• Anonym (Ålder bara en siffra)

    Har du prövat att dejta (och ha sex) med en äldre man eller kvinna?

    Det är många som dejtar någon som är 2-3 år äldre än dom själva men inte alltid så mycket mer. Om du säger ja, berätta mer i en kommentar - är så nyfiken vad som är skillnaden :) 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du prövat att dejta (och ha sex) med en äldre man eller kvinna?
  • Anonym (Tjej25)

    Lever med en man som är 10 år äldre än mig. Största skillnaden är väl att han är manligare än vad jag upplever att killarna i min egna ålder är.

  • Anonym (AnonymTjej)

    Har bara dejtat 20-30 år äldre sen jag var 20. Är 32 idag och dejtar en som är 59. Säger som ovanstående att de är manliga, mogna och sexuellt erfarna dessutom fräscha för just åldern. Att det har blivit just så Stor åldersskillnad är bara slumpen.

  • Anonym (Jag)

    Maken är 10 år äldre, varit gifta i många år. Tycker inte att det är någon skillnad.

  • Anonym (Lång Man)

    När jag var 25 så hade dejtade jag en 20 år äldre kvinna. Underbar erfarenhet!

    Nu är jag själv 48.

  • SteveMcQueen
    Anonym (AnonymTjej) skrev 2017-05-11 15:45:20 följande:

    Har bara dejtat 20-30 år äldre sen jag var 20. Är 32 idag och dejtar en som är 59. Säger som ovanstående att de är manliga, mogna och sexuellt erfarna dessutom fräscha för just åldern. Att det har blivit just så Stor åldersskillnad är bara slumpen.


    Många killar är väldigt omogna i unga år och kan förstå att du väljer äldre män för deras kunskaper och livserfarenhet.

    Finns många pinsamma killar i 30-årsåldern som tror att tjejer tänder på solariebränna och en ny BMW.
  • Anonym (Lamkött...)

    Jag har inte hamnat där, men har haft chansen om jag hade velat. Som 28-åring var det två kvinnliga kollegor och min dåvarande kvinnliga chef som alla vid olika tillfällen lät mig förstå att jag fick dem i säng när jag ville. De var då 47-57 år gamla. Givetvis var jag smickrad av uppmärksamheten, men jag var förlovad och trogen så det blev inget.

  • Anonym (Henna (kvinna))

    Har haft flera förhållanden med både mkt äldre och mkt yngre män, som mest ca 20 års skillnad år båda hållen. Den äldsta man jag varit med (han 62, jag 42) var en av de mest erotiska upplevelserna nånsin. Att våga ge sig hän när man inte har den (i konventionell mening) perfekta kroppen längre, det är stort och modigt. Kan efter det tycka att släta unga kroppar verkar lite... utslätade. Jag lever nu i ett fint förhållande med en 19 år yngre man. Men han är 47 så han är inte helt slät ?????

  • Anonym (Kvinna48)
    Anonym (Henna (kvinna)) skrev 2017-05-11 22:13:58 följande:

    Har haft flera förhållanden med både mkt äldre och mkt yngre män, som mest ca 20 års skillnad år båda hållen. Den äldsta man jag varit med (han 62, jag 42) var en av de mest erotiska upplevelserna nånsin. Att våga ge sig hän när man inte har den (i konventionell mening) perfekta kroppen längre, det är stort och modigt. Kan efter det tycka att släta unga kroppar verkar lite... utslätade. Jag lever nu i ett fint förhållande med en 19 år yngre man. Men han är 47 så han är inte helt slät ?????


    Intressant. Har också goda erfarenheter av äldre män när jag var kring 30. Tyckte också att de var avslappnade och trygga i sina åldrande kroppar. Men nu när jag närmar mig 50 verkar jag dra till mig de yngre männen. Lever också i en fin relation med en 15 år yngre man, fast med skillnaden att jag bekymrar mig för framtiden, kroppens förfall och våra olika skeden i livet. Tänk om han en dag vill ha barn? Eller tycker jag blir för gammal och ful? Hur funkar det när jag gått i pension och han ska jobba 15 år till? Jag vet att man inte ska ta ut saker i förskott men vill ändå se detta som en livslång grej. Berätta gärna hur det funkar för er, Hanna.
Svar på tråden Har du prövat att dejta (och ha sex) med en äldre man eller kvinna?