• Anonym (Oprioriterad)

    Män, väljer ni bort tjejer som behöver mer stimulans än bara kuken för att komma?

    Min erfarenhet är sån. Att många män är lata och föredrar tjejer som kommer (eller fejkar!) av endast penetrering med kuken! Att många män blir kränkta när tjejen behöver tex vibrator eller bli slickad för att kunna komma. Att många män tappar intresset om det tar mer än 10 min för en tjej att komma. Sen sitter dessa män och gnäller över att de får så lite sex! Undrar varför

  • Svar på tråden Män, väljer ni bort tjejer som behöver mer stimulans än bara kuken för att komma?
  • Anonym (Mannen)

    Håller med Qwerty. Det är inte män som agerar så utan osäkra småkillar som tjejer ändå inte borde vara intresserade av. Män väljer inte bort kvinnor pga detta.

  • Anonym (Ellie)

    Jag klipper in mitt inlägg från tråden om fejkorgasm här också, med något tillägg:

    Varför är vaginalorgasm ett mål?

    Jag har jättebra sex, har haft i 30 år. Jag kommer på 3 minuter själv, och på 2-5 minuter om han efter en stunds sex stimulerar det som kallas G-punkten (och är omdiskuterat men för mig funkar det bäst) med fingrarna+ stimulerar mina bröst medan jag stimulerar klitoris. (Han kan göra det också men jag är bättre på det, helt enkelt.)

    Ska jag få en vaginalorgasm tar det 3-5 gånger så lång tid och det blir inte bättre för det, utan mindre fokuserat och starkt när jag inte får klitorisstimulans. Den orgasmen är en ren arbetsseger och handlar ändå mer om vad jag tänker på inne i mitt huvud än att han penetrerar mig. 

    Spontan och kraftig vaginalorgasm (när hela underlivet pulserar upp till naveln nästan) har bara hänt när jag var ung och alldeles nyförälskad och överkåt, det är enda gångerna. Totalt 6-7 gånger kanske.

    När jag var gravid och körtlarna i brösten byggdes om och växte var de överkänsliga och jag kunde under en period av två månader också få bröstorgasm, alltså mannen pillar enbart på brösten och jag får en underbar orgasm som påverkar slidan och klitorisområdet. Så jag hävdar att jag verkligen är mottaglig för vaginalorgasm om det vore naturligt eller lätt att få.

    --
    Men en vanlig dag: Om det är vaginalorgasm som ska föreställa målet så hade jag inte alls varit lika intresserad av sex som jag är. Varför byta en underbar snabb klitorisorgasm som ger fyrverkerier i hela skallen mot en svettig, omständig och på det hela sämre orgasmupplevelse? 

    Klitoris är rent anatomiskt kvinnans penis - vi har där alla nervändar som mannen har i sitt ollon, koncentrerade till en mycket mindre yta (men klitoris är också ett mycket större organ än det som syns-resten ligger inne i vävnaden). 

    Så visst, du kan försöka ge en man orgasm utan att röra vid hans snopp också och det funkar säkert för några få, men jag tror att de flesta män hade velat att du tog med snoppen i dina försök- eller vad tror du? Och hade du då ansett att de män som kan komma utan beröring av snoppen är "duktigare"  än övriga?

    Därför säger jag er att utifrån hur kvinnor är konstruerade rent biologiskt, så är det rätt befängt att vi har indoktrinerats av samhället/männen att vi "ska" kunna komma bara av penetration. 

    Detta handlar mest om mannens osäkerhet, inte ett skvatt om er njutning, och det är inte ert jobb att övertyga honom om att han duger genom att fejka eller avstå från det sex som ger er något. Tvärtom lär det beteendet ge mer problem i relationen för både er och mannen.

    Många män kan nog lära sig ratta klitoris och ge sin kvinna orgasm om hon inte själv blockerar sig med en massa negativa tankar. Men kan de inte så fixar ni det själva och låter dem hjälpa till med det ni vill. 

    Tillägg: 
    Hemläxa: Kvinnor, fundera på varför ni värderar vaginalorgasm högre än andra typer av orgasm, och vem som kan ha fått in den absurda tanken i ert medvetande.

  • Anders 386
    Anonym (Oprioriterad) skrev 2017-03-27 22:46:53 följande:

    Min erfarenhet är sån. Att många män är lata och föredrar tjejer som kommer (eller fejkar!) av endast penetrering med kuken! Att många män blir kränkta när tjejen behöver tex vibrator eller bli slickad för att kunna komma. Att många män tappar intresset om det tar mer än 10 min för en tjej att komma. Sen sitter dessa män och gnäller över att de får så lite sex! Undrar varför


    Jag tror att i de fall det är så här (låter iofs konstigt i mina öron, känner inte igen.) så beror det helt enkelt på okunskap. Det finns tyvärr fortfarande män som tror att kvinnor "ska" komma av samlaget. Dom har lärt sig sex via porrfilmer istället för att ta reda på fakta. Dom borde läsa mer här på FL. Glad
    I många fall tror jag att porren faktiskt är till nackdel för många förhållanden. Den ger en ganska skev bild av verkligheten. Det borde vara fakta och erfarenhet först - och sedan porr. 
  • Lahall
    Anonym (Oprioriterad) skrev 2017-03-27 22:46:53 följande:

