Inlägg från: Anonym (Förbryllande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förbryllande)

    Varför blir det sandlåda av allt här på fl..

    Det går ju verkligen inte att skriva nånting här i dessa forum jag blir oerhört frustrerad. Jag skapade en tråd där jag ville spy galla över en väldigt nära väns familj, men blev anklagad både höger vänster. Otrevligheter. Jag blev kallad att vara utlänning och allt möjligt. Jag är inte så bra på svenska. Men till ämnet jag förstår inte varför man alltid blir så hett missförstådd här och anklagad? Eller ot! Om jag vill klaga över nån ska jag väl få göra det? Men tydligen inte, då kommer alla troll och härskar över hur dålig man är. Som den här vännen, vi är verkligen jättegoda vänner, bor nästan grannar, umgås med familjen, makarna jobbar ihop, men vi är inte nära vänner? Jag ändrar min historia osv. Ja man kommer ju på saker allt eftersom! Känns som det inte direkt flödar intelligens.

    Varför som sagt blir det sån sandlåda med så många elaka troll här?

  • Svar på tråden Varför blir det sandlåda av allt här på fl..
  • Anonym (Förbryllande)
    Fiona M skrev 2017-05-23 20:00:14 följande:

    Ville du få ut ngt konstruktivt av tråden eller bara gnälla av dig?

    I trådar av den senare kategorin spårar det oftare ut tycker jag, kanske för att folk skriver och ger råd som TS inte alls vill lyssna på.


    Bara gnälla av mig. Eller hur, varenda gång!
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Trött) skrev 2017-05-23 19:57:32 följande:

    Förstår dig och känner samma sak.

    Tråkigt att det finns de som har ett pockande behov av att sabotera för andra. Dessutom tycks man inte kunna anmäla och blocka dessa individer heller, så jag gissar att detta hänger lite på familjelivs moderatorer


    Ja det är så konstigt att de inte blir blockade. Kan ju hända att det hänger på dom. Varför har de såna behov av att sabotera för andra och ge råd man aldrig bett om..
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Öh) skrev 2017-05-23 20:28:45 följande:

    Off topic.

    Sen ts, är väl inte du den trevligaste i världen i din tråd?


    Som sagt här har vi det jag pratar om.. Suck
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Huh) skrev 2017-05-23 20:11:31 följande:

    Vad betyder "ot"?


    Of topic.
  • Anonym (Förbryllande)
    Noname00 skrev 2017-05-23 20:47:07 följande:

    Det skulle nog minska lite om man inte kunde kommentera annonymt, de skulle säkerligen leda till seriösare skapta trådar också.


    Ja det är sant det men finns måna oanonyma som är extrema
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (...) skrev 2017-05-24 01:02:04 följande:

    Eller när man startar en tråd så påstår genast flera att man skrivit en tråd redan om samma sak och länkar till någon annans tråd. Det har hänt mig flera ggr. Precis som om det bara finns en människa på hela fl som har samma åsikt. Så jävla ointelligenta!


    Ja men eller hur! Var är intelligens nivån?!? Som nu håller de på och mal om den andra tråden jag har, de är mobbare och inget annat. De trycker ner mig och har sig. Vilken sandlåda. Att de orkar. Men som vi sa, intelligens nivån..
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Elise) skrev 2017-05-24 06:46:28 följande:

    Den enda som för diskussionen på sandlådenivå är Du kära ts!

    Du bör nog undvika att lägga ut trådar här på fl eftersom du inte klarar av att andra inte tycker som du. Du bör även hålla dig borta från dina vänners nya mäns ex-fruar och hela dina vänners livssituation eftersom du inte tillför något utan enbart eldar på konflikten.

    Ta hand om Dig!


    Då sitter du i sandlådan med mig, lika nivå som mig isåfall som ens kommenterar
  • Anonym (Förbryllande)
    Mirja von Beau skrev 2017-05-24 09:43:54 följande:

    TS, du har visst en poäng med att det finns folk som använder sig av ett lite tuffare språk pga det trygga anonymitet bakom datorskärmen hemma. Ändå håller jag inte med dig eftersom de utgör minoriteten här. Mina erfarenheter med fl, är precis tvärtom. 

    Finns massor med folk här, som startar någon tråd, helst under rubriken "Hur kan jag få honom att lämna sin familj?" , för att sedan känner sig kränkt när folk inte svarar som väntat. Det krävs inte ens att man är otrevligt, det redan räcker med att man inte håller med ts för att få hon känna sig illa bemött och fort som fasan, börjar just dessa ts utvecklar någon spydig attityd.

    Personligen tycker jag mest om dessa tråder: "Vill enbart höra solskenshistorier. Negativa kommentarer undanbedes." ... Monolog alltså.

    Mitt tips. Starta inte någon tråd, när du har problem med att folk kan ha olika uppfattningar om saker och ting. B) inte alla är otrevliga enbart för att de inte håller med dig.


