• smarre

    Vad gör pappan med ert barn

    Har ett barn på 10 veckor. När pappan tar barnet kollar han oftast på tv eller håller på med datorn. Tycker han verkar oengagerad. Visst att det är ett litet barn men man kan ju ändå umgås med barnet anser jag... tycker man borde viljs ta till vara på den lilla tid man har med barner efter arbetet.. vad gör era pappor med era småbarn?

  • Svar på tråden Vad gör pappan med ert barn
  • Carambolan

    Pratar, sjunger, bär runt och tittar på saker, byter blöja, har i sele och gör hushållssysslor, badar, tar lustiga foton, tränar nacke och rygg genom olika övningar.

  • Frontline

    Jag har typ gjort samma sak som mamman förutom att amma..
    Liksom ett barn på 10 veckor ligger ju i princip still och sover mellan matvarven...


    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Queennr1

    En 10 veckors unge är ju i princip en grönsak. Inte så mycket material att umgås med liksom. Mat, sömn, rena blöjor och närhet och lite frisk luft räcker gott

  • Maddi

    En 10 veckors gör man inte mycket med mer än att mata, byta blöja, bada, ge närhet och prata/sjunga. Så att kolla tv tycker inte jag är något konstigt. 

    Skillnad när dom blir större och mer med så lägger man ju mer fokus på bara barnet. Men en sådan liten är nöjd i famnen och att få närhet. Jag låg mycket och kollade serier när barnet sov på mig. 

  • Litet My

    Han har gjort samma som jag förutom att amma. Vid 10 veckor gör man ju direkt inte något med dem mer än bär och "sköter om" dem. Spenderade massor med tid vid tv'n r bebisarna varit i den åldern med

  • EmberEyes

    En 10v behöver inte jättemycket mental stimulans. Det finns inget större behov att diskutera politik, filosofi eller de senaste forskningsrönen. Så länge föräldern ser till att bebben är oskadd, mätt, glad, torr, ren och vilad så är väl allt bra tänker jag.

  • Man 37

    Gör de jobb som går att göra med traktorn . Haft med honom sen han var6 mån. Bilstolen fast i traktorn på hjälpsätet så blir de bra. Och baby peltor på förstås

Svar på tråden Vad gör pappan med ert barn