    Min erfarenhet är sån. Att många män är lata och föredrar tjejer som kommer (eller fejkar!) av endast penetrering med kuken! Att många män blir kränkta när tjejen behöver tex vibrator eller bli slickad för att kunna komma. Att många män tappar intresset om det tar mer än 10 min för en tjej att komma. Sen sitter dessa män och gnäller över att de får så lite sex! Undrar varför


    Nopp klart man vill få henne att njuta både av penetrering och leksaker tillsammans
    MEn först vill jag värma upp med tunga och fingrar.
    Så sexigt att se en kvinna få orgasm. Även om det råkar ta tid så är det värt det.
  • Haskel

    Enligt mina spekulationer är det snarast kvinnor som väljer bort de män, som inte vill ge kvinnan annan stimulans.
    Vilket de då gör alldeles rätt i.

  • Anonym (69"-man)

    Om det du skriver TS stämmer så är det manliga släktet i detta land en skam för mänskligheten!

    Jag har lyckats 2 gånger att ge orgasm utan stimulans av klitoris (båda gångerna har jag knullatrunt henne analt). Jag slickar, smeker och stimulerar på alla sätt som hon tycker är skönt. Min förbehåll är att hon är relativt fräsch (har bara hänt att jag låtit bli med en tjej genom alla år) och att jag inte får spermier i munnen.

    Om var och en ska ansvara för sin egen orgasm så kan man ju lika gärna runka/pulla. Sex har man tillsammans och då är det som alltid annat man gör tillsammans. Man hjälps åt för att alla ska ha det så trevligt som möjligt under hela aktiviteten!

  • Anonym (Sanna)
    Haskel skrev 2017-03-28 11:13:02 följande:

    Enligt mina spekulationer är det snarast kvinnor som väljer bort de män, som inte vill ge kvinnan annan stimulans.
    Vilket de då gör alldeles rätt i.


    Tyvärr finns det fortfarande kvinnor som stannar hos män som är dåliga och lata i sängen. Håller dock med dig till 100 %.
    Men alla kvinnor borde välja bort män som beter sig egotrippat. Och sluta fejka orgasm, genast!
  • Anonym (Oprioriterad)

    Det är lustigt, alla män i denna tråd som sätter kvinnans njutning först. Slickar och köper vibratorer till era kvinnor, finns ni i verkligheten?

    Jag är ren, rakad, öppensinnad i sängen, älskar att ge oralsex, luktar gott mellan benen och är fräsch i kroppen trots att jag är över 40.

    Ändå är det bara en (1) man av de typ 40 jag legat med som har lagt ner tid och energi på min njutning

    Tyvärr funkade vi inte ihop i något annat avseende än sex, annars hade jag hållt hårt i honom...

  • Anonym (Oprioriterad)

    Vill oxå tillägga att jag inte faller för bad boys, småpojkar och andra extremfall utan detta har varit helt vanliga män med helt vanliga liv.

  • PeterGB3G
    Anonym (Oprioriterad) skrev 2017-03-28 11:43:22 följande:

    Det är lustigt, alla män i denna tråd som sätter kvinnans njutning först. Slickar och köper vibratorer till era kvinnor, finns ni i verkligheten?

    Jag är ren, rakad, öppensinnad i sängen, älskar att ge oralsex, luktar gott mellan benen och är fräsch i kroppen trots att jag är över 40.

    Ändå är det bara en (1) man av de typ 40 jag legat med som har lagt ner tid och energi på min njutning

    Tyvärr funkade vi inte ihop i något annat avseende än sex, annars hade jag hållt hårt i honom...


    Nåt är det som inte funkar för dig. Hoppas vi kan hjälpa dig komma på vad. Hur är kommunikationen i sängen? Bad du dom här männen slicka dig? Vad säger dom när du uttrycker dina önskemål? Dom kanske misstolkar dig? Är du dominant, så att dom tror att du tar för dig det du vill ha och är nöjd? Hur långa relationer har du haft? För korta och ONS är svårt att bygga upp en bra kommunikation.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
  • Lahall
    Anonym (Oprioriterad) skrev 2017-03-28 11:43:22 följande:

    Det är lustigt, alla män i denna tråd som sätter kvinnans njutning först. Slickar och köper vibratorer till era kvinnor, finns ni i verkligheten?

    Jag är ren, rakad, öppensinnad i sängen, älskar att ge oralsex, luktar gott mellan benen och är fräsch i kroppen trots att jag är över 40.

    Ändå är det bara en (1) man av de typ 40 jag legat med som har lagt ner tid och energi på min njutning

    Tyvärr funkade vi inte ihop i något annat avseende än sex, annars hade jag hållt hårt i honom...


    Tyvärr är väll vi män inte allför duktiga att prata med varandra om hur vi tillfrdställer kvinnor utan att det ska börja låta som skryt.

