• Isobelle

    Fler med BIM runt 3 juli??

    Finns det någon som vill göra sällskap i väntan?

    Jag blir galen av att vänta och känner av minsta lilla sak i min kropp och undrar om det kan vara något symptom. Första gången jag väntar med så vet inte vad jag ska förvänta mig.

    Det hade varit så roligt om någon vill följas åt i denna långdragna väntan, haha! ;p

  • Svar på tråden Fler med BIM runt 3 juli??
  • EmmaStinan
    Isobelle skrev 2017-06-26 16:17:17 följande:
    Haha! Underbart! Så svårt att låta bli att hoppas förmycket. Men jag håller tummarna på att du kan använda den snart ;)
    EmmaStinan skrev 2017-06-26 16:10:59 följande:

    När vi pratar om det här med att man blir nästintill galen med tester och symtom så kan jag ju erkänna att det idag kom en t-shirt med posten som jag beställde för två veckor sen med texten "Baby loading, please wait" på magen..... haha


    Haha! Underbart! Så svårt att inte hoppas för mycket, men jag hoppas på att du kan använda den snart ;)

    Så jag är inte helt tokig alltså? Skäms haha..
    Jag tänker såhär att det vore jättekul att använda den när det väl sker och det r dags att avslöja för familjen, sen om det blir snart eller längre fram får tiden (eller ja, mensen) utvisa!

  • Isvattenis
    Filippa85 skrev 2017-06-26 15:26:15 följande:

    Hej! Kul att följas åt, jag har en dotter sedan tidigare (född mars 14) och är nu inne på första försöket för en tvåa. Tänkte ta det lugnt och inte bli stressad men det gick inte. haha! Tycker att jag fått lite större bröst, att blodådrorna syns tydligare, igår hade jag sura uppstötningar två gånger och har också "känningar" i magen. Kunde inte heller hålla mig och tog ett Babyplan tidigt test och först kom de två streck men efter 3 min var resultat-strecket helt borta. suck.


    Jätte kul att följa. Jag har en son född april 14 så vi försöker också med en två.
    Ägglossning 20/6 och hade sex 20,21,22
    Så jag hoppas att dom simmade fort som attan. Dock körde jag en kur med lactal balans efter mensen, botox o nu druckit alkohol på midsommar så har inte så stora förväntningar. Inne på typ försök 8 så kände att denna månad var jag tvungen att "leva lite"
  • Isobelle
    EmmaStinan skrev 2017-06-26 16:23:01 följande:

    Så jag är inte helt tokig alltså?  haha..

    Jag tänker såhär att det vore jättekul att använda den när det väl sker och det r dags att avslöja för familjen, sen om det blir snart eller längre fram får tiden (eller ja, mensen) utvisa!


    Nä det tycker jag inte, haha! Mer modigt och du kommer få användning av den ;) själv blir jag lite vidskeplig och vågade inte planera och drömma för mycket.
  • Filippa85
    Isvattenis skrev 2017-06-26 17:04:48 följande:
    Jätte kul att följa. Jag har en son född april 14 så vi försöker också med en två.
    Ägglossning 20/6 och hade sex 20,21,22
    Så jag hoppas att dom simmade fort som attan. Dock körde jag en kur med lactal balans efter mensen, botox o nu druckit alkohol på midsommar så har inte så stora förväntningar. Inne på typ försök 8 så kände att denna månad var jag tvungen att "leva lite"
    Åh, kul! Jag minns när vi försökte med nr.1 och läste om folk som var jättestressad att de inte blev gravida med nr.2 eller 3 och jag tänkte att jag vill bara bli gravid med ett barn, sen kommer jag inte vara otålig mer. hahaha.. 

    Sen är man ju kontrollfreak och vill veta, det är som sagt väntan som är olidlig. Ska till gynekolog imorgon för rutinkontroll och se då jag har PCO men som verkar blivit bättre efter graviditet så ville kolla upp det. Antar att de kommer se om jag nu skulle vara gravid eller inte! 
  • EmmaStinan

    Så för oss som har BIM 3e borde vi nu vara på typ ÄL +8. Känner ni något? Här är det mensvärk och ömma bröst, bättre idag med dem än igår iaf så det är ju konstigt. Mår illa också men tror det beror på magkatarr.

