• molly50

    Sambons släkt tvättar inte händerna!

    Jag blir också väldigt torr om händerna av att tvätta mig för ofta.
    Men jag gör det ändå då tanken på att inte tvätta händerna efter toabesök äcklar mig.
    Jag smörjer in mig efteråt.
    Det är inte konstigt att smittor sprids när folk struntar i det och sen går omkring och tar i saker och tar folk i hand.
    För avföringsbakterierna finns där även om de inte syns.


    Carpe Diem
  • molly50

    Ni som inte tvättar händerna när ni varit på toa. Går ni och lagar mat direkt efteråt också?


    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (onödigt) skrev 2017-03-27 17:16:21 följande:
    Det händer. Maten är väl minst problem av allt. Den upphettas ju så att alla bakterier dör.
    Jag hoppas att du inte bjuder hem gäster på mat då.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-27 19:17:07 följande:
    Nej du säger det du men vet du, det spelar ingen roll vad du tycker.
    Jag ber inte om ursäkt för att jag inte tvättar mig så fort jag varit på toa, skulle aldrig falla mig in. Varken att tvätta sönder mig eller att be om ursäkt för det.

    Du får gärna ha ditt pink på fingrarna, du erkänner själv att du drillar utan att tvätta dig och ursäktar det med att du är gravid? Va??? År det mindre äckligt med gravidpiss eller?
    Tycker du verkligen att det är äckligare att ha kiss på fingrarna än bajs?
    Du vet att urin är sterilt och betydligt renare än bajs?
    Visst kan man ha bakterier i urinen men då har man oftast en infektion.
    I avföringen finns alltid normalt bakterier.
    Så vilket tror du är renast?
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-28 11:28:01 följande:
    När sa jag att jag tycker det?
    Precis, ingenstans.
    Men om lilla fröken känslig tänker efter vem jag svarade så kanske polletten trillar ner.
    Du behöver inte vara spydig.
    Jag vet mycket väl vem du svarade.
    Och jag fick känslan av att du tyckte det var mycket äckligare att inte torka sig efter att man kissat än efter att man bajsat.
    Därför försökte jag bara förklara för dig att urin är renare än avföring.

    Väx upp,människa!
    Carpe Diem
  • molly50
    molly50 skrev 2017-03-28 11:34:45 följande:
    Du behöver inte vara spydig.
    Jag vet mycket väl vem du svarade.
    Och jag fick känslan av att du tyckte det var mycket äckligare att inte torka sig efter att man kissat än efter att man bajsat.
    Därför försökte jag bara förklara för dig att urin är renare än avföring.

    Väx upp,människa!
    Jag ska också tillägga att jag inte är känslig.
    Jag tycker bara det är ett snuskigt beteende att inte tvätta sig efter toabesök.
    Det gör inte mig till en känslig person.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-28 11:38:30 följande:
    Du behöver inte förklara självklara saker för mig.
    Heter man Kerstin så brukar man antingen vara småbarn eller i medelåldern. För att hinta lite så är jag inte ett småbarn.

    Det var signaturen Axe som började skriva om kiss och som inte tvättar sig för att hon är gravid och småskvättar hela tiden. Som tar i både dörrhandtag, attiraljer och bilen, ratten, växelspaken och gud vet vad med kiss å fingrarna. Då tycker jag inte man ska uttala sig om andra som inte tvättar sig. JAg har inte sagt att jag aldrig gör det, jag gör det dock bara när det behövs.

    Fröken Axe tror ju att jag målar mitt hem i avföring, så är dock inte fallet.
    Nej,jag har förstått att du inte är ett småbarn.
    Men jag måste erkänna att jag tycker att ditt sätt att diskutera säger något annat.
    Men det är OT.

    Jo,jag vet vad hon skrev. Och jag vet också att hon skrev att hon använder våtservetter de gånger hon inte har tvättat sig. Och då kan jag inte påstå att hon har struntat i att tvätta sig helt och hållet i alla fall.

    Ok. Du tvättar händerna ibland.
    Men de gånger du inte gör det så har du ju avföringsbakterier kvar på händerna.
    De syns inte,men de finns ändå där-
    Och jag tror att det är det Axe menar när hon skriver att du målar ditt hem med bajs.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-28 15:06:59 följande:
    Då kan hon gott säga det utan att vara en dramaqueen.
    Det är väl det hon har försökt med hela tiden,vad jag har kunnat se.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-28 15:15:50 följande:
    Då har vi inte läst samma inlägg.
    Eller så är det du som inte har förstått vad hon menar.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-28 15:15:15 följande:
    Exakt så, det är nog ännu värre utomhus för djuren tvättar sig nog inte efter att de skitit. Oskyldig

    Undrar hon vår vän Axe sanerar sitt trädgårdsbord varje gång det används, ja och stolarna också. En fågel kan ju ha tappat en mikroskopisk liten skit där. Tänk om en unge skulle nudda den! Eller en katt som precis krafsat igen hålet efter sig kan ha gått där... ojojoj, ring Anticimex!