    Men jag har köpt leksaker till min fru och älskar ge henne oralt.
    Oralsex har jag altid tyckt om att ge.
  • kvarnfot

    Absolut inte, tvärtom!
    Jag vet att det är en minoritet som kommer av bara penetrering. Vi har valt en ställning så min tant kan ha en vibrator på klitoris under tiden vi älskar. Hon kan hålla sej högst 4-5 minuter av detta.

  • Gung Ho
    Anonym (Oprioriterad) skrev 2017-03-27 22:46:53 följande:

    Min erfarenhet är sån. Att många män är lata och föredrar tjejer som kommer (eller fejkar!) av endast penetrering med kuken! Att många män blir kränkta när tjejen behöver tex vibrator eller bli slickad för att kunna komma. Att många män tappar intresset om det tar mer än 10 min för en tjej att komma. Sen sitter dessa män och gnäller över att de får så lite sex! Undrar varför


    Du träffar fel män, byt urvalsmetod!
  • MrFlex

    Jag har alltid varit mån om mina partners njutning och visste redan som tonåring att min kuk inte skulle vara vägen till framgång. Jag minns inte hur jag fick den informationen, känns som den bara fanns där utan att någon berättade detta för mig:)

    Mitt problem har istället vara att få information om hur min partners helst uppnår orgasm. Det är ingen information de har kommunicerat till mig utan helt varit upp till mig att lista ut och det har tagit mer eller mindre lång tid att lista ut på egen hand.

    Har du berättat för dessa 40 killar hur du vill ha det? Annars får du faktiskt ta på dig en del av skulden själv.

  • Kbgt26dg

    Nu har inte jag legat med så många killar men min erfarenhet (särskilt i Stockholm) är att de flesta killar mer än gärna går ner på en, framför allt under förspelet.

  • Anonym (Oprioriterad)

    Självklart är jag öppen och tydlig med hur jag vill bli tillfredställd, likväl som jag frågar killen vad han gillar.

    Har både rabbit och vibrerande ägg som med fördel kan användas under sexet.

    Alla utom en har rynkat på näsan och verkar nästan känna sig hotade av leksaker.

    Jag upprepar; detta är helt vanliga män. Ingen har varit elak eller ego utanför sovrummet innan vi hoppat i säng. Det enda de har gemensamt är att de har en kuk och då jag är hetero vill jag inte vara med en tjej.

    Att ligga och tillfredsställa mig själv efter att mannen kommit medan han frånvarande smeker mina bröst eller på sin höjd slickar min bröstvårta gör att jag inte har nån lust att ligga med män längre, det ger mig absolut ingenting.

  • Anonym (Oprioriterad)

    Skulle vara intressant att höra tjejers åsikter oxå. Inte bara män som hävdar att de är sååå omtänksamma i sängen.

  • Anonym (Oprioriterad)

    Ni som säger att jag väljer fel män att ligga med, hur tusan ska jag veta innan? Ni får gärna delge vad som kännetecknar en man som bryr sig om en kvinnas njutning.

  • PeterGB3G
    Anonym (Oprioriterad) skrev 2017-03-28 11:43:22 följande:

    Det är lustigt, alla män i denna tråd som sätter kvinnans njutning först. Slickar och köper vibratorer till era kvinnor, finns ni i verkligheten?


    Tror att männen i tråden har en sak gemensamt och det är ett stort intresse för sex. Annars skulle vi inte sitta här och diskutera det med okända människor.

    Jag sätter inte kvinnan först eller i centrum, utan sexet och upplevelsen. Kanske till och med kan säga att jag sätter mig själv mer i centrum. Jag tänder på den kvinnliga kroppen och knullar för att jag är kåt och sugen.

    Utifrån svaren i tråden tror jag alla män här är normala, duktiga, går till jobbet och undviker att felparkera. Men vi gillar sex, kvinnor och att knulla.

    Dina män verkar lite mesiga, säkert duktiga på jobbet och allting med gillar dom verkligen sex?

    Provat nästa gång att kolla efter en man som verkar gilla sex och tänder på dig. Varför inte en "bad boy"? Chansen till bättre sex är bättre.

    Checklista:

    1. En fysisk man. Måste inte vara muskulös men en man som gillar sin egen kropp och låter den ta viss plats.

    2. En man med klar blick som tittar på dig. Ser dig i ögonen och ler. Tittar på din kropp. Du ska märka att han kollar in dina tuttar när ni är på ett cafe tex.

    3. Han tar på dig med en gång. Tar dina händer som ligger på cafebordet. Lägger lätt handen på din rygg när ni ska gå.

    Nu menar jag inte nån creepy dreglande sexdåre, utan en man som gör detta lekfullt för att han vill, det känns kul.

    Sammanfattning: Du kommer märka innan ni hamnar i sängen om det är rätt. Läs av hans fysik och därmed sexintresse för dig tidigare.
    "Jag förväntar mig inte att du ska hålla med, inte ens att du ska förstå"
Svar på tråden Män, väljer ni bort tjejer som behöver mer stimulans än bara kuken för att komma?