har vi hamnat bredvid olika slags fjortisar som suttit och snackat och fnittrat genom hela filmen. har mer suttit och bett dom va tysta och till slut hålla käften innan jag drar ut dom från salongen än att tittat på film. Jävligt irriterande. En av gångerna såg vi två filmer i rad på en premiär (uppföljare). då satt två tjejer och snackade och skojade och mer eller mindre sket i när man bad dom hålla käften. inför andra filmen snackade jag med personalen och deras respons var "jaha oj" sen hände inget. Fick själv halvhota dom att jag skulle kasta ut dom för att dom skulle hålla käften.

    Därav går vi VÄLDIGT sällan på bio numera. De ska vara en väldigt efterlängtad film som vi båda vill se,


    Ja, såna som snackar och förstör är vansinnigt irriterande! tack och lov var det länge sedan jag råkade ut för det sist. Jag har nog sett filmer som inte attraherar så unga människor.
  • Klickerträna

    Jag har råkat ut för stolsgrannar som hånglat hela filmen igenom, som suttit med mobilen och behövt få handlingen återberättad när de missat grejer, och någon som gick på Taken 3, vars kompisar då och då återberättade saker från 1:an och 2:an för att den ena tydligen inte sett dem och därför inte fattade vad som hände...

Svar på tråden Vad skulle få dig att gå på bio oftare?