• Anonym (snart lämnad)

    Han tänker lämna mig

    Igår berättade min man att han funderar på att lämna mig. För mig var det som en blixt från klar himmel. Visst har förhållandet inte varit tipptopp på sistone, vi är båda trötta med två små barn, 8 mån resp 3 år. Han har tydligen gått och funderat på detta länge, några månader eller kanske t o m ett halvår, men glömde visst att prata med mig om det. Så han har i lugn och ro fått bearbeta detta medan jag får det släppt som en bomb i huvudet.

    Till historien för att jag var otrogen för ca 6 år sedan. Jag var ärlig om det direkt och var den som tyckte att vi skulle bryta upp då för att det skulle vara för svårt att gå vidare och komma över det. Han bönade och bad att jag skulle stanna och lovade dyrt och heligt att han skulle kunna förlåta mig, helt. Ett bröllop, ett nybyggt hus och två barn senare kom han på att nej, han kan nog inte släppa det förresten.

    Snyggt, så allt är mitt fel. Men när jag vrålar av förtvivlan säger han till mig att jag ska hata honom. Så han får leka martyr dessutom. Och sedan kryper det fram att det var någon på jobbet han "har pratat mycket med" som har gått igenom samma sak. Hon har alltså fått veta ett tag att vi kanske ska skiljas, men att jag får veta det är tydligen inte så bråttom.

    Så nu vill väl han antagligen kunna satsa på henne och ville sköta det "snyggt" (till skillnad från mig som var otrogen), så att allt bara är mitt fel. Skönt för honom.

    Så här sitter jag, som för två dagar sedan hade allt jag någonsin har önskat mig i mitt liv. Världens bästa man, två underbara barn, ett hus som vi byggt precis som vi vill ha det, bra jobb och ekonomi osv. Nu är jag snart ensamstående och kommer väl ha råd med någon liten 2:a i något obehagligt område. Jag har varit tillsammans med honom i halva mitt liv. Jag var ingenting innan honom. Hur ska jag klara mig igenom detta? Hade han lämnat mig för 6 år sedan hade jag kunnat ta mitt liv och så var det inget mer med det. Men nu har jag två barn jag måste vara en bra mamma för. Och så måste jag missa halva deras liv. FAAAAN!!!!

  • Svar på tråden Han tänker lämna mig
  • Anonym (Jonas)

    "Världens bästa man"

    Och ändå är du otrogen. En otrohet är något som sitter kvar. Bara för att en person säger att han/hon förlåter sin partner så innebär det inte att det glöms bort.

  • Anonym (snart lämnad)
    Anonym (Jonas) skrev 2017-04-29 12:36:20 följande:

    "Världens bästa man"

    Och ändå är du otrogen. En otrohet är något som sitter kvar. Bara för att en person säger att han/hon förlåter sin partner så innebär det inte att det glöms bort.


    Ja, jag sa inte att jag är världens bästa fru. Att det inte glöms bort fattar jag. Att det ska vara skälet till uppbrott 6 år senare, men inte direkt är det jag inte riktigt förstår.
  • Anonym (Hej)

    Tycker inte synd om dig. DU var otrogen och HAN bönade och bad DIG om att fortsätta er relation.

    TILLSLUT han han insett att han inte kan gå vidare.

    Varför i det hela är det synd om Dig...

  • Anonym (snart lämnad)
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-29 18:18:01 följande:

    Tycker inte synd om dig. DU var otrogen och HAN bönade och bad DIG om att fortsätta er relation.

    TILLSLUT han han insett att han inte kan gå vidare.

    Varför i det hela är det synd om Dig...


    Jag vet att jag var en skit. Han visste också vad jag hade gjort, men valde ändå att sätta två barn till världen. Du kan väl iaf se deras oskuld i detta? Förtjänar de inte att man iaf försöker hålla ihop om inte relationen är destruktiv på något vis? Eller iaf ett uppbrott under så snygga och smidiga former som möjligt?
  • Anonym (Mina)
    Anonym (snart lämnad) skrev 2017-04-29 22:02:21 följande:
    Jag vet att jag var en skit. Han visste också vad jag hade gjort, men valde ändå att sätta två barn till världen. Du kan väl iaf se deras oskuld i detta? Förtjänar de inte att man iaf försöker hålla ihop om inte relationen är destruktiv på något vis? Eller iaf ett uppbrott under så snygga och smidiga former som möjligt?

    Jag tycker inte att du ska fortsätta att anklaga dig själv för otroheten. Det var trots allt 6 år sedan, och uppenbarligen var han villig att förlåta just då. Det var hans eget val!