    Hade en flytning på ÄL +3 som var vit med lite gult i (alltså förlåt för infon!) men det kom bara en gång på pappret när jag kissade sedan inget mer. Någon som haft liknande?

  • Isvattenis
    Filippa85 skrev 2017-06-27 10:45:52 följande:
    Åh, kul! Jag minns när vi försökte med nr.1 och läste om folk som var jättestressad att de inte blev gravida med nr.2 eller 3 och jag tänkte att jag vill bara bli gravid med ett barn, sen kommer jag inte vara otålig mer. hahaha.. 

    Sen är man ju kontrollfreak och vill veta, det är som sagt väntan som är olidlig. Ska till gynekolog imorgon för rutinkontroll och se då jag har PCO men som verkar blivit bättre efter graviditet så ville kolla upp det. Antar att de kommer se om jag nu skulle vara gravid eller inte! 
    Haha ja jag vet o med sonen gick de på försök ett så man har väl tänkt att de här blir väl inga konstigheter :P

    Jag gjorde dock en abort när sonen va liten o fick då en livmoders inflammation pga koagulerat blod som låg kvar. Vet inte om de gett mig några sviter så kommer mensen på tisdag så ska jag boka en undersökning hos en privat gynekolog.

    Känner du nått? Vilken datum hade du ÄL?
  • Anonym (Son2010)
    EmmaStinan skrev 2017-06-27 11:03:18 följande:

    Så för oss som har BIM 3e borde vi nu vara på typ ÄL +8. Känner ni något? Här är det mensvärk och ömma bröst, bättre idag med dem än igår iaf så det är ju konstigt. Mår illa också men tror det beror på magkatarr.

    Hade en flytning på ÄL +3 som var vit med lite gult i (alltså förlåt för infon!) men det kom bara en gång på pappret när jag kissade sedan inget mer. Någon som haft liknande?


    Jag har BIM 3/7

    Vi planerar inte barn just nu,tänker att blir det så blir det.

    Vi skyddar oss inte.

    Jag fick MF i början på maj.

    Nu misstänker jag att jag kanske är gravid igen.

    Mår fruktansvärt illa hela tiden och är så sjukt trött och seg.

    Molande värk i tjejmagen och i svanken samt äcklig smak i munnen. Mina bröst ömmar inte lika mkt som dom gjorde förra graviditeten. Men ömmandet finns där.

    Det började redan någon dag efter ÄL och illamåendet kom som ett brev på posten i söndags.

    Jag vill inte få upp några förhoppningar om ev en graviditet. Då jag blev helt förstörd efter mitt MF fast än att det var tidigt. (V5)

    Då plussade jag fyra dagar efter ÄL helt sjukt. Så misstänker att jag hade tidigare äl den månaden.

    Någon dag efter äl denna månad fick jag som stick/hugg i underlivet flera gånger samma dag. Obehagligt hehe
  • carrolinea
    EmmaStinan skrev 2017-06-27 11:03:18 följande:

    Så för oss som har BIM 3e borde vi nu vara på typ ÄL +8. Känner ni något? Här är det mensvärk och ömma bröst, bättre idag med dem än igår iaf så det är ju konstigt. Mår illa också men tror det beror på magkatarr.

    Hade en flytning på ÄL +3 som var vit med lite gult i (alltså förlåt för infon!) men det kom bara en gång på pappret när jag kissade sedan inget mer. Någon som haft liknande?


    Jag har molvärk till och från i tjejmagen, grymt ömtåliga bröstvårtor, grinig och känner mig febrig. Precis som senast.

    Jag fick som ett hugg (ont i vä äggstock dagen in äl enligt appen) och dagen efter äl+1 älflytning sen typ i söndags så började jag få en massa flytningar vilket jag haft de andra två ggr jag vart gravid. Så får se vi hade sex typ varannan dag under äl denna månad och har semestern just nu.

    Skulle vilja köpa ettt testa tidigt test imorgon men vet inte om jag vågar.

    När kommer ni börja testa?
Svar på tråden Fler med BIM runt 3 juli??