• Anonym (Tillplattad)

    Är vi lurade? Är jorden platt?

    Är det solen som rör sig som en lampa runt jorden? Och inte tvärtom? När ett skepp försvinner ur syne så säger man att det försvunnit runt horisonten. Men detta är en lögn för om du kollar i ett teleskop så kan du se båten fast du inte kan se den med blotta ögat.

    Alla bilder på planeter är endast 3d modeller. Alla rymdresor är inspelade i filmstudios. Nasas bilder på våran jord varierar för mycket beroende på vilket år bilden är "tagen." Bilderna som är tagna från Mars är inspelade i en öken på jorden.

  • Svar på tråden Är vi lurade? Är jorden platt?
  • EnAnonumius
    Anonym (Tillplattad) skrev 2017-03-26 01:55:08 följande:
    Jag menar det jag skrev.
    Anonym (Tillplattad) skrev 2017-03-26 04:30:32 följande:

    " target="_blank">


    Tror du verkligen på allvar att man skall ta åt sig av dina YT-klipp från folk som har samma irrationella tankesätt som dig, som flunkade helt i Naturvetenskap även på grundskolenivå?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Tillplattad)
    EnAnonumius skrev 2017-03-26 10:48:57 följande:

    Tror du verkligen på allvar att man skall ta åt sig av dina YT-klipp från folk som har samma irrationella tankesätt som dig, som flunkade helt i Naturvetenskap även på grundskolenivå?


    Jag fick g i Kemi och biologi, och vg i fysik.
  • EnAnonumius
    Anonym (Tillplattad) skrev 2017-03-26 11:37:59 följande:
    Jag fick g i Kemi och biologi, och vg i fysik.
    Oh vad kul.. Du vill leka "hitta på leken".

    Då är det min tur med att komma med ett hitte på.

    Jag är astrofysiker.

    Vinner jag nu i denna leken hitte på?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Desiderium
    EnAnonumius skrev 2017-03-26 11:45:40 följande:
    Oh vad kul.. Du vill leka "hitta på leken".

    Då är det min tur med att komma med ett hitte på.

    Jag är astrofysiker.

    Vinner jag nu i denna leken hitte på?
    Alltså...om TS ska hitta på saker så tror jag hen drämmer till med lite högre än bara G och VG. Känns lite saftigt att anklaga hen för att hitta på sina grundskolebetyg.
  • Anonym (Tillplattad)
    EnAnonumius skrev 2017-03-26 11:45:40 följande:

    Oh vad kul.. Du vill leka "hitta på leken".

    Då är det min tur med att komma med ett hitte på.

    Jag är astrofysiker.

    Vinner jag nu i denna leken hitte på?


    Jag hittar inte på det är faktiskt sant. Fast utbildningssystemet är ganska godtyckligt. Lärare ger ofta bra betyg till elever för att de tycker om dem som personer. Tjejer kan även bete sig flirtigt mot läraren så hoppar betyget upp ett pinnhål.
  • Anonym (Tillplattad)
    Desiderium skrev 2017-03-26 11:50:20 följande:

    Alltså...om TS ska hitta på saker så tror jag hen drämmer till med lite högre än bara G och VG. Känns lite saftigt att anklaga hen för att hitta på sina grundskolebetyg.


    Precis! Vilken idiot som helst klarar av att få g i samtliga ämnen i grundskolan. Läraren säger hur det ligger till, sen upprepar du det läraren säger, och du får en klapp på axeln.
Svar på tråden Är vi lurade? Är jorden platt?