• Sundancekid

    Gå över tid

    Ni som födde efter ni var beräknade, hur lång tid fick ni vänta?

    Har gått 5 dagar över och känner mig så himla ledsen, har inga känningar alls på att förlossningen ska starta! :(

    Är av någon anledning lite rädd för att behöva göra en igångsättning..

    Och alla från föräldragruppen har redan fött och återträffen är redan planerad.

    Känner mig så maktlös, vill bara gråta.

  • Svar på tråden Gå över tid
  • nokitus

    Ja fyyy det känner jag igen....första gången gick jag över 7 dagar, andra gången typ 10 dagar. Det suger som bara vad. Jäkla tråkigt att gå runt och vänta.

  • Mymlan1986

    Be din BM om en hinnsvepning. Jag fick två stycken och därefter drog värkarna igång, jag bad dom ta i hårt (var trött på att vara gravid :)
    Första fick jag 4 dagar innan fl och sista dagen innan fl. värkarna började 7 tummar efter den sista och dagen efter är bebisen född

  • Sundancekid
    nokitus skrev 2017-05-14 22:35:28 följande:

    Ja fyyy det känner jag igen....första gången gick jag över 7 dagar, andra gången typ 10 dagar. Det suger som bara vad. Jäkla tråkigt att gå runt och vänta.


    Usch vad jobbigt, nej det är verkligen tråkigt och kroppen börjar värka som sjutton, vill bara att det ska komma igång nu!
  • Sundancekid
    Mymlan1986 skrev 2017-05-14 22:49:21 följande:

    Be din BM om en hinnsvepning. Jag fick två stycken och därefter drog värkarna igång, jag bad dom ta i hårt (var trött på att vara gravid :)

    Första fick jag 4 dagar innan fl och sista dagen innan fl. värkarna började 7 tummar efter den sista och dagen efter är bebisen född


    Okej, ska dit imorgon så ska försöka komma ihåg att be om det! Tack för tipset!
  • 8295

    40+6 vaknade jag och sa "nu räcker det, nu ska han ut!". Undersökning hos bm på eftermiddan då jag upptäckte blod när jag skulle lämna urinprov. Hon gjorde en hinnsvepning då jag var öppen 1.5cm.

    Skulle till läkaren dagen efter för att diskutera lite tidigare igångsättning. Det sket sig som tur va!

    Värkarna började redan 30 min efter. Runt 14.30. 01.36 föddes han.

    När som helst händer det TS, härda!

  • Anonym (Förstår!)

    Jag är på BF +2 och jag är också helt uppgiven. Varit det redan nån vecka... Känner mig deprimerad och totalt sänkt! Är också rädd för att behöva bli igångsatt fast mest över att barnet ska dö där inne.... Samtidigt känner jag mig inte ens glad längre över att få barn utan känner bara tomhet och ånger över att jag ens blev gravid... Gråter mest hela dagarna och känner mig så fel bara.

  • Mormor2B

    Gick 11 dagar över tiden. Fick en hinnsvepning på fredagen och söndag kom värkarna igång.

  • karamellflickan

    Jag gick över en vecka med tvåan. Det kändes dock som två då första barnet föddes en vecka innan beräknat. När jag hade gått över fem dagar var jag inne på kontroll på mödravården och barnmorskan tyckte synd om mig och gjorde därför en hinnsvepning. Runt 27-28 timmar senare gick vattnet men inga värkar så jag fick bli igångsatt och då tig det fart ordentligt. Tre timmar efter de hade satt in droppet låg bebisen på mitt bröst

  • irrbloss_83

    Jag hade inga känningar alls, innan vattnet plötsligt gick med ett popp på förmiddagen dag 40+6. Sen är han född på natten :) 

    Hang in there! 

  • Anonym (mmm)

    jag gick över 15 dagar med första barnet. Fick gå på kontroller varannan dag sista veckan. När e upptäckte att vattenmängden började minska, blev det igångsättning.  (sen kom inte barnet ut förrän efter 48 timmar!)

  • Fröken W

    Känner igen mig otroligt mycket i det du skriver. Min dotter är snart 8 månader nu men när jag väntade henne så var det precis som för dig. Jag hade inga som helst känningar innan och var så less på slutet. En vecka efter bf började jag känna av typ mensvärk som kom och gick under kvällen. Inget som gjorde ont men jag vet att jag tänkte att jag nu kände något iaf men var helt säker på att det skulle sluta och säkert inte skulle betyda något. Men under natten tilltog det och övergick till värkar. På eftermiddagen på bf+8 åkte vi till förlossningen och på natten/morgonen på bf+9 föddes hon äntligen.

    Så även om du inte känner något så kan det helt plötsligt dra igång utan förvarning.

    Lycka till!

  • Misscaswell

    Jag vet hur det känns! Gick över med min första och var så himla rädd för igångsättning. Var beräknad den 11/9 och hade igångsättning inbokad den 26/9. På kvällen den 25/9 kom det igång av sig själv... Det var de längsta och tyngsta två veckorna i mitt liv, och jag känner så oerhört mycket med dig! Kram!

  • 8295
    karamellflickan skrev 2017-05-15 07:39:23 följande:

    Jag gick över en vecka med tvåan. Det kändes dock som två då första barnet föddes en vecka innan beräknat. När jag hade gått över fem dagar var jag inne på kontroll på mödravården och barnmorskan tyckte synd om mig och gjorde därför en hinnsvepning. Runt 27-28 timmar senare gick vattnet men inga värkar så jag fick bli igångsatt och då tig det fart ordentligt. Tre timmar efter de hade satt in droppet låg bebisen på mitt bröst


    Jag hade för mig att en igångsättning oftast tog längre genomsnittlig tid än spontan förlossning? ????
  • Sundancekid

    Tack allihopa, ni lyckades lugna ner mig!

    Idag hos bm visade det sig att jag hade högt blodtryck/puls så fick åka till förlossningen på koll.

    Och det visade sig att kroppen är så pass redo att det blir en igångsättning redan nu!

    Inte riktigt vad jag tänkt mig men ska iallafall bli kul att det äntligen ska komma igång! :D

  • 8295
    Sundancekid skrev 2017-05-15 13:29:32 följande:

    Tack allihopa, ni lyckades lugna ner mig!

    Idag hos bm visade det sig att jag hade högt blodtryck/puls så fick åka till förlossningen på koll.

    Och det visade sig att kroppen är så pass redo att det blir en igångsättning redan nu!

    Inte riktigt vad jag tänkt mig men ska iallafall bli kul att det äntligen ska komma igång! :D


    Lycka till, kämpa och härda ut!

    Snart har du din lilla hos dig<3
  • 8295
    Sundancekid skrev 2017-05-15 13:29:32 följande:

    Tack allihopa, ni lyckades lugna ner mig!

    Idag hos bm visade det sig att jag hade högt blodtryck/puls så fick åka till förlossningen på koll.

    Och det visade sig att kroppen är så pass redo att det blir en igångsättning redan nu!

    Inte riktigt vad jag tänkt mig men ska iallafall bli kul att det äntligen ska komma igång! :D


    Lycka till, kämpa och härda ut!

    Snart har du din lilla hos dig<3
Svar på tråden Gå över tid