• Zempa

    Hjälp oss välja namn! Vilket är finast?

    Jag och min sambo har redan tjejnamnet klart men vi har väldigt svårt att hitta fina killnamn!

    Nu står det mellan Helix och Tamlin.

    Vad tycker ni om dom namnen?

  • Svar på tråden Hjälp oss välja namn! Vilket är finast?
  • Rattatåjj
    Zempa skrev 2017-06-24 19:01:28 följande:

    Det var det här jag var rädd för, att namnen skulle ses som konstigt och udda :/ Tamlin kommer från böckerna om isfolket och jag tycker att det är så vackert men jag vill inte att barnets namn ska vara superkonstigt eller ha en wt-stämpel.

    Att killnamn ska vara så svårt! Jag gillar Isak också men det tvärvägrar sambon, det känns som om vi aldrig kommer hitta ett namn!


    Vi tyckte också killnamn var svårare. Isak tycker jag är jättefint. Liknande namn är kanske Ivan och Ivar. Vi bestämde oss för Loa. Men det blev en flicka.
  • Frmid
    Zempa skrev 2017-06-24 19:01:28 följande:

    Det var det här jag var rädd för, att namnen skulle ses som konstigt och udda :/ Tamlin kommer från böckerna om isfolket och jag tycker att det är så vackert men jag vill inte att barnets namn ska vara superkonstigt eller ha en wt-stämpel.

    Att killnamn ska vara så svårt! Jag gillar Isak också men det tvärvägrar sambon, det känns som om vi aldrig kommer hitta ett namn!


    Förstod direkt att Tamlin kom från isfolket :) älskar böckerna och alla vackra namn som finns i dem! Eftersom jag läst dem tycker jag inte Tamlin är konstigt eller wt alls. Det är väl mysigt att berätta för både son och andra som undrar vart namnet kommer ifrån och varför du fastnat för det?

    Fastnade själv för Tristan om vi nån gång får en son.
  • LeyasMamma

    Helix tycker jag va bäst utav dom 2, men tänker automatiskt på berg och dalbanan på Liseberg som heter Helix. Är ni ute efter lite udda men tuffa namn? Va sägs om Maddox? Eller Zeke?:)

  • LillaTjockaBertil

    Även om jag inte själv skulle välja det namnet till mina barn tycker jag ändå att Tamlin är ett fint namn. Helix låter i mina öron bara konstigt.

  • razzmatazz
    Frmid skrev 2017-06-24 21:56:29 följande:

    Förstod direkt att Tamlin kom från isfolket :) älskar böckerna och alla vackra namn som finns i dem! Eftersom jag läst dem tycker jag inte Tamlin är konstigt eller wt alls. Det är väl mysigt att berätta för både son och andra som undrar vart namnet kommer ifrån och varför du fastnat för det?

    Fastnade själv för Tristan om vi nån gång får en son.


    Instämmer med dig! Jag har inte läst böckerna och tyckte båda namnen lät krystade nät jag läste ts. MEN med bakgrundsinformation tycker jag inte att Tamlin är fel alls ; precis som du säger är det mysigt att kunna förklara historien bakom att man valde ett visst namn.
  • fixaochdona

    Helix är namnet på Rättpsykiatrin i Stockholm så det är en konstig association för mig iallafall.

    Tallinn tycker jag var fint :)

  • fixaochdona
    fixaochdona skrev 2017-06-28 19:57:37 följande:

    Helix är namnet på Rättpsykiatrin i Stockholm så det är en konstig association för mig iallafall.

    Tallinn tycker jag var fint :)


    Tamlin menade jag förstås! Autokorrekt....
  • Bertram

    Tamlin sju dar i veckan


    Helix låter bara konstigt, "Hedera Helix-Murgröna" Nä :P


    Isak är fint men blir konstigt på engelska "I suck"

  • llindaaa
    Bertram skrev 2017-06-28 21:38:54 följande:

    Tamlin sju dar i veckan


    Helix låter bara konstigt, "Hedera Helix-Murgröna" Nä :P


    Isak är fint men blir konstigt på engelska "I suck"


    Vi bor ju i sverige ;)
  • sw1986
    llindaaa skrev 2017-06-28 22:23:51 följande:

    Vi bor ju i sverige ;)


    Jag gillar också Isak, men min man har sagt nej pga "I suck.." ;)
  • Bertram
    llindaaa skrev 2017-06-28 22:23:51 följande:
    Vi bor ju i sverige ;)
    Jo, men vi blir ju mer och mer internationella, är gift med en brittisk man så det är väl därför jag reflekterar så. Av samma anledning klarar jag inte av namn som typ Fanny etc (Snippa på engelska och rumpa på amerianska)
  • Clever12345
    Zempa skrev 2017-06-24 18:29:12 följande:

    Jag och min sambo har redan tjejnamnet klart men vi har väldigt svårt att hitta fina killnamn!

    Nu står det mellan Helix och Tamlin.

    Vad tycker ni om dom namnen?


    Låter förjävligt bägge två.
Svar på tråden Hjälp oss välja namn! Vilket är finast?