    Fast njä, om man startar en tråd där man är tydligt med att måla problemet och själva grejen och vad man vill gnälla om eller vädra om, så är det just det folk ska hålla sig till. Att ge råd i nåt man inte bett om är samma sak som att vara otrevlig, så jo ofta börjar folk vara otrevliga. Typ jag säger att jag har ont av att amma mina brösten ömmar, har sår. Hur kan jag få amningen att fungera? Eller kan jag ge ersättning, jag får ont. Då spiller folk ur sig va ska du sluta amma som är så viktigt för barnet, hur k a n du det finns forskning på motsatsen, amma inte i sängen, sitt upp, skaka inte på armen, håll den still. Osv osv!! I verkliga livet skulle du ALDRIG säga så till en främmande människa på Ica eller torget, eller ens din bekanta? Du skulle liksom jaja ok eller prata kring det nämnda problemet ge konkreta förslag. Kanske rentav gnälla ihop, dela erfarenheter? Så jo det är mycket otrevligheter.
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Anna) skrev 2017-05-24 12:00:05 följande:

    Flashback är också ett öppet forum, men betydligt bättre modererat.

    Att mobba folk som fegt anonymt nättroll tycker jag absolut inte förtjänar nån speciellt bra behandling. Inte heller att kapa trådar och frångå huvudfrågan för sitt eget egos skull. Blockade borde dom bli.

    Folk som inte har förstånd nog att hålla sig till TS fundering/fråga/bekymmer bör styras upp av moderatorer för att det ska hålla nån kvalité på forumet. Är numera löjligt vanligt att vissa tämligen ökända går in i alla möjliga trådar där ett svar på X efterfrågas och istället för att ge ett välbegrundat svar så ger man sig på TS och vill ha det till att denna är korkad och man själv är så himla smart. Det sistnämnda är ofta väldigt viktigt att försöka få fram. Och jag förstår att såna nättroll jublar över att moderatorerna inte håller efter ordentligt.


    Halleluja EXAKT så är det ju! Samma ökända personer som letar upp och verkligen njuter av att bekräfta hur dumma i huvudet alla är. Det är som mobbning på skolgården, där nisse står mitt i och pekar och skriker på stackars lilla Evert där som just viskade en hemlighet till nisse om hur han råkade kissa på sig för han var nervös, helt plötsligt står hela skolgården skrattar och kallar Evert för pissnisse som har fel på snorren och stinker skit !

    Tvi vale
  • Anonym (Förbryllande)
    John22 skrev 2017-05-24 13:20:46 följande:

    Men att anonymt kasta skit på din nära väns familj är helt okej? Om du inte klarar av att få mothugg så är du uppenbarligen inte kapabel att vistas på ett diskussionsforum. Det kanske är bättre om du skriver dagbok. Det här är inte ryggdunkarklubben där man bara får höra hur duktig man är och hur rätt man har.


    Är det så du gör i verkliga livet skulle jag råda dig att söka nån form av beteende rådgivning, lite life coach så där. För så gör man inte. Allt är inte en debatt och det man inte ber om råd över ska inte existera, som nån annan skrev låt bli o svara. Som du nu, du kan inte discipliniera dig så då är tiga guld. Om tråden är just GNÄLL och "dunk i ryggen" så är det så ts vill ha det! Då anser jag att likasinnade ska kommentera, inte riktig Petter eller viktiga John. Man disciplinierar sig! Du går ju kanske inte direkt fram till populär gänget och förutsätter att ni ska snacka schack och traktorer och om de fortsätter snacka Stureplan som de gjorde innan du klev in blir du skit förbannad och kallar dom psykfall och mindre intelligenta som måste uppsöka hjälp omedelbart! Vet du vad de gör?......... De rynkar på ögonbrynen och faller ut i gapskratt
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (....) skrev 2017-05-24 19:17:35 följande:

    Om man har svårt för att andra kommer med åsikter och kommentarer som inte faller en i smaken så kanske man inte ska starta diskussionstrådar. Läst den här tråden samt din andra tråd och du verkar inte vara en person som är särskilt bra på att ta emot åsikter som inte är detsamma som din egna, mitt råd till dig är nog att kanske söka i din vänskapskrets efter en likasinnad som delar ditt tänk och som kan ge dig medhåll och en "dunk i ryggen", för samtalsämnen som du hittills skapat kommer nog tyvärr inte ge dig det du strävar efter.....


    Precis det här jag menar, så här gör man inte i verkligheten. Jag startade inte en tråd med rubriken SNÄLLA KASTA ERA ÅSIKTER SOM ÄR OT. Utan en gnäll tråd! Sen har det MYCKET med att göra HUR människor uttalar sig:

    1. "Du är ju störd, sök hjälp"

    2. "Hur tänker du nu? Förklara gärna så jag förstår!"

    Vilket alternativ föredrar du? Vilket alternativ tror du är minst aggiterat, ger mest chans till diskussion? Svara gärna!
  • Anonym (Förbryllande)
    Mirja von Beau skrev 2017-05-24 19:46:16 följande:

    I ett diskussionsforum? 

