• Anonym (Skitförslag)

    Mainsspreading förbjuds på bussar i Madrid

    Varför är det fel att sära på benen? Vem har sagt att sitta med benen i kors som de flesta kvinnor gör är det mest optimala sättet att sitta på? Många män (pga stor penis kanske) och en del kvinnor och män med övervikt kan inte sitta med korsade ben, varför måste de det då?

  • Svar på tråden Mainsspreading förbjuds på bussar i Madrid
  • Anonym (Skitförslag)
    Anonym (Peter) skrev 2017-06-22 00:59:57 följande:

    Så länge ingen behöver sitta bredvid nån som bresar torde det vara tillåtet, ja.


    Då är det ju inte mansspreading man är emot, bara när det drabbar kvinnor. Vilket gör det ÄN mindre till en politisk fråga.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 01:02:40 följande:

    Nej, bara att de som inte breder ut sig tenderar att vara mer jämställda. Själv brer jag inte ut mig alls, jag bara vänder mig emot att det skulle vara en politisk fråga.


    Hur får du det till en politisk fråga?

    Vad menar du att det beror på att jämställda mer sällan breder ut sig?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 00:59:16 följande:

    Hallå? MANsspreading heter det ju. Oavsett hur många det gäller så är det ändå en generalisering.


    Helt ärligt, hur ofta har du sett en kvinna breda ut sig på det sättet som uttrycket avser?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 01:00:55 följande:

    Ingen aning, diskussionen rör väl mansspreading generellt också och inte bara de specifika Madrid-bussarna?


    Men du påstår ju att det är feministerna som fått igenom det, det måste du ju basera på nåt slags fakta?
  • Anonym (Peter)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 01:04:11 följande:

    Då är det ju inte mansspreading man är emot, bara när det drabbar kvinnor. Vilket gör det ÄN mindre till en politisk fråga.


    Va?
  • Anonym (XL)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 01:04:11 följande:

    Då är det ju inte mansspreading man är emot, bara när det drabbar kvinnor. Vilket gör det ÄN mindre till en politisk fråga.


    Nu har du allt gått vilse i argumenten på grund av din hysteriska iver att jaga feminister. Försök igen.
  • Anonym (XL)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 00:26:20 följande:

    Oj, här älskar vi att demonisera män ser jag. Fräscht.


    Utmärkt att jag lyckades uppröra någon som gråtande försvarar folk som antastar en med sina ben.
  • klyban
    Anonym (Peter) skrev 2017-06-22 01:56:12 följande:
    Helt ärligt, hur ofta har du sett en kvinna breda ut sig på det sättet som uttrycket avser?

    Spelar det någon roll?
    Jag har inget emot någon inte kan kan sitta som en kysk nunna.
    Enda jag kan ha emot, är att de tar plats ifrån någon sitter jämte.

    Och skulle dekolletage vara bättre?
    Enda är väl att dekolletage normalt inte inkräktar på utrymme(i normalt fall, i alla fall).
    Om jag ska sitta bekvämt, så måste jag ha en bit mellan knäna.
    Det har INGET med att jag vill visa världen hur det ser ut där nere.
    Dock har man sett galna exempel, där man skiter i grannen och sprider ut sig över bägge sidor.


    Jag känner jag måste arrangera om pung och penis om jag ska sitta ihop och bekvämt, och denna arrangering känner jag är långt värre.
    Då det ser ut som man "smeker sig" eller hur man ska uttrycka sig.
    Och sitta med krossade ben, ja, det är faktiskt omöjligt att genomföra för vissa.
    Även sett nått någonstans om att, det är fysiskt svårt/omöjligt för vissa män att få ihop bena sittandes.
    Inte omöjligt för mig, men väl svårt.


    Hur sitter jag?
    Är jag ensam och ingen insyn, då slappnar jag av och har en spread.
    Annars runt 15-20cm, så lite att det inte är tydligt och så mycket att det inte galet obekvämt.

    Är detta verkligen en lag på gång?
    Och vad händer då, ska man ta kort på detta då?
    Detta låter inte som det kommer falla väl ut, och bli galet galet konstig situation.


    (Givetvis är bara första stycket riktat till dig jag citerade, resterande är mer allmänt)

  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 00:30:13 följande:

    Varför gör typ 9 av 10 kvinnor det då?


    Det borde kvinnor sluta med då det är farligt att sitta länge med benen i kors! Kanske borde bildas en lag emot det?!
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Skitförslag) skrev 2017-06-22 00:30:13 följande:

    Varför gör typ 9 av 10 kvinnor det då?


    Det borde kvinnor sluta med då det är farligt att sitta länge med benen i kors! Kanske borde bildas en lag emot det?!
Svar på tråden Mainsspreading förbjuds på bussar i Madrid