Inlägg från: 10oktober |Visa alla inlägg
  • 10oktober

    Sista tre veckorna till bf - någon mer?

    Pellerin skrev 2017-07-02 08:52:12 följande:

    Håller tummarna för dig! Och känner igen känslan av att noja på minskade fosterrörelser. Hur tänker ni där, när skulle ni bli oroliga/ringa förlossningen?


    Ja, jag konstaterade att det visserligen är skönt att få sova hela natten utan att vakna, men jag blir så nojig när jag inte märkt av bebisen på så många timmar.

    Jag kör stenhårt på att dricka kallt och lägga mig på sidan så brukar Pyret kicka igång snart :) skulle inte det hjälpa så hade jag nog ringt.
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 15:38:43 följande:

    Någon mer än jag som börjar bli trött på att gå och vänta nu? 6 dagar kvar till bf och börjar bli nervös över att behöva gå över.... gick över 9 dagar med första, varje dag kändes som en evighet. Vill bara ha den lilla utanför magen NU! :D


    Jag är sjukt trött på att vänta! Bf på onsdag... är så otålig och ibland vill jag bara lägga mig i en pöl och gråta av frustration! Både jag och min bror föddes på bf så jag hoppas på detsamma här... min molvärk som jag haft i två dagar är helt plötsligt borta.

    Får jag fråga hur era partners tar väntan? Min man har varit cool hela graviditeten men nu har han helt plötsligt blivit lika otålig som jag och väldigt nervös ;) tycker det är lite gulligt men inte riktigt likt honom. Jag tror det börjar gå upp för honom nu att vi när som helst har en liten bebis hos oss ;)
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-02 23:18:03 följande:

    Jag har inte kommit till gråtstadiet än men de kommer väl ;) visst är de knepigt med den där molvärken, ena stunden så är den ett faktum och sen helt plötsligt så försvinner den och man blir besviken :D

    Min sambo börjar bli otålig, vi har ju semester båda 2 nu och vill hinna va hemma så mycket som möjligt ihop med bebisen :) han börjar bli lite smått nervös inför förlossningen med tror jag då det är hans första barn :)


    Haha, ja jag är inte riktigt där än men jag var sjukt gnällig igårkväll, stackars mannen haha!

    Ja usch, man hoppas ju att det är på g men icke. Börjar kännas som att jag kommer gå över och få bli igångsatt om två veckor istället :(

    Åh det förstår jag! Min man har semester först v29 så till dess ska väl Pyret vara ute :) känns skönt att veta att han kommer vara hemma i början!
  • 10oktober
    sobrio88 skrev 2017-07-03 02:09:19 följande:

    Pojken föddes på 39+0 som jag är i på tisdag så min hjärna har på något sätt ställt in sig på att det måste bli idag eller imorgon dom sista dagarna annars har jag gått över ;) det känns som jag kommer nog bli väldigt besviken om bebisen inte är här innan onsdag.. Dessutom så från och med onsdag och tills bf nästa tisdag så har vi inte mer än mindre 4 födelsedagar vi ska försöka låta bli att träffa in, de två "viktigaste" är 5/7 och 10/7 vilket är sambon och min mamma. Så nu gäller det att knipa eller trycka ;)

    Det här är sambons tredje barn (mitt andra). Han har varit lugn under båda mina graviditeter men förra var han nog lite orolig även om han inte visade det. Åkte nämligen jojo in och ut på sjukhuset nästan hela graviditeten p g a dom flesta problem man kan ha under en graviditet. Men det märks nu när det närmar sig att nu börjar nerverna komma för nu har han börjat kommentera en massa saker. Det första han sa var för några dagar sen var att jag inte fick klämma ut barnet på hans födelsedag för han vill bli firad själv (34 år gammal) haha ;)


    Haha, ja det här med födelsedagskrockar får man ju se upp med. Här är det 11/7 som är svärfars (och min bästa väns) födelsedag som vi ska undvika ;)

    Så frustrerande att inte veta vilken dag det blir, haha!