    Ditt problem är inte att folk är otrevliga. Ditt problem är att du inte kan ta andras åsikter. Du borde fundera på att skriva dikter eller liknande istället för att be folk att gnälla med dig här.

    När det gäller anonymitet här, som verka vara ett stort ämne. Hur anonym är jag då? Hur anonym är jag om jag använder någon anonym istället för mitt nickname? 

    Jag tänker inte använda någon anonym alls, eftersom allt det som jag säger här till dig skulle jag också säga när vi träffas på ICA. 


    Jag skulle aldrig ens stanna och prata med dig på Ica..
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Aska) skrev 2017-05-24 20:13:28 följande:

    Antar att du ger ett exempel på hur man uttrycker sig för att det ska bli sandlåda av en tråd?


    Jag stannar aldrig och pratar med nån jag inte känner på Ica
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Aska) skrev 2017-05-24 20:32:27 följande:

    En kommentar där någon skriver du är störd hade jag anmält.


    För det fanns ju som alternativ.., som sagt sandlåda..
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (karma) skrev 2017-05-24 20:34:34 följande:

    Det här är ett forum ts.

    På forum diskuterar man och argumenterar för sina åsikter.

    Ibland får man medhåll och ibland får man mothåll och kritik, det är något man måste räkna med om man ger sig in i ett forum.

    Du kan starta en tråd om nästan vad som helst, men när du väl postat din tråd är det också upp till dom som svara att välja vilket perspektiv dom vill ta på din frågeställning, 

    Du äger inte tråden för att du har startat den.

    När du lagt ut din tråd tillhör den oss alla. 

    Och gnälltrådar har överhuvudtaget ingen plats på ett forum.

    Det är sånt man har hemsidor och bloggar för. 


    Anonym (Anna) skrev 2017-05-24 20:40:55 följande:

    Under netikett för detta forum står specifikt "Tänk på var du postar frågan eller vad du svarar, håll dig helt enkelt till ämnet och huvudfrågan. ". Detta tycker jag extremt många har svårt att klara av. Många här bör läsa forumreglerna och moderatorerna bör se till att dom efterlevs.


    Precis, så man kan ju undra varför dessa småbarn får låtas hållas, är de vän med moderaterna? Är de moderatorerna? Att tro sig ha rätten att ändra inriktning på trådar och ta över och helt plötsligt bestämma över trådar för att man känner att här ska jag tjafsa och vara riktig-Petter Olofsson och hävda att den tillhör alla, är ju totalt målande i sig självt. Varför inte starta egna trådar? Varför härma andra, och därför tror jag många sitter och väntar in, ser det som en match! De tycker sig ha rätten att vara spydiga och totalt kränka andra människor. Vara självutnämnda idoler och förebilder blir bara patetiskt över det hela. Liksom jag somnar sött för idag har jag kränkt nån krake över nätet. Seriöst..

    Att kunna bemästra konstruktiv kritik säger mycket om intelligens och social kompetens, att vräka ur sig kritik är ingen konst. Ingen rättighet, ingen skyldighet. Endast avskyvärd handling. Inget fint med sån karaktär. Ingen startar en tråd för att du ska få uppfylla dina sjuka nischer, faktiskt inte. Alla har sin expertis, och att spy kritik hejvilt på ett forum är verkligen expertis på helt andra nivåer. Själva expertisen blir höjdrädd. Kräver skyddshjälm. Skyddsnät. Mjuk mark att landa på. Helt klart en expertis i sig! Tar av mig hatten för er.. Imponerande bra!

    Vi andra vi håller oss till forumreglerna
  • Anonym (Förbryllande)
    Mirja von Beau skrev 2017-05-24 20:51:35 följande:

    Och du tycker inte att den här tråden saknar nivå?


    Läs rubriken.. Ett tips i all välmening
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Aska) skrev 2017-05-24 21:14:12 följande:

    Hur tänker du nu?

    Det finns alltid möjlighet att anmäla om någon är taskig.


    Haha du kanske inte läste Ursprungligt meddelande, fast det vet både du och jag att du gjort och nu spelar dum för att du vet att det svaret jag är ute efter är det svar du skulle svarat och därmed ger mig rätt i frågan, fast det klarar du inte av, så du förvränger och avleder därför frågan. Så undrar jag hur det blir sandlådenivå... Hmm
  • Anonym (Förbryllande)
    Anonym (Aska) skrev 2017-05-24 21:18:10 följande:

    Nu är det inte bara du TS som är förbryllad utan även jag. Menar du att den här tråden egentligen är en sandlådetråd?

    För i så fall har du lagt den helt fel.


    Låter det på rubriken som att tråden INTE handlar om sandlådan? Blir mörkrädd.. Skillnad på sandlådetråd och sandlåde-samtalsämne. Det här handlar ju om vilka nivåer och varför, så VARFÖR är det konstigt att det blir låg nivå? Det är ju vad hela fl handlar om, uppenbarligen. Som sagt intelligens..
Svar på tråden Varför blir det sandlåda av allt här på fl..