    Tyvärr tycker jag att det låter alldeles för suspekt att komma dragandes med otroheten som skäl för uppbrott 6 år senare. Ni har dessutom skaffat två barn under den tiden så han måste ansett att han vågade skaffa familj med dig trots det som hänt. Nej, det låter snarare som att han använder sig av din otrohet för att han ska kunna gå med gott samvete. Verkar alltid lättare att skylla uppbrottet på någon annan. 

    Det låter tyvärr som att någon annan är inblandad i det hela. Mitt ex betedde sig likadant när han kärade ner sig i en kollega. Han kom med påstående och lögner om att separationen var p.g.a mig, och drog upp saker som hänt flera år tillbaka. I efterhand så erkände han vad den riktiga orsaken var. Men det var först när han ångrat sig och ville komma tillbaka som jag fick veta sanningen.


    Även om det inte är mycket till tröst så är det din man som är en idiot. Det finns möjlighet att han ångrar sig senare, men tänk då verkligen efter om du vill ha en man som kanske använder din otrohet som orsak vid alla tillfällen han vill lämna. 


     

  • Anonym (***))
    Anonym (Hej) skrev 2017-04-29 18:18:01 följande:

    Tycker inte synd om dig. DU var otrogen och HAN bönade och bad DIG om att fortsätta er relation.

    TILLSLUT han han insett att han inte kan gå vidare.

    Varför i det hela är det synd om Dig...



    Fast  så är det ju inte. Han kom på att han inte kunde gå vidare när han träffat en annan...
    Man har lika mycket ansvar för en relation vare sig man är otrogen eller bedragen. Att bli bedragen ger inga frikort. Han valde att stanna. Att 6 år senare skylla på otroheten är lågt.
  • Anonym (snart lämnad)
    Anonym (Mina) skrev 2017-04-30 20:46:06 följande:

    Jag tycker inte att du ska fortsätta att anklaga dig själv för otroheten. Det var trots allt 6 år sedan, och uppenbarligen var han villig att förlåta just då. Det var hans eget val!

    Tyvärr tycker jag att det låter alldeles för suspekt att komma dragandes med otroheten som skäl för uppbrott 6 år senare. Ni har dessutom skaffat två barn under den tiden så han måste ansett att han vågade skaffa familj med dig trots det som hänt. Nej, det låter snarare som att han använder sig av din otrohet för att han ska kunna gå med gott samvete. Verkar alltid lättare att skylla uppbrottet på någon annan. 

    Det låter tyvärr som att någon annan är inblandad i det hela. Mitt ex betedde sig likadant när han kärade ner sig i en kollega. Han kom med påstående och lögner om att separationen var p.g.a mig, och drog upp saker som hänt flera år tillbaka. I efterhand så erkände han vad den riktiga orsaken var. Men det var först när han ångrat sig och ville komma tillbaka som jag fick veta sanningen.

    Även om det inte är mycket till tröst så är det din man som är en idiot. Det finns möjlighet att han ångrar sig senare, men tänk då verkligen efter om du vill ha en man som kanske använder din otrohet som orsak vid alla tillfällen han vill lämna. 

     


    Ja, ju mer vi pratar desto mer uppenbart är det att hon är orsaken till att han vill lämna så plötsligt. Tror inte det var en medveten lögn från hans sida, men han vill att min otrohet ska vara orsaken och har därför intalat sig själv det. Men eftersom jag gått igenom samma känsloresa kan jag ganska enkelt läsa av honom och han har nog mer och mer kommit till insikt med vad han känner och varför han gör som han gör. Han är inte en idiot, men har hanterat det här på ett idiotiskt sätt. Men han verkar vara beredd att ta sitt ansvar och göra det på rätt sätt, att försöka med mig innan han ger upp allt. Jag vet att där finns något och jag ska se till att vi hittar det. Är vi nära varandra och pratar och förstår varandra kommer känslorna tillbaka, jag vill verkligen tro det.
  • Anonym (snart lämnad)

    Ni hade rätt. Han är en idiot och jag är naiv. Det har visst hänt grejer mellan dem. De har nog inte legat med varandra - för att tillfälle inte funnits och HON hade inte velat det. Men vad vet jag, han ljuger bara om allt. Jag ska iaf åka och träffa henne strax. Kanske hon kan vara uppriktig mot mig åtminstone.

  • Cl4udio
    Anonym (snart lämnad) skrev 2017-05-01 11:39:22 följande:

    Ni hade rätt. Han är en idiot och jag är naiv. Det har visst hänt grejer mellan dem. De har nog inte legat med varandra - för att tillfälle inte funnits och HON hade inte velat det. Men vad vet jag, han ljuger bara om allt. Jag ska iaf åka och träffa henne strax. Kanske hon kan vara uppriktig mot mig åtminstone.


    bra idée! låt oss veta utfallet och försök lyssna henne o vad hon har att säga utan att angripa 
Svar på tråden Han tänker lämna mig