Inlägg från: Efter regn kommer sol |Visa alla inlägg
  • Efter regn kommer sol

    Bebis hösten/vintern -17 i närheten av Göteborg

    Hej!
    Jag är 40 år och har nyligen plussat. BF 23/11 verkar det som.

    Undrar om det finns några blivande mammor som är 35+, gärna i närheten av Göteborg som vill följas åt?
    Upplever att jag är nojigare och har mer funderingar nu än när jag väntat barn tidigare. Dessutom blir jag ensam bland mina vänner med att ha bebis igen.

    Ha en go kväll :)

  • Svar på tråden Bebis hösten/vintern -17 i närheten av Göteborg
  • Efter regn kommer sol

    Hej!
    Vad roligt, nästan BF samtidigt :) Jag bor några mil norr om Göteborg. Känns lite ensamt att vara den enda bland mina kompisar som börjar om med barn igen. Mina vänner har nu, liksom jag hyfsat stora barn och man känner sig friare än när de var små.
    Det ska bli så mysigt med en liten igen, men visst oroar jag mig för allt möjligt. Inte så mycket för att det ska gå fel under graviditeten, utan när barnet väl har kommit. Kan berätta mer senare om vi fortsätter att följas åt.
    Ha en fin dag!
    /S

  • Efter regn kommer sol

    Hej Kibowi :)
    Det är samma här. Jag är inte så orolig, men vet samtidigt att risken för både missfall och fosterskador är högre när man är lite äldre. Men jag tänker att det också finns så många andra som fått barn en bit över 40-års åldern som det har gått bra för så jag tar dan som den kommer.
    Kul att följas åt :)

  • Efter regn kommer sol
    Helga skrev 2017-03-27 09:28:41 följande:

    Hej!

    Här har du en till! Jag är 41 år och har bf 25/11.
    Har ett barn sedan tidigare.

    Är orolig mest hela tiden och analyserar allt, trots att jag hade bestämt mig för att låta bli. Hade två missfall i höstas så tar inget för givet den här gången.

    Bor strax utanför Göteborg. Kul om vi kan följas åt.


    Hej Helga!
    Hur mår du? Inget illamående hos mig än och det är ju himla skönt. Är dock hungrig jämt och de två kilona som jag har gått upp är ju inte bebis direkt haha...
  • Efter regn kommer sol
    kfh79 skrev 2017-03-30 20:54:08 följande:

    Hej! Jag har BF 21/10. Bor i Johanneberg/Göteborg. Har en 8:åring och 10 åring sedan innan men väntar nu en tredje med en ny man. Känns jätte roligt men är lite orolig för barnen så att inte de kommer känna sig utanför men kommer göra allt för att förhindra det. Just nu är vi alla glada iaf. Ska göra Kub test 19/4 är är lite orolig inför det. Har inte berättat något på jobbet ännu men magen har ju blåst upp som en ballong så tror det börjat spekuleras lite. Hade annars tänkt vänta till efter Kub testet. Hur har ni gjort? Ska ni göra Kub test?


    Jag är inte så orolig för att mina tidigare barn (minsta är 10 år) ska känna sig utanför. Jag är mer rädd att sladdisen kommer att känna sig ensam så småningom. Men det finns säkert barn utan syskon som inte alls känner sig ensamma beroende på hur man bor och hur ens sociala liv ser ut kanske?
  • Efter regn kommer sol
    kfh79 skrev 2017-04-02 22:06:18 följande:

    Hej igen! Ja riktigt roligt att följas åt och att vi verkar vara lika åldrar. Jag blir 38 i höst. För mig har det gått 11 v nu och äntligen börjar illamåendet släppa, har varit riktigt jobbigt. Men är fortfarande väldigt trött i kroppen. Är ni oxå det.

    Som du skriver efter regn... så hoppas jag inte de äldre barnen känner sig utanför de har ju varandra dessutom. Har inte tänkt skaffa fler barn efter denna, känner att kroppen börjar säga ifrån men är väldigt glad att få vara med om detta underverk en gång till. Då jag bara har mina andra barn varannan vecka ska det bli underbart med ett barn hela tiden. Min sambo är helt annorlunda än min exman och pappa till de andra barnen där jag fick ta allt ansvar för hem och barn utan kommer ta sitt ansvar så är inte alls orolig. Känner inte direkt några fler som ska hända barn i min umgängeskrets men hoppas hitta nya vänner förhoppningsvis i denna tråden :).

    Va skönt för er som gjort Kubtest och andra tester med gott resultat, grattis!


    Jag väntar också barn med ny man och känner precis som du att det kommer att bli annorlunda den här gången. Med mina andra barn är det jag som har fixat och donat med allt och tagit all föräldraledighet. Medan min nuvarande man tar det som en självklarhet att vi delar på allt. Vi har diskuterat mycket under tiden vi planerat bebis och för mig är det också viktigt att han är lika mån om mina tidigare barn även om han får ett eget.