    Usch då, lät inte kul att behöva ha det så! Men den här graviditeten har varit bättre eller? Jag åkte in på kontroll pga blödning för några veckor sen när min man var bortrest. Då var stackaren riktigt nervös och nog halvvägs på väg hem innan det konstaterades att det var falskt alarm. Han är väldigt noga med att jag ska vila och inte boka upp mig på massa saker också ;)
  • 10oktober
    Preet90 skrev 2017-07-03 03:04:45 följande:

    Jag hade en drömförlossning. Somnade vid 5 på morgonen och kände då inga värkar alls. Sov väldigt bra till 15 och vaknade som vanligt och gick på toa. Precis när jag börjat kissa så går mitt vatten och jag får en sjukt stark värk direkt. Ropar på min man och ber om mer toapapper för det rinner vatten och är blodblandat. Jag får jätte ont i ca 10min och ringer förlossningen och säger att jag tror att mitt vatten har gått och jag har jätte ont. De ber mig komma in för kontroll, exakt då försvinner värken och jag hinner få i mig lite mat. Ska precis dricka kaffe när andra värken kommer. Ber min man åka in för kontroll då jag inte tror att det är på g. byter om och kissar och hinner få 3 värkar under tiden. Säger att vi borde ta med oss bb väskan, har värkar i bilen. Blir undersökt av en bm kl 16 och hon säger att jag är öppen 8cm. Jag blev så sjukt förvånad, hade verkligen inte förväntat mig det. Fattar inte hur jag öppnade mig 8cm på typ 50min. Säger att jag vill ha epidural och när nästa värk kommer känner jag hur hela kroppen vill krysta. Då säger bm nu är du helt öppen. Jag tar enbart lustgas och får krysta i ca 50 min och sen kommer vår lilla son ut, aldrig sett något sötare. Vi mår bra och ligger på bb och myser. Han föddes i vecka 37+2 ??


    Men åh, stort grattis! :D låter ju verkligen som drömförlossningen! Njut av pojken nu!
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 15:55:59 följande:

    Vart inne på ul och det va ett huvud neråt, nu kan hon gärna få komma :D har fått munsår idag till råga på allt, så kanske är de ett liiiitet tecken på att något är på g ;)


    Vad skönt :)

    Haha, vi får hoppas! Här är det lite molvärk och en pigg bebis i magen. Kom igen nu då!!
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 16:57:46 följande:

    Åh, hoppas de är dax nu då! Min har också varit lite extra livlig idag. Nu känner vi oss klara med detta :D


    Ja, men jag börjar ge upp, haha! Haft molvärk några dagar nu, så jag börjar tro att det aldrig blir nått här... Ja, nu får de här nio långa månaderna gott vara över! :) märkligt att längta efter nått som man vet kommer göra så ont, haha!
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-03 20:57:32 följande:

    Ja visst är det konstigt? Men går hellre igenom förlossningen än själva graviditeten :D är inte jätteförtjust i att vara gravid... men de är ju ett måste för att komma till förlossningen :D


    Oh ja, jag känner precis samma! Visst har magen och sparkarna varit mysiga ibland, men huvuddelen av graviditeten har jag inte känt mig särskilt bekväm med bulan och den uppmärksamhet den ger...
  • 10oktober
    sobrio88 skrev 2017-07-04 09:22:37 följande:

    Ja då den har varit mycket bättre :) ungefär samma problem som första graviditeten men betydligt lindrigare så jag har inte behövt sova på sjukhus iaf. Jag har visserligen en högriskgraviditet så jag springer hos BM stup i kvarten ändå men hellre det än att behöva bo på sjukhuset ;)

    va skönt med en sån sambo <3 min tycker jag bara är lat nu när jag har varit hemma en månad och inte orkat med hushållssysslorna varje dag. Han har fått höra ett x antal gånger att gå hem själv med en halvgalen 2-åring, x antal kilos extravikt att dra på, en förjävlig trötthet och ryggont så fort man överanstränger sig lite grann. Då blir han tyst nån dag innan han glömt bort det igen, haha ;) jag tror att han tror att jag inte är ett dugg sliten nu bara för att graviditeten varit lättare den här gången men det hjälper ju inte trött är man ju iaf ;)


