• LovisaTilda

    För oss med BIM 25-30 juni

    Då kom fröken röd, 2 dagar förtidigt.

    Dock väntat då vi inte försökt aktivt denna månaden. Men nu känner vi oss mer redo än någonsin!

    Det här blir vårt andra aktiva försök sen jag tog ut spiralen i mars.

    Någon mer som vill följas åt på resan mot ett plus?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-05-30 12:08
    Skriv gärna förväntad äl och bim så att vi kan följa varandra. Kanske kan vi göra en lista om vi blir många :)

  • Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni
  • ostarihavet
    Milou3 skrev 2017-06-09 09:26:46 följande:
    Jag testar också alldeles för tidigt :) vilka tester använder du? Jag har en packe från billigatester. Kommer nog tjuvstarta redan på måndag och då är jag på äl+7 :)

    Vet ju att det med största sannolikhet kommer visa negativt då även om jag skulle vara gravid. Men det är ju så kul att testa!

    Jag brukar aldrig ha ömma bröst innan mens om jag inte är gravid. Men kanske att brösten känns lite mer fylliga nu och lite mer ådriga. Känner mest av min uvi tyvärr. Hoppas på att den går bort av sig själv annars blir det gravidvänligt penicillin på måndag.

    Jag är även väldigt pms-ig redan nu. Annars är allt som vanligt :)
    Okej! Jag har från testlagret :) 

    Ja precis haha, tycker det är spännande att analysera och hålla på!

    Åh, håller tummarna för oss! :D 
  • ostarihavet
    ElsaE skrev 2017-06-09 09:52:38 följande:

    Jag känner alltid så himla mycket redan en vecka innan Äl och även efter. Men förra månaden kände jag extremt efter Äl, med molvärk och illamående så det var som om jag kände av befruktningen. Vilket det sen visade sig vara också. Men hade jag inte vetat om att det fanns en chans så kanske jag inte hade reagerat lika starkt på det. Men jag har ju läst om vissa som känt av en graviditet extremt tidigt. Men det kan ju vara tillfälligheter.

    Innan jag fick min son var jag skengravid nästan varje månad haha.

    Vore intressant att veta allas åldrar! Jag är 40.


    Jag är 23 :) 
  • ElsaE
    Milou3 skrev 2017-06-09 09:58:32 följande:

    Jag är också 40!

    Blev du gravid förra månaden men fick mf?


    Kul att du också är 40!

    Ja jag fick ettt extremt tidigt. Plussade bim-2 sen på bim+5 började jag blöda.
  • Milou3
    ElsaE skrev 2017-06-09 10:31:39 följande:

    Kul att du också är 40!

    Ja jag fick ettt extremt tidigt. Plussade bim-2 sen på bim+5 började jag blöda.


    Hur länge har du försökt?
  • ElsaE
    Milou3 skrev 2017-06-09 10:42:35 följande:

    Hur länge har du försökt?


    Det var första gången. Blir försök 2 nu. Ni då?
  • Milou3
    ElsaE skrev 2017-06-09 10:55:08 följande:

    Det var första gången. Blir försök 2 nu. Ni då?


    Jahaa! Och det tog sig direkt. Men beklagar missfallet.

    Vi har försökt sen september förra året. Blev gravid på 4:e försöket men också tidigt mf. Tror vi har missat äl några ggr då min sambo dessvärre får lite prestationsångest mellanåt. Därför fick vi bara till det en endaste gång nu, men lyckligtvis precis på äl-dagen, så jag hoppas det tar sig så vi kan börja ligga som vanligt ;)
  • ElsaE
    Milou3 skrev 2017-06-09 11:05:06 följande:

    Jahaa! Och det tog sig direkt. Men beklagar missfallet.