  • Efter regn kommer sol
    Nykär15 skrev 2017-04-03 10:50:00 följande:

    Helt galet! Har precis plussat efter att ha kämpat efter vårt MA i juli 2016


    Gjort tre omgångar med Letrozol och en omgång med Bemfola-sprutor efter en privat utredning i höstas. Men denna månaden var det paus från hormoner då vi skulle börja med IVF på onsdag på Fertilitetscentrum...men fick plus redan i fredags. Fortfarande lite i chock och såklart rätt nervös över om det kommer gå vägen denna gången....


    Är 40 år och bor 2,5 mil norr om Göteborg, jobbar dock i Göteborg. 


    Vårt BF blir Lucia Hjärta


    Vi är lika gamla (fyller 41 i år) och kanske till och med bor i närheten av varandra :) Försökte hitta någonstans att skicka privat pm till dig men jag är inte så bekant med den här sidan än ;)
  • Efter regn kommer sol
    kfh79 skrev 2017-04-05 06:30:40 följande:

    Kibowi! Gott att ni gjort UL och att allt såg bra ut. Jag är i 11+3 nu men får vänta ytterligare 2 v. Efter det kan man ju börja ta ut något, vågar inte det ännu.

    Efter regn! Härligt att du oxå har hittat en ny man där jämställdhet är en självklarhet. Skönt att man kan få en ny chans att få en riktig familj igen och denna gången har man ju lärt sig så mycket på vägen så kommer gå jättebra får vi tro och hoppas.

    Har sett att andra grupper har startat Facebook grupper. Skulle det vara ett lättare sätt att skriva och lära känna varandra tror ni? Den får ju förstås vara hemlig isf. Är ni intresserade kan jag sätta igång en grupp där med. Skicka mig i så fall era FB namn.


    Nykär15 skrev 2017-04-05 08:02:22 följande:

    Jag väntar gärna lite tills jag vet om allt är bra...skulle vi kunna starta en senare?


    Man blir så blottad och ev igenkänd på FB, och sist var jag med i en och fick ju MA som visade sig på KUB, det blev väldigt tungt att gå ur den gruppen då och alla andra lyckliga var kvar....


    Så jag är hellre här ett tag och hoppas att fler vill det? Är så tråkigt när trådar startar här och sen flyttar alla till Fb och så blir man ensam kvar....


    Jag har skapat ett Facebookkonto med anonymt namn och bild som jag kan använda i en sådan grupp. När jag kommit längre i graviditeten kommer jag säkert att byta namn och bild så att det blir lite personligare :)

    Jag skickar PM till dig kfh79 så får du gärna lägga till mig om du skapar en hemlig grupp :)

  • Efter regn kommer sol
    kfh79 skrev 2017-04-05 06:30:40 följande:

    Kibowi! Gott att ni gjort UL och att allt såg bra ut. Jag är i 11+3 nu men får vänta ytterligare 2 v. Efter det kan man ju börja ta ut något, vågar inte det ännu.

    Efter regn! Härligt att du oxå har hittat en ny man där jämställdhet är en självklarhet. Skönt att man kan få en ny chans att få en riktig familj igen och denna gången har man ju lärt sig så mycket på vägen så kommer gå jättebra får vi tro och hoppas.

    Har sett att andra grupper har startat Facebook grupper. Skulle det vara ett lättare sätt att skriva och lära känna varandra tror ni? Den får ju förstås vara hemlig isf. Är ni intresserade kan jag sätta igång en grupp där med. Skicka mig i så fall era FB namn.


    Går inte att skicka PM till dig? Det står att din presentation är privat. Eller så är det jag som inte hittar rätt ;)
  • Efter regn kommer sol
    EssexGreen skrev 2017-04-06 21:33:58 följande:

    Hej alla!

    Nu hoppar jag in här också! Förra gången startade vi en FB-grupp efter ett tag och den lever fortfarande. Jag är gärna med i en sedan, men är också lite hemlig än så länge.

    Jag är 40, fyller 41 i år. Har ett barn på 4 år och har i 2,5 år försökt att få ett syskon, vilket har slutat i fyra hyfsat tidiga MF. Nu är jag gravid igen och är i vecka 10-11 och idag var vi på läkarbesök och gjorde UL. Där fanns en liten växande sak med ett hjärta!!!

    Jag känner mig lite lugnare nu och oddsen är ju bättre och bättre för varje dag som går. KUB den 20/4 och BF runt okt/nov. Jag bor och jobbar i Göteborg förresten.

    Ser fram emot att följa er alla!


    Hej och välkommen :)
    Jag blir så glad över varenda en som väntar barn och är i min ålder. Det är inte så ovanligt ändå kanske, fastän jag kände mig ensammast i världen om att bli gravid vid 40.

    På tisdag ska vi på inskrivning hos BM. Det var mannen min som ringde och bokade för jag har svårt att få till att prata ostört. BM tyckte att det var jättekul att en blivande pappa ringde och bokade tid haha ;)
Svar på tråden Bebis hösten/vintern -17 i närheten av Göteborg