Inlägg från: satisfied |Visa alla inlägg
  • satisfied

    Ni som jobbar i möbel/inredningsbutik

    Hej! Jag jobbar på Åhléns, har ingen utbildning inom just den kategorin, men har ett stort intresse för hem och inredning!
    :) hoppas att det var till hjälp!

  • satisfied

    Japp! Vi har olika avdelningar, varav en är "hem" :) där finns det all möjlig heminredning inom alla kategorier, precis som på H&M Home; sovrum, vardagsrum, badrum, osv, men även lite möbler, tex fåtöljer, bord och liknande!

  • satisfied

    Har jobbat inom sälj/detaljhandeln i ca 7 år. Är inte utbildad inom just detta. Men har lärt mig på vägen. Vi får ibland gå på kurser som hålls bl.a. utav de varumärkena som vi jobbar med, men även regelbundet på tex personalmöten, så är det något som vi jobbar hårt med och som alltid tas upp, kundbemötande, försäljning osv. Sen så är det mycket upp till en själv hur pass engagerad man är. Det gäller tex att hålla sig uppdaterad med olika trender och liknade. Personligen så älskar jag mitt jobb och har ett stort intresse, och det reflekteras ju i mitt arbete :) Ofta väger det tyngre, om man är någon som företaget vill satsa på eller ej -snarare än att du ska ha en befintlig utbildning inom området! Men självklart är det alltid ett plus i kanten, men inte ett krav enligt mina erfarenheter. :)

  • satisfied

    Ja men det tror jag absolut att du har! Tycker att du ska söka sånna jobb som intresserar dig! Med tanke på hur mycket tid man spenderar på sitt arbete så är det viktigt både för dig och din framtida arbetsgivare att du tycker om det du jobbar med. Mode och trender inom inredning kommer du även kunna hålla dig uppdaterad med automatiskt genom jobbet då det alltid kommer in nya produkter som du arbetar med. Lycka till :)

Svar på tråden Ni som jobbar i möbel/inredningsbutik