    Vi har försökt sen september förra året. Blev gravid på 4:e försöket men också tidigt mf. Tror vi har missat äl några ggr då min sambo dessvärre får lite prestationsångest mellanåt. Därför fick vi bara till det en endaste gång nu, men lyckligtvis precis på äl-dagen, så jag hoppas det tar sig så vi kan börja ligga som vanligt ;)


    Ja jag blev så förvånad, med första barnet tog det 8 månader. Men man vet ingenting, jag tar inte missfallet som ett tecken på att jag kan få ett till barn. Ibland känns hela grejen övermäktig för det kan ske så mkt på vägen. Men nåt år tänker jag ge det iallafall. Är så glad för det barn jag har men vill gärna att han ska få ett syskon om det är möjligt.

    Har du koll på ditt AMH-värde? Innan sonen hade jag 0,6 och då sa dom att det var bråttom. Men vet inte om man ska gå så mkt på det, en vän till mig hade 0,3 och de hade sagt att hon kunde bli gravid men att det alltid skulle sluta i MF. Hon har precis fött en son
  • Milou3
    ElsaE skrev 2017-06-09 11:17:42 följande:

    Ja jag blev så förvånad, med första barnet tog det 8 månader. Men man vet ingenting, jag tar inte missfallet som ett tecken på att jag kan få ett till barn. Ibland känns hela grejen övermäktig för det kan ske så mkt på vägen. Men nåt år tänker jag ge det iallafall. Är så glad för det barn jag har men vill gärna att han ska få ett syskon om det är möjligt.

    Har du koll på ditt AMH-värde? Innan sonen hade jag 0,6 och då sa dom att det var bråttom. Men vet inte om man ska gå så mkt på det, en vän till mig hade 0,3 och de hade sagt att hon kunde bli gravid men att det alltid skulle sluta i MF. Hon har precis fött en son


    Nä har ingen koll på det värdet. Du beskrev just varför jag inte vill ha koll heller :) man vet ingenting.

    Vi kör på ett par månader till. Händer inget tills senare i höst får vi fundera på hur vi ska gå vidare.

    Jag har alltid varit sjukt fertil och mina första 2 barn blev till på första försöket. Sen en massa oplanerade graviditeter vid 34-35 år. Tror jag gjorde 3 aborter på ett år innan min gyn bad mig sätta in en spiral och sluta lita på avbrutet samlag. Även lyckats bli preggo undertiden jag åt minipiller. Så att vi nu är uppe i försök 9-10 är väl rätt åt mig. Hoppas iaf att vi blir det. Gravida snart, är inte klar än och barnen vill gärna ha ett syskon och min sambo ett eget barn.
  • ElsaE
    Milou3 skrev 2017-06-09 12:42:04 följande:

    Nä har ingen koll på det värdet. Du beskrev just varför jag inte vill ha koll heller :) man vet ingenting.

    Vi kör på ett par månader till. Händer inget tills senare i höst får vi fundera på hur vi ska gå vidare.

    Jag har alltid varit sjukt fertil och mina första 2 barn blev till på första försöket. Sen en massa oplanerade graviditeter vid 34-35 år. Tror jag gjorde 3 aborter på ett år innan min gyn bad mig sätta in en spiral och sluta lita på avbrutet samlag. Även lyckats bli preggo undertiden jag åt minipiller. Så att vi nu är uppe i försök 9-10 är väl rätt åt mig. Hoppas iaf att vi blir det. Gravida snart, är inte klar än och barnen vill gärna ha ett syskon och min sambo ett eget barn.


    Oj! Superfertil!

    Hoppas verkligen det ska gå, om än lite längre tid än du är van vid
  • Cheerful

    Äggvite-flytningar som heter duga och positivt äl-test! Både natural cycles och p-tracker har sagt 11-13/6 Men hade det på känn.. Och självklart jobbar både jag och sambon sent idag, men hoppas att energin finns ikväll när vi äntligen når hem! Om inte annat får vi hoppas att det räcker med i förrgår och imorgon tidigt :)

Svar på tråden För oss med BIM 25-30 juni