Inlägg från: mammaochblivandemamma |Visa alla inlägg
  • mammaochblivandemamma

    En tråd för alla med bf dec -17

    Tänkte kolla om det finns någon mer här med bf i december som vill följas åt i resan mot förlossning. Detta är vårt andra barn, har ett barn som är född i februari 2016. Plussade i fredags så är nu i vecka 6 (5+4).

    Men lika nervös och orolig som vid förra graviditeten.

    Kunde va kul om någon i samma situation eller iallafall med bf i december ville haka på och följas åt.

  • Svar på tråden En tråd för alla med bf dec -17
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 10:42:25 följande:

    Grattis till er med! :) första barnet, så spännande men är endå så otroligt nojjig att allt inte skulle stå rätt till men de hör vel till :D


    Tack:)

    Precis det hör till att va nojjig och orolig men är nog ändå lite mer när det gäller första barnet, då vet man inte alls vad som väntar. Nu vet jag liiiite vad som väntar men ingen graviditet är den andra lik så är det också. Men så spännande:) Har ni försökt länge?
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 10:49:48 följande:

    Vi försökte i 4 månader, nidå? :) ja men skönt att lite veta vad som händer :)


    Då gick det ju rätt så fort för er :D Nu har vi försökt sen vår son föddes i februari förra året, allt började fungera i maj så nästan 1 år har vi försökt. Med sonen blev jag gravid på första försöket:)
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 10:55:57 följande:

    Ojj, ja kan tänka mej det blir lite halvjobbigt då de tar lite längre ! Men skönt att de äntligen finns en liten krabat där inne ;)


    Ja det började kännas väldigt hopplöst faktiskt med alla "misslyckade försök" men en sån lättnad när pluset äntligen kom i fredags. På vår 3-årsdag dessutom så det gjorde det hela ännu mer speciellt och roligt;) när ska ni berätta för nära och kära om ert lilla mirakel då? (Om ni inte redan gjort det förstås:P)
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 11:16:48 följande:

    Ja men de kan ja tänka mej! :/ åå så passande :)) vi har redan berättat för allra närmaste familjen, oberoende hur de hela går känns de roligt att få dela allt me dom närmaste :) nidå? :)


    Haha ja det va lite extra kul när det inföll samma dag :)) vi har berättat för min mans föräldrar men ingen mer. Ska vänta med att berätta för andra tills första ultraljudet är gjort så det känns lite säkrare:) ska försöka dölja det men svårt då jag redan svullnat upp och verkligen ser gravid ut men får ha överdrivet stora och pösiga kläder på mig när vi träffar de anhöriga som ännu inte vet ;)
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 11:23:43 följande:

    Jag använder redan mamma jeans oxå av vad jag är svullen, så vet hur de känns att dölja magen :D jag bor i finland så kanske lite annorlunda här mot vad de är i sverige, men vi har första mvc i v9 då är det bara lite disskusion på shemat sen mot v 12 är det ultra :)


    Får också snart börja med mammabyxor då vanliga jeans sitter åt och gör väldigt ont. Inte lätt att dölja men lite spännande på ett sett också att se om man lyckas dölja ;) ja då är det lite skillnad. Här har vi besök på kvh för inskrivning i v 15. Och antingen kub eller dateringsultraljud i v 12-14, så olika beroende på var man bor:D lääängtar så till v 12 när vi får tid för ultraljud :)
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 11:48:07 följande:

    Ja de skiljer nog sej en hel del då :) jaa längtar så å få se på den lilla pysen :)


    Precis det gör ju det:) ska bli kul att se den lill* där inne. Vill ni ta reda på vilket kön det är om det är möjligt (alla barn är inte medgörliga och vill inte alltid visa) :D ?
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 11:57:07 följande:

    Sambon vill så gärna göra de, men jag skulle gärna se de som en överraskning, fast de lättare ju om man inte vill köpa allt unisex :) hur har ni tänkt göra? :)


    Precis det underlättar att veta om man typ hittar en urgullig klänning men sen visar det sig att det är en pojk. Inget fel att ha klänning på en pojk men kanske inte det vanligaste ;) vi tar nog reda på det om det är möjligt. Med sonen gick det inte då han inte ville samarbeta den dagen. Men jag var nästan helt säker på att det var en pojk under nästan hela graviditeten :D
  • mammaochblivandemamma
    prnilla skrev 2017-04-18 12:28:26 följande:

    Tror nog vi åxå kommer göra det imån av möjlighet då sambon så gärna vill :) å visst skulle de va kul att lite seriösare kunna fundera på namn och sånt :)


    Exakt det är så om man vill kunna förbereda lite mer. Sen finns det också de som inte behöver kunna planera och förbereda utan ta det som det kommer. Alla är helt olika :D jag och min man vill också kunna förbereda lite mer vi är såna :P
Svar på tråden En tråd för alla med bf dec -17