• hasjoh

    vad ska jag göra för att väcka lusten hos min fru.

    Vi är ett par 35-40 år som träffades i sena tonåren och har sedan dess hållit ihop och älskat varandra. Vårt sexliv var naturligtvis bra ibörjan men avtog redan efter någor år "naturligt". Jag har väl alltid varit den som haft störst lust och tänker ofta på sex. Men efter vårt andra barn försvann sexet nästan helt. Sedan har vi pratat om det vid olika tillfällen. Hon hade ganska mycket stress både i jobb och hemma. De är nu borta då jag är hemma en hel del och sköter mycket jobb i hemmet. Älskar henne tycker hon är underbar men önskar jag kunde väcka hennes lust. Dom gånger vi pratat om sex så säger hon bara att hon inte känner något. Hon har inte heller njutit något med andra killar hon haft. Detta börjar sätta spår i mitt eget psyke. Jag vill ju vara en bra älskare och få henne att njuta.

  • Svar på tråden vad ska jag göra för att väcka lusten hos min fru.
  • Anonym (37 år)

    Jag blir lite ledsen när jag läser detta, Jag är gift och tillsammans med samma man i 15 år, vi har 4 barn och vi har ett bra sexlix och det är så jäkla viktigt. Den närheten man får genom sex är otroligt viktig i relationen, man ger sina innersta känslor och lust till den viktigast människan i sitt liv. 
    Du måste sätta dig ner och verkligen prata med din fru, förklara varför du vill ha sex och berätta att du saknar henne, du är säkert både frustrerad och ledsen. Hade min man sagt detta till mig hade jag gjort allt för att få relation att fungera. Jag kan tänka mig att när ena partern blir ofrivilligt sexlös så söker man sig till annat och det är inte så konstigt...

  • hasjoh
    Anonym (Tråkigt) skrev 2017-03-29 14:32:43 följande:

    Hur mycket sex har ni haft det senaste året t.ex.? Har hon aldrig fått orgasm med dig? På egen hand? Med andra?


    Senaste året ca 12-17 ggr. Nej hon har tyvärr aldrig fått orgasm med Meg eller med någon annan kille. Hon gillar inte att ta på sig själv.
  • Anonym (OST)
    hasjoh skrev 2017-03-29 14:42:51 följande:
    Senaste året ca 12-17 ggr. Nej hon har tyvärr aldrig fått orgasm med Meg eller med någon annan kille. Hon gillar inte att ta på sig själv.
    Då knullar du mer än jag gör med min fru, klaga inte. Jag trodde det var noll gånger.
  • Anonym (OST)
    Anonym (37 år) skrev 2017-03-29 14:39:18 följande:

    Jag blir lite ledsen när jag läser detta, Jag är gift och tillsammans med samma man i 15 år, vi har 4 barn och vi har ett bra sexlix och det är så jäkla viktigt. Den närheten man får genom sex är otroligt viktig i relationen, man ger sina innersta känslor och lust till den viktigast människan i sitt liv. 
    Du måste sätta dig ner och verkligen prata med din fru, förklara varför du vill ha sex och berätta att du saknar henne, du är säkert både frustrerad och ledsen. Hade min man sagt detta till mig hade jag gjort allt för att få relation att fungera. Jag kan tänka mig att när ena partern blir ofrivilligt sexlös så söker man sig till annat och det är inte så konstigt...


    Men nu vill du ha sex, om du inte velat, tror jag inte du tänkt så.
  • Anders 386
    Anonym (37 år) skrev 2017-03-29 14:39:18 följande:

    ........
    Du måste sätta dig ner och verkligen prata med din fru, förklara varför du vill ha sex och berätta att du saknar henne, du är säkert både frustrerad och ledsen. Hade min man sagt detta till mig hade jag gjort allt för att få relation att fungera. Jag kan tänka mig att när ena partern blir ofrivilligt sexlös så söker man sig till annat och det är inte så konstigt...


    Och vad hjälper det att förklara? Det är lust som saknas, det handlar inte om logiska och rationella beslut. Man får inte sexlust för att man vill ha sexlust. 
    Det är känslor det handlar om, antingen har man det eller så har man det inte. Tyvärr. Rynkar på näsan
  • Anonym (37 år)
    hasjoh skrev 2017-03-29 14:42:51 följande:
    Senaste året ca 12-17 ggr. Nej hon har tyvärr aldrig fått orgasm med Meg eller med någon annan kille. Hon gillar inte att ta på sig själv.
    Hon skulle behöva upptäcka sin egen sexualitet, om hon inte kan få orgasm är det något som är knas, både fysisk och psykiskt... om hon skulle upptäcka hur grymt det är så skulle hon inte bara "ställa upp"
  • Anonym (Tråkigt)
    hasjoh skrev 2017-03-29 14:42:51 följande:
    Senaste året ca 12-17 ggr. Nej hon har tyvärr aldrig fått orgasm med Meg eller med någon annan kille. Hon gillar inte att ta på sig själv.
    Ok, alltid något. Vi har kanske haft det dubbla, men i vårt fall går det också för henne, kanske hälften av gångerna.
  • Anonym (Karl)
    Anonym (37 år) skrev 2017-03-29 14:48:57 följande:
    Hon skulle behöva upptäcka sin egen sexualitet, om hon inte kan få orgasm är det något som är knas, både fysisk och psykiskt... om hon skulle upptäcka hur grymt det är så skulle hon inte bara "ställa upp"
    Eller hon bryr sig inte eftersom hon inte är kåt...
    Och då missar hon ju faktiskt ingenting utan kan lägga energin på annat. 

    Men såklart en riktig nitlott för en sextörstig partner. 
  • Anonym (L)

    Men alltså, om sexet är bra så vill man ha mer. Vem skulle inte vilja få en bergodalbane-kick av att ha extremt njutbart sex med en riktig fräsch och lagom vältränad man som älskar en? För det antar jag att du är ts, att du inte är som de flesta män över 30 i min omgivning, med kagge och trist stil? Utseende spelar jättestor roll för kvinnor, tro inget annat. Att partnern inte har blivit liknöjd och tar en för given, att han vill att jag tänder på honom är viktigt.

    Jag tycker ju att lust föder lust och är sexet lyhört och upphetsande lössläppt med en man som tar hand om sig så går jag igång, och det även efter 23 år tillsammans. Tiden har istället gjort det bättre, han vet precis vad som gör mig som mest upphetsad och prövar gärna nya saker han kommer på eller som jag föreslår.

  • Anonym (q)

    om hon inte haft mer lust eller känt mer med andra killar heller så är hon kanske en av de personer som är mer åt det asexuella hållet och då kommer hon ju knappast kunna ändra på sig? 
    Ni har varit tillsammans så länge, det här måste du ju ha märkt redan typ första halvåret? 

  • Anonym (L)

    Kan ju tillägga att ett strålande sexliv inte är allt, om man inte har det så kanske det får större proportioner än det egentligen förtjänar. I mitt fall så finns det inte så mycket mer än sexet och barnen som håller ihop förhållandet om jag är ärlig, det känns inte 100.

  • Anonym (Vibb)

    Köp en vibrerande liten leksak med betoning på liten och smidig. Inte ovanligt att det kan vara svårt för en kvinna att nå orgasm. Men det kanske är ett "no-no"?? Annars är stress och mycket runt omkring en lustdödare för att inte glömma trötthet eller invanda vanor, rutiner och mönster i vardagen. Du kan påverka, men högst troligt inte förändra...inte om du inte får med din partner på spår. Men jag skulle verkligen prata om det på djupet.

Svar på tråden vad ska jag göra för att väcka lusten hos min fru.