• smurf11

    Äggen redan borta vid äggplock?

    Är det någon som varit med om att äggen redan försvunnit vi äggplock?

  • Svar på tråden Äggen redan borta vid äggplock?
  • smurf11
    Pimpinellan skrev 2017-06-15 17:10:55 följande:

    Innan ÄP t.o.m. Men det hade nog inte blitt ÄP ändå för jag hade så få blåsor. Men en stor hade jag som var borta på VUL innan så det ägget hade släppt. Det är dock mycket ovanligt.


    Oj vad tråkigt att det hände dig med!

    Men när släppte din blåsa?

    Jag är rädd att det händer nästa gång också!

    Tog du Orgalutran?
  • smurf11
    Snuttis2 skrev 2017-06-15 22:27:39 följande:

    Kanske en dum fråga men har läkarna bekräftat att Du ägglossat för tidigt ?

    Eller har de gjort försök till äggplock utan att hitta ägg i blåsorna?


    De såg på scanningen vid äggplocket att 3 av 4 stora äggblåsor var borta. Den som var kvar var det inget ägg i.
  • smurf11
    Pimpinellan skrev 2017-06-16 21:32:36 följande:

    Släppte nån gång mellan VUL:en, vet ej när. Gjorde Bostonmetoden, så Orgalutran behövdes inte.


    Ok! Vad är bostonmetoden?

    Har du gjort något Ivf sedan dess?

    Tack för dina svar!0
  • smurf11
    Pimpinellan skrev 2017-06-17 13:08:28 följande:
    Ursprungsmetoden för IVF. Som långa, men utan Orgalutran, men slutar bara spraya när man börjar med sprutorna. Gjorde många IVF.er, gick inte, blev barn via äggdonation till slut. Glad
    Men var du utan Orgalutran den gången ägget stack iväg tidigare?
    Men vet du varför Ivf inte gick, det är kanske dum fråga men jag tänkte om de sa att det var för få ägg eller dålig kvalite?
    Hur som helst vad roligt att ni lyckades till slut!
  • smurf11
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 17:45:39 följande:
    Ja, jag gjorde Boston några gånger, men Orgalutran behövs bara vid korta när man börjar med sprutorna tidigt i cykeln. Jag hade usel äggkvalitet, blev bara 2 ET av 7 IVF.er. Vårt barn kunde inte vara mer efterlängtad!  Glad
    Ja jag förstår att barnet var efterlängtat!
    Vad härligt!<3
    Men jag använde ju Orgalutran men ändå sticker äggen?
    Om man bara visste varför, man är ju så rädd att det händer samma sak igen!
    Det är så mycket som är svårt att ordna med ledighet,läkare att skriva ut medicin och ultraljudstider!
    Jag vet inte om allt går att ordna den här gången och sedan vet jag inte om min mens kommer som den ska den 29/6!
    Blir det några fler barn för er?
  • smurf11
    Pimpinellan skrev 2017-06-18 23:05:55 följande:
    Spontan äl är ovanligt, det drabbar ca 1% av alla IVF:are oavsett metod. Har aldrig läst att det drabbat nån 2 ggr däremot. Om det inte blir ÄP så kommer mensen enligt den lutealfas man har såvida man inte får mediciner som stoppar upp mensen/förlänger cykeln.

    Vi har ett embryo kvar vi ska chansa med så kanske fler barn. Drömmer
    Typiskt att man ska ha den oturen att vara den 1%!
    Men jag har försökt att googla om det, men hittar inget. Vet du om det finns någon information om spontan äl?
    Jag frågade om insemination, men han sa att det var ingen mening?
    Men nu efteråt så fattar jag inte varför?
    Om äggen släppte på kvällen innan, så fanns det kanske en liten chans?
    Jag hoppas på mens den 29/6, men är orolig att hormonerna gjort menscykeln rubbad!
    Vet inte om jag lyckas ta ledigt nu inför ett försök om en månad. Och om det trots allt går, så är man inte säker på att cykeln stämmer.
    Ert embryo är det alltså ett donerat ägg som befruktats?
    Lycka till!
    Jag följer dig gärna!
  • smurf11
    Pimpinellan skrev 2017-07-29 21:09:35 följande:

    Förlåt! Jag har haft paus härifrån så därav inte svarat!

    Insemination är mycket lägre chans än IVF så i regel ingen mening. Även om man haft spontan äl en IVF betyder det inte att det blir så nästa gång.

    Hur har det nu gått då?! Glad Vi är inte närmare vårt FET rent planeringsmässigt, men det ska ju bli av i höst. Haft 5 5-dagarsodlade embryon från donatorer i frysen, utnyttjat 4 varav en blev sonen och nu har vi ett kvar.


    Du hade rätt!
    Förra gången satt ägget kvar och det befruktades med det delades sig tyvärr inte.
    Nu ett försök hemma med Letrozol!
    Sedan nytt Ivf i september tror jag!
  • smurf11

    För oss har det gått dåligt. Jag vägrar ge upp, men samtidigt känner jag ibland att det kanske skulle vara det bästa. Jag kommer nog aldrig bli gravid igen.
    Nu sist efter Letrozol hade jag en vatttencysta som troligtvis störde. Till slut sprack väl den så jag blödde i två veckor(inte mens). Nu kommer inte min mens som är två veckor sen. Så jag funderar på ta munkpeppar?!
    Eller bör man ge upp allt!   

  • smurf11
    Tablettask skrev 2017-10-22 17:17:11 följande:
    Vad tråkigt att höra. Jag överväger akupunktur. Vet inte om jag är desperat eller om det faktiskt kan hjälpa. Från ingenstans fick jag ett utomkvedshavandeskap (hur kan det gå till när jag ALDRIG blivit gravid innan).
    Beklagar utomkvedshavandeskapet! Det var verkligen tråkigt!
    Men har du kommit i en normal cykel nu efter det så att du kan börja om?
    Hoppas det går bra för dig nu!
    Lycka till!
Svar på tråden Äggen redan borta vid äggplock?