Inlägg från: ph8205 |Visa alla inlägg
  • ph8205

    Någon som gjort IVF och är gravid med tvillingar?

    Vi har gjort IVF och lyckades på tredje försöket ???? Vårt första försöket som gick "hela vägen" om man säger så, första omgången så fick jag inte tillräckligt många äggblåsor för att göra äggplock och andra gjorde vi äggplock med ett befruktat ägg som resultat men det delade sig oregelbundet så det blev ingen återföring. Men 3:e gången gick det vägen plus att de för att öka chansen att något skulle fästa satte tillbaka 2st fina 3 dagars embryon och båda tog sig!

    Vi är enormt glada och har BF 30:e november.

    Vi har en liten dam på 5år sen tidigare och hon kommer bli överlycklig när hon får veta ? (vi väntar med att berätta det till v.12+0)

  • Svar på tråden Någon som gjort IVF och är gravid med tvillingar?
  • ph8205

    Hej!

    Ja vad kul med någon i samma sits!

    Satte ni också in 2st embryon eller delade sig ert på "vanligt" sätt?

  • ph8205

    Vår dotter blev till utan hjälp, har för mig att hon blev till efter 3-4 försök så därför kändes det extra jobbigt när det inte alls fungerade igen.

    Hur mår du?

    Jag är galet trött hela tiden och enormt svullen över magen tror många i vår närhet redan har gissat att vi är gravida eftersom det är en del som vet vad vi gjort (ivf) även om den riktiga magen dröjer

  • ph8205
    SaraT81 skrev 2017-05-15 13:02:13 följande:

    Missade helt att berätta... Kanske tog ett litet tag att smälta! Men det blev så att på VUL så hittade läkaren två små embryon i magen. Som sagt svårt att smälta men så otroligt glada!


    Åh va kul!! Grattis! Ja det tar lite tid att smälta

    Vi gjorde vul i v.7+6 och fick reda på att det var 2st. Nu längtar jag bara efter nästa ul vid kub-testet som jag ska göra nästa vecka o så till på fredag då jag gått 12 fulla veckor!
  • ph8205
    qwerty2 skrev 2017-05-22 23:44:47 följande:

    Hej, hoppar in lite här????. Vi är på våran tredje ivf och fick sätta in två denna ggn. Inget har tagit sig tidigare. (2 ET och 1 FET).

    Är på rd+2.. har testdag den 2/6. Men jag är en sån tjuvtestare så tänkte testa på morsdag????. Hade varit kul om båda hade tagit sig????


    Hej!

    Håller tummarna för att ni får ett positivt resultat på söndag!

    Så kände vi med, drömde ju att ett ägg skulle fästa o så gjorde båda det!
Svar på tråden Någon som gjort IVF och är gravid med tvillingar?