• Fiia91

    Gravid kring GBG med BF dec-17

    Hej allihopa!

    Är en tjej som bor strax utanför Göteborg och tycker det vore kul om fler härifrån skulle vilja prata, ge tips och råd samt kanske ses i framtiden :)

    Jag plussade 13 april med en oväntad men välkomnande graviditet :) vi blev bra chockade men är nu riktigt glada :)

    Hoppas vi blir några stycken så det blir en härlig grupp mammor! :)

  • Svar på tråden Gravid kring GBG med BF dec-17
  • Fiia91

    Åh men va bra!! :)

    Hur mår du hittills? Några symtom som blivit mer extrema? :)

    Själv har jag mått fruktansvärt illa sen en vecka tillbaka, vissa dagar bara växer allt i munnen på mig :( jag har varit otroligt trött vissa dagar och även yr och dåsig. Mådde inte alls såhär när jag väntade pojken. Med honom fick jag fruktansvärd foglossning redan från v.8 men nu känner jag inte av den och ska enligt kalendern vara i snart v.10, trodde absolut den skulle komma tillbaka direkt! :o

  • November2017

    Gravid 37-åring med första barnet! Finns det någon mer i min ålder? Beräknat slutet av november/början av december!

  • Johannaaa91

    Hej!

    Det finns en liknande tråd med Gbg och bf december, vi tänkte starta en Facebook grupp så det blir lite enklare med kontakt håll utkik!

  • Fiia91
    Johannaaa91 skrev 2017-04-30 08:48:22 följande:

    Hej!

    Det finns en liknande tråd med Gbg och bf december, vi tänkte starta en Facebook grupp så det blir lite enklare med kontakt håll utkik!


    Hej! Har skrivit där och jag har frågat om jag ska fixa grupp men inte fått svar :) ska se om ni kanske svarat nu dock hehe
  • Fiia91
    OliversMamma skrev 2017-04-28 08:14:14 följande:

    Okej :)

    Ja det var en normal graviditet hittills iaf sa dom :) hoppas allt går bra för dig också :)


    Välkommen in i gruppen: Lucia 2017 Göteborg :)
  • Nykär15
    November2017 skrev 2017-04-30 11:37:02 följande:

    Kul! Jag väntar att gå med till vecka 14 då jag vet att allt är ok med mitt lilla pyre.


    Samma här Glad


    Ska på första VUL på torsdag, så duktigt nervös nu...är då i v 8+1. Men vill ändå fram till efter 13 fullgångna innan jag blir lite mer offentlig och går med i grupper. 


    Vilken vecka är du i nu? Du är väl ett par veckor längre gången än mig gissar jag då om du ska ha slutet nov/början dec. 

  • November2017
    Nykär15 skrev 2017-05-02 10:58:02 följande:

    Samma här 

    Ska på första VUL på torsdag, så duktigt nervös nu...är då i v 8+1. Men vill ändå fram till efter 13 fullgångna innan jag blir lite mer offentlig och går med i grupper. 

    Vilken vecka är du i nu? Du är väl ett par veckor längre gången än mig gissar jag då om du ska ha slutet nov/början dec. 


    Jag är i vecka 11 nu innan daterat med ul. Ska ta blodprover på fredag (usch) för KUB mm och sen ultraljud den 16 maj. Så nervös man är!! Hur mår du?
  • Frökenolson
    November2017 skrev 2017-04-29 21:25:10 följande:

    Gravid 37-åring med första barnet! Finns det någon mer i min ålder? Beräknat slutet av november/början av december!


    Jag är 34 år och väntar andra barnet :)
  • Nykär15
    November2017 skrev 2017-05-02 16:00:11 följande:

    Jag är i vecka 11 nu innan daterat med ul. Ska ta blodprover på fredag (usch) för KUB mm och sen ultraljud den 16 maj. Så nervös man är!! Hur mår du?


    Hua...ja läskigt. Bara ordet kub får det att rysa i kroppen...

    Jag mår illa, är trött och brösten är känsliga och ömma. Äter Postafen för att må bättre, då funkar dagarna lite bättre.

    Hur mår du?
  • November2017
    Nykär15 skrev 2017-05-02 19:40:04 följande:

    Hua...ja läskigt. Bara ordet kub får det att rysa i kroppen...

    Jag mår illa, är trött och brösten är känsliga och ömma. Äter Postafen för att må bättre, då funkar dagarna lite bättre.

    Hur mår du?


    Jag mår toppen! Lite illamående till och från och haft/har kanske ett humör from hell! Men i övrigt så glömmer jag typ bort att jag är gravid förutom tighta byxor och andfåddheten. Träna är ju bara att glömma! Blir långa promenader nu istället.
  • November2017
    November2017 skrev 2017-05-02 21:50:04 följande:

    Jag mår toppen! Lite illamående till och från och haft/har kanske ett humör from hell! Men i övrigt så glömmer jag typ bort att jag är gravid förutom tighta byxor och andfåddheten. Träna är ju bara att glömma! Blir långa promenader nu istället.


    Men såklart VÄLDIGT orolig, rädd och nervös. Håller tummar och tår för att allt ska gå bra
  • Nykär15
    November2017 skrev 2017-05-02 21:50:04 följande:
    Jag mår toppen! Lite illamående till och från och haft/har kanske ett humör from hell! Men i övrigt så glömmer jag typ bort att jag är gravid förutom tighta byxor och andfåddheten. Träna är ju bara att glömma! Blir långa promenader nu istället.

    Åh det låter ju toppenskönt! Jag blir ännu tröttare än innan av Postafen...sen när jag är inskriven ska jag se om BM kan skriva ut Lergigan ist. Ska bara förbi i morgon först...hjälp.


    Det kommer gå bra för er Hjärta

Svar på tråden Gravid kring GBG med BF dec-17