    Skönt att höra ändå :)

    Åh vad tröttsamt! Bra att du påminner honom! Min man har verkligen varit fantastisk de senaste dagarna. Idag bäddade han ner mig i hängmattan och lät mig sova där. Och häromdagen blev han sur på mig för att jag hade ätit lite dåligt under dagen. "Ditt enda jobb just nu är att ta hand om dig och Pyret. Gå och lägg dig så fixar jag mat" sa han och såg sträng ut. Blev lite extra kär i honom där och då ;)
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-04 09:26:34 följande:

    Förstår dig precis, men alla gillar inte att vara gravida och det är okej de med :) medans en del aldrig mått bättre när de är gravida. Tur att det är en övergående fas :D


    Ja, klart det är okej också :) man är ju inte riktigt sig själv, klart det är en omställning!
  • 10oktober

    Imorgon är det bf för mig och jag har gått med vad jag tror är svaga värkar idag. Vaknade inatt av magknip, likadant imorse. Under dagen idag har jag varit så slö och magen känns som efter en magsjuka, fast utan magsjukan ;) ska till bm imorgon för kontroll, ska kolla med henne vad hon tror om inget mer har hänt innan dess!

  • 10oktober
    Lynxsa skrev 2017-07-04 20:56:50 följande:

    Spännande! Hoppas det är nåt på G


    LeyasMamma skrev 2017-07-04 21:07:40 följande:

    Brukar ju vara ett tecken på att det är på g inom närmsta dagarna annars :) hoppas!!


    Ja jag tror tusan att det är nått på g ;) vi har skämtat om att Pyret skulle komma på bf eftersom jag jobbar som projektledare och ansvarig för projektens tidsplaner och ser till att leveranser blir på avtalad dag. Vore ju kul om det blev så nu, haha!
  • 10oktober
    narie24 skrev 2017-07-04 21:07:51 följande:

    Hoppar in här om det är okej?

    Har dock 10 dagar kvar till bf med mitt tredje barn. Mina tidigare har fötts ca fem dagar efter bf så det borde väl blir lika nu?

    Tycker att jag känner massa tecken på att det är på gång, tröttsamt om man ska känna såhär i veckor! Idag har jag haft så mkt tryck nedåt, kan bara sitta och andas när det pressar som mest. Varit lite risig i magen sista dagarna och lätt illamående.


    Välkommen! De där sista tre veckorna har gått sen jag startade tråden men du får självklart gärna vara med!

    Spännande med tecken, jag har själv gått i flera veckor och försökt tolka allt jag känner. Hoppas det inte dröjer lika länge som med de andra två :)
  • 10oktober
    LeyasMamma skrev 2017-07-04 21:52:38 följande:

    Åh, hoppas verkligen att ni får ert lilla mirakel nu!:) Har du lite sammandragningar/förvärkar med? Vi har några på kontoret på vårt jobb som minsann planerat och gått hem dagen innan förlossningen, planerat :D har varit ett roligt litet skämt om planeringen där med ;)


    Ja jag hoppas det med, men vad nervösa vi blev nu både jag och mannen. Det blev liksom verkligt helt plötsligt :P just nu är det lugnt dock. Har lite småvärkar men inte så att det känns som att nått är på g. Det är mer en känsla som kommit och gått under dagen, mer än smärta. Och nu när det är lugnt känner jag mest att jag har inbillat mig allt, haha! Men hoppas på att det smäller till rätt som det är :)
    narie24 skrev 2017-07-04 21:53:30 följande:

    Spännande! Visst har du bf idag? Kanske du åker in i natt?


    Nästan, imorgon (eller ja,om en timme) är det bf :) tror inte jag kommer behöver åka in inatt, inte som det känns nu. Men det kanske kommer igång lite mer :)
  • 10oktober

    Bf kom och gick och inget hände :( om inte det smäller till ordentligt den sista 1,5 timmen vill säga. Känner mig lite lurad efter igår och tror aldrig ungen kommer vilja titta ut. Suck...