    Hur gör hon när hon köper frukt i affären, någon med bajshänder kan ju ha tagit i den. Alla förpackningar, de tvättas i Klorin?
    Det där är bara löjligt.
    Klart man torkar av bordet om man ser att en fågel har skitit på det.
    Man vet ju inte vilka smittor de kan bära på.
    Och frukt sköljer man väl alltid av innan man äter den.
    Om inte annat så för att den kan vara besprutad.

    Att djuren inte tvättar sig då de har skitit är knappast något man kan begära.
    En människa bör däremot förstå lite bättre än ett djur.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (onödigt) skrev 2017-03-28 21:40:15 följande:
    Fast människan är ju trots allt ett djur och vår naturliga skyddsbarriär klarar av våra egna bajsbakterier (som finns precis överallt oavsett hur mycket folk förstör händerna med tvål och vatten).
    Varför skulle ett djur behöva börja använda fabriksgjorda tvålar? Vilket annat djur är så korkat?
    Men var någonstans har jag skrivit att djuren ska börja använda tvål?
    Jag menar bara att man kan förvänta sig lite mer av en människa,även om vi också är djur.
    Att man tål sina egna bakterier må vara hänt.
    Men alla andra är kanske inte lika motståndskraftiga mot dem.
    Det är inte konstigt att smittor sprids om folk struntar i att tvätta händerna.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Kerstin) skrev 2017-03-28 21:47:09 följande:
    OM man ser att fågeln skitit där ja men fågeln kan ha droppat en liten, liten klick som man inte ser. Voine voine!
    Precis, man vet inte vilka smittor de bär på. Vi har j t ex hört talas om fågelinfluensa... hoppas ingen mås lägger en klick på ***´s bord!
    Det brukar oftast inte bli så litet att man inte ser det.
    Jag brukar hur som helst alltid torka av bordet innan jag sätter mig där.
    Inte bara pga fågelskit utan även för skräp och pollen som jag kan bli allergisk emot.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (onödigt) skrev 2017-03-28 22:05:42 följande:
    Du har skrivit att människan skall använda tvål. Människan är ett djur. Jag har ingenstans sagt att övriga djur bör börja tvätta händerna lika lite som jag anser att människor måste göra det i tid och otid.
    För mig är det självklart att man tvättar händerna om man är sjuk. Också om man är synligt smutsig. Likaså att man duschar med jämna mellanrum, tex 3-5 gånger i veckan, och då blir även händerna ordentligt rena.
    Däremot tycker jag tex det är helt onödigt att tvätta händerna så fort man kommer innanför dörren när man varit utomhus. Samma sak med toalettbesök. Det är inte nödvändigt att tvätta händerna varje gång, enligt mig.
    Ja,men det är ju ändå en viss skillnad på människor och djur,även om vi också är en djurart.
    Men jag har aldrig påstått att djur med 4 ben eller fler ska tvätta sig.
    Läs om och läs rätt.

    Jag tvättar händerna efter varje toabesök och när jag varit och handlat t ex.
    Jag tycker det är snuskigt beteende att inte göra det.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (onödigt) skrev 2017-03-28 23:43:50 följande:
    Jag har inte heller påstått att du skrivit så. Läs själv om och läs rätt.

    Jag tycker inte det är snuskigt beteende så vi har visst olika åsikt.
    Ja,vi har definitivt olika åsikter om det här.
    Så det är lika bra att enas om att vara oeniga.
    Carpe Diem
  • molly50
    Anonym (Samma här.) skrev 2017-03-29 07:37:41 följande:
    Jag har alltid förundrats över det där med tvätt av frukt och grönt. Folk sköljer ofta sin frukt och sallad i kallt vatten. Vad tjänar det till egentligen? Man får varken bort fett eller bakterier genom att gnugga lite med kallt vatten. Känns inte troligt att besprutningsmedel skulle gå bort så lätt heller.
    Man ska väl egentligen skölja t ex sallad blad för blad.
    Jag vet inte heller om det funkar att skölja bort besprutningsmedel osv.
    Men gör det i alla fall.
    Eller så köper man ekologiskt som inte är besprutat.
    Carpe Diem
Svar på tråden Sambons släkt tvättar inte händerna!