  • 10oktober
    narie24 skrev 2017-07-05 23:00:10 följande:

    Förstår att du känner dig besviken. Men när du minst anar det!


    Haha, vi går från ena ytterläget till det andra, just nu får bebben gärna hålla sig inne några dagar till. Sitter på akuten med min man och svärmor. Min man fick ont i magen under natten och det är troligen blindtarmen. Väntar på kirurgen nu, det blir operation innan lunch. Hur dålig tajming kan man ha egentligen?

    Slemproppen gick bara minutrar innan vi bestämde oss för att åka in.

    Hoppas ni andra har en bättre förmiddag!
  • 10oktober
    narie24 skrev 2017-07-06 09:53:18 följande:

    Oj oj! Lite dramatik. Hoppas det går bra för mannen din. Då kanske du har nära till förlossningen i alla fall ;). Men bästa är väl om bebben stannar tills mannen är opererad.

    Lycka till!


    Haha, ja lite väl spännande! Funderar mest på hur det funkar på förlossningen om han är nyopererad och det skulle dra igång nu. Får han ens komma in pga infektionsrisk? Vore ju inte kul att tvingas föda utan honom med...
  • 10oktober

    Hej hopp! Ligger på BB med vår lille son som föddes i eftermiddags. Han hade såklart inte tid att vänta på att pappa skulle få återhämta sig ;) vattnet gick igårkväll utan egentliga värkar och idag på kontroll visade det sig att skruttungen vänt på sig och låg i säte! Antingen har han vänt på sig de senaste dagarna eller så har bm missat detta... eftersom det inte fanns mycket vatten kvar och värkarna inte börjat blev vi rekommenderade kejsarsnitt vilket vi valde. Så knappt tre timmar efteråt föddes vår underbare lille pojke. Vi mår bra men är lite mörbultade. Skulle tro att vi är avdelningens snackis med både mamma och pappa som är bukopeterade det senaste 1,5 dygnet ;)

  • 10oktober
    narie24 skrev 2017-07-08 08:00:06 följande:

    Ja, haha. Något ni aldrig kommer att glömma! Kommer ni få ngn hjälp av nära och kära? Med tanke på lyft och liknande? Hade ni barn sedan innan?

    Grattis till pojken :)!


    Tack! Nä, det är första barnet tack och lov, men däremot har vi två hundar. Men mannens föräldrar bor nära och min mamma kommer upp och hjälper oss de första dagarna när vi får komma hem sen. Hon är lärare och har sommarlov så gott om tid :)
    sobrio88 skrev 2017-07-08 09:32:05 följande:

    Grattis :) när sambons storebror föddes så hade pappan blivit opererad också och låg på uppvak tror jag (tror det var ryggen). Det kanske är grejen för att dra igång förlossningar ;)


    Haha, ja det kanske är ett trick ;) tack!
    Any80 skrev 2017-07-08 02:14:59 följande:

    Grattis :)


    Tack!
  • 10oktober
    Pellerin skrev 2017-07-08 10:55:26 följande:

    Grattis och vad skönt att allt gick bra under omständigheterna! Hoppas ni både får möjlighet att vila lite med avlastning från föräldrar. :)


    Tack! :)
    LeyasMamma skrev 2017-07-08 11:10:17 följande:

    Grattis!! Lite sketunge som inte kunde vänta någon extra dag på pappa ;) skönt att ni mår bra alla 3 i alla fall. Att han överraskade er med ett säte då! Skönt att dom upptäckte de.


    Haha, ja, det sa vi också! Lilla skitunge ;) men så söt när han sover i min famn nu <3
    Lillan090815 skrev 2017-07-08 13:18:21 följande:

    Grattis till sonen


    Tack! :D
    Lynxsa skrev 2017-07-08 14:03:06 följande:

    Grattis!! Lite roligt är det allt med två opererade föräldrar!


    Tack! Haha, ja det lär ju bli något att berätta :'D
Svar på tråden Sista tre veckorna till bf